kan man förbättra bildkvaliten på en film?

Permalänk

kan man förbättra bildkvaliten på en film?

hallå alla

har tankat ner en säsong serie med många delar, varje del är 350mb och 40min lång som vanligt

problemet är att bilden är jävligt suddig, iaf för mig nu när jag har blivit van med 720p, denna är dvdrip tror jag, gamla klassiska...

så frågan är, kan man fixa bildkvaliten på ngt sätt? vilket jag inte tror...

edit: gammal serie, finns varken på bättre grafik eller till salu...

Permalänk
Rekordmedlem

Man kan se till att de är i hd format

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Nej, det går inte. Köp serien istället.

Permalänk

Haha, självklart går det inte att få ut flera pixlar ur en pixel se till att få tag i en med bättre kvalité nästa gång, eller stå ut

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

det går inte att polera en bajskorv vacker...

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolve:

det går inte att polera en bajskorv vacker...

Jo det kan man.. dom gjorde det på mythbusters för ett tag sen

Visa signatur

NIL

Permalänk
Skrivet av Botox:

Jo det kan man.. dom gjorde det på mythbusters för ett tag sen

Älskade det avsnittet

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Att faktiskt köpa produkten löser många problem

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Man kanske kan polera bajskorven lite grann genom att lägga ett sharpen filter på den. Det blir ju såklart inte så snyggt om man kör på för hårt, men en aning kan förbättra bilden marginellt.

Permalänk
Medlem

Du kan lägga på filter, ljusa upp etc., men; skit in - skit ut

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Skrivet av Mikael07:

Man kanske kan polera bajskorven lite grann genom att lägga ett sharpen filter på den. Det blir ju såklart inte så snyggt om man kör på för hårt, men en aning kan förbättra bilden marginellt.

Tror han menade polera rent fysiskt, inte digitalt ^^

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Man kan säga lite såhär, äter du mat så blir det till skit, men bara för att du trycker upp skit i baken så får du börjar du inte spy mat, processen går bara åt ena hållet

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Se §7 i forumreglerna.