Permalänk
Medlem

Montering av Noctua D14

Hej,

Har precis gjort ett försök att montera min nya dh14. Tänkte snabbt kolla med er om hur det ser ut i eran burk.

Just nu slår radiatorn och grafikkortet emot varandra. Är detta något problem?

Min andra fråga är: hur ska fläktarna vara "riktade" dvs. Hur ska de blåsa/suga. Använder ett FD R3 chassi.

Skicka gärna bilder eller förklara på ett vettigt sätt.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

http://www.overclock.net/t/628569/official-noctua-nh-d14-club Där har du bilder i all oändlighet. Den ska suga luft från frontsidan genom och ut bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

http://www.overclock.net/t/628569/official-noctua-nh-d14-club Där har du bilder i all oändlighet. Den ska suga luft från frontsidan genom och ut bak.

Tack. Vad gör jag åt att grafikkortet slår emot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PahuN:

Tack. Vad gör jag åt att grafikkortet slår emot?

Vad har du för moderkort? Ingen höjdare att flänsen ligger emot grafikkortet, har du ingen annan PCI-E längre ner du kan använda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Vad har du för moderkort? Ingen höjdare att flänsen ligger emot grafikkortet, har du ingen annan PCI-E längre ner du kan använda?

ASRock P55 Extreme DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av PahuN:

ASRock P55 Extreme DDR3

Flytta ner grafikkortet till den första oranga sloten? Det är dock rekommenderat att det installeras i den blåa om man bara kör 1 kort, men testa och se, det är en 16x slot iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Flytta ner grafikkortet till den första oranga sloten? Det är dock rekommenderat att det installeras i den blåa om man bara kör 1 kort, men testa och se, det är en 16x slot iaf.

Ska göra det när jag kommer hem.

Vad kan "hända" om dem slår emot medan dem är igång? Kortslutning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PahuN:

Ska göra det när jag kommer hem.

Vad kan "hända" om dem slår emot medan dem är igång? Kortslutning?

Om metallen ligger mot kortet är det inte bra nej, kortslutning kan det säkert bli om den träffar fel ställe. Men det ska nog gå bra att bara byta din slot till översta orange.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Om metallen ligger mot kortet är det inte bra nej, kortslutning kan det säkert bli om den träffar fel ställe. Men det ska nog gå bra att bara byta din slot till översta orange.

Tack för svaren o hjälpen, uppskattas!