Asus släpper sjutums surfplatta med Tegra 3 för 249 USD

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Det undrar jag också. Vad kan Asus tänkas tjäna på att sälja plattor med så liten marginal som den här borde ha? Amazon sägs gå back $10 för varje såld Kindle Fire men tjänar ju in pengarna via Kindle Store istället, vilket Asus saknar motsvarighet till.

Tycker också det känns extremt billigt.

Kan inte va så att de förväntar sig sälja så många enheter att det går runt? Det som skiljer sig mest från kindle fire är ju tegra 3 och bättre upplösning på skärmen. Tror inte tegra 3 är speciellt dyr, har dock ingen aning om vad skärmpriset skulle kunna skilja. Kindle Fire har ju en väldigt modifierad androidversion också. Tror säker att det var en del kostnader med att utveckla det.
Bara lite tankar om hur det kanske skulle gå. Spekulera gärna vidare

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Och priset hamnar på 4-5000kr...

Skickades från m.sweclockers.com

^ This... Sånt här får mig att avsky männskligheten!

Edit: Tyvärr har han ju rätt sen också... http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=652778

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Klart som 17 den klarar av 720p.
Sen kommer den med stor säkerhet ha hdmi i en eller annan form, troligen över usbporten.

Känns det inte lite kass att behöva koppla in via kabel år 2012?

Tog bort ett ”koppla” som kom med två gånger
Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Känns det inte lite kass att koppla behöva koppla in via kabel år 2012?

Njae det vet jag inte riktigt men när något är portabelt så håller jag helt klart med dig.
Fasta installationer vill jag dock ha kabel till ^^;

Undrar hur mycket batteri man haft kvar om man streamat 1080p via trådlös hdmi från en surfplatta 0.0!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett denna i 8,9" format... Hade nästan varit perfekt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryostatic:

^ This... Sånt här får mig att avsky männskligheten!

Edit: Tyvärr har han ju rätt sen också... http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=652778

Det är ju dock inte plattan nyheten handlar om.... Transformer Prime ska kosta $499. Nu i början verkar den dock ha ett överpris. Tror den kommer gå ner till 5000 om någon månad när lagerna fylls och efterfrågan går ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hampa10:

"man ska inte kasta sten i glas hus " bästa sättet att undgå dåliga skriv kunskaper är att inte klaga på andra!

Hur funkar det menar du?

Trevligt pris. Men jag förstår inte varför det blivit så populärt med plattor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Betydligt billigare än många, men ser fortfarande inget riktigt användningsområde för plattor.

Hoppas på att någon ska lansera en med digital ljudutgång, för då hamnar den direkt i bilen min
Just nu så är enda alternatived en iPad via airport express, men att även kunna använda plattan som mediacenter via hdmi skulle vara guld !

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe_93:

Tycker också det känns extremt billigt.

Kan inte va så att de förväntar sig sälja så många enheter att det går runt? Det som skiljer sig mest från kindle fire är ju tegra 3 och bättre upplösning på skärmen. Tror inte tegra 3 är speciellt dyr, har dock ingen aning om vad skärmpriset skulle kunna skilja. Kindle Fire har ju en väldigt modifierad androidversion också. Tror säker att det var en del kostnader med att utveckla det.
Bara lite tankar om hur det kanske skulle gå. Spekulera gärna vidare

Vilda spekulationer på vad de skulle kunna spara in på:
Billigare batteri (jämfört med transformer prime)
Billigare IPS skärm (jämfört med transformer prime)
Skal i plast
Ingen UMTS, endast wifi
Sparsamt med lagringsutrymme typ 16gb och inte utbyggbart
Kameror kan jag tänka mig att de sparat in ganska bra på också. Kanske rent utav plockat bort en?

Vilda spekulationer förstås. Men ska bli spännande att se som sagt. Då den hamnar på en väldigt intressant prisnivå.

Permalänk
Medlem

En 4 kärnig till det priset låter bra tycker jag

Permalänk

Nu är frågan om man fortfarande ska köpa transformer prime eller hoppa till den här

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Bra pris, hoppas den är bra också.
Vill se Emil testa den.

Permalänk
Medlem

Denna kommer man ju inte alls sukta efter när den kommer ut i handeln här i sverige.

Undra vad konkurrenterna kommer knåpa ihop för att matcha denna nya ÜBER pryl från Asus??.?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Nu särskrev du ju själv också

Nein?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MyZk0:

Jo

Permalänk
Medlem

Undrar hur en 7" är att skriva på? 9-10" är helt ok för ett "skärmtangentbord" men 7" börjar bli något litet. Visserligen är det inte huvudsaken på en sån här, men en del mejl, inlägg och annat blir det väl. Det går förstås att skriva på smartphones också, tänkte bara att just 9-10" ger något sånär bra fingersättning på bredden.

Permalänk
Skrivet av anon42512:

För att slippa mer lönlösa post's så kan du ju specificera dig.. För att citera Napoleon: Gosh
PS: Kul att du är vaken vid samma tid som mig :>

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Inaktiv

Du skrev facebook apparat.
Det ska vara facebookapparat.
Eller allra minst facebook-apparat

Men skitsamma

Permalänk
Medlem

Googlade fram en recension från en skum sida som säger att den har 3G.

Men vad jag inte greppar riktigt är att det verkar finnas två olika versioner. En med styluspenna och en utan. Man ser det tydligt i recensionen i länken. De två översta med stylus den understa utan.

Ska bli intressant att se när det släpps definitiva specifikationer på den, samt några riktiga recensioner

Edit: Läste precis på IDG att det kommer en dubbelkärnig Memo 171 med styluspenna, och med 3G som standard. Länk: http://www.idg.se/2.1085/1.426935/ces-2012-smygstart-for-andr...

Permalänk
Medlem

vet någon när den kommer ut i handeln ?? grymt taggad på den tegra 3 och ips panel för 249 dollar bra gjort ASUS