Permalänk
Medlem

Jakt på TV till kompisen, 55"+

Hans krav är...

Bästa TV'n (tittar film)
Ej under 55"

Plasma, LCD, LED ... det som är "bäst". Bäst för film.

3D inget krav eftersom tekniken inte är fullt utvecklad.

Han är lite vag i specifikationerna men ni inser att han nog inte är intresserad av prisvärdast TV i klassen 55"+. Han vill ha kvalitet med nog utgångar och ingångar för allt hans lull-lull. Jättefin skärpa...ja, skitbra TV alltså.

Jag har själv en 28" tjock-TV och så ger han mig ett sådant här uppdrag? Bättre utsikter för success har jag ju haft. Så jag behöver desperat hjälp!

H J Ä L P !

Visa signatur

Är huvet' dumt får Sweclockers lida

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

3D-tekniken verkar vara lite flawed och jag tror inte han har lust att sitta med brillor på sig. Han är en bekväm man och har råd att vara det. Någon 3D utan behov av brillor eller kommer den tekniken först senare? Annars...utan 3D.

Jisses vad svårt att hitta nya grymma TV'n.

Visa signatur

Är huvet' dumt får Sweclockers lida

Permalänk
Medlem

Bäst för film är Plasma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorbein:

Jisses vad svårt att hitta nya grymma TV'n.

Jag hade valt en Sony eller Panasonic, plasma TV. Fin bild!

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem

Defenetivt en plasma. Helt klart bäst för film!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorbein:

3D-tekniken verkar vara lite flawed och jag tror inte han har lust att sitta med brillor på sig. Han är en bekväm man och har råd att vara det. Någon 3D utan behov av brillor eller kommer den tekniken först senare? Annars...utan 3D.

Jisses vad svårt att hitta nya grymma TV'n.

3d utan glasögon kommer aldrig ngnsin bli lika bra som 3d med glasögon.

Bäst just nu om man ser till priset är Panasonics VT30.
Finns bättre men de är också dyrare per tum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plesjoor:

Jag hade valt en Sony eller Panasonic, plasma TV. Fin bild!

Sony har väl inga plasma?

Det är skitsvårt att välja tv i nuläget, LCD/LED har stora problem med bleeding, och plasmorna buzzar och har problem med tillfälliga inbränningar. Det verkar som kvaliteten backat rejält senaste året.

Permalänk
Medlem

Det är bara billiga LED med kantbelysning som har problem med clouding. Sluta köpa Samsungs billiga skräp så är det lugnt.

Angående buzzing så är det lite lotteri. Min LG låter dock ingenting.

LG's LW980 ska vara riktigt vass men den kostar lite också

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=951747

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxer19:

Sony har väl inga plasma?

Det är skitsvårt att välja tv i nuläget, LCD/LED har stora problem med bleeding, och plasmorna buzzar och har problem med tillfälliga inbränningar. Det verkar som kvaliteten backat rejält senaste året.

Ber om ursäkt, Sony verkar inte göra plasma sen en tid tillbaka. Men tycker ändå bilden på dyrare modeller är bra. Inbränningar, är inte det historia? Har inte haft problem med våran Panasonic plasma hemma iaf.

Om jag vore TS, skulle jag titta Panasonic. Plasma kan "buzza" lite, men inget du hör när TV'n är på.

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem

Jag har förstått att VT30 inte går av för hackor. Finns det en lika grym TV som inte är plasma, som fått så bra omdömen?

VT30 är på topp än så länge, trots problem med buzz i vissa exemplar.

Visa signatur

Är huvet' dumt får Sweclockers lida

Permalänk
Medlem

Jag länkade nyss till en LG ovan.

Permalänk
Medlem

Vad jag sett så fick LG lite smisk pga. bildkvallan

Visa signatur

Är huvet' dumt får Sweclockers lida

Permalänk
Medlem

en annan ting att tänka på är ljudet, även om det iregel används externa anläggningar för filmtittande etc så är det rätt skönt att inte behöva "dra i gång allt" för att kolla lite nyheter, är rätt nöjd med min Philips 52" (Philips 52PFL8605h)
(att jag har 3 slutsteg som måste sparkas i gång manuellt är nog en bidragande orsak till att jag tycker att det är jobbigt )

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Min förstärkare startar snabbare än min tv-box så det är inget problem.