Permalänk
Medlem

Amd vs Intel

Jag ska göra en matte uppgift som inne bär att göra en ordentlig presentation med diagram och jag undrar vad ni före drar för processor Amd eller intel?

Tack i förhand

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan väl lägga till en röstning i tråden?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

så nu har jag det

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk

Föredrar Intel i nuläget, men att knyta sig till ett märke av ren fåfänga är dumt.

Permalänk
Medlem

Beror på budget och användningsområde, men Intel är det bästa valet i de flesta fall

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Antielefant

Prestandamässigt är Intel så långt före att det inte ens är kul att jämföra längre. Kan tilläggas att enbart Intel's forsknings- och utvecklingsbudget är högre än hela AMD's (inklusive Radeon-delen) omsättning.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

själv föredrog jag amd innan bulldozer kom för att man kunde bygga en billig speldator med dom men nu ligger intel riktigt bra processorn som amds bästa låg på men jag skulle inte falla in i att bygga en dator med bulldozer för att alla problem den har det var tråkigt att den inte vart bra. Skulle varit bra att intel skulle få någon motstånd

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora