Vilken vattenkylning för CPU skulle ni rekommendera för under 1000-lappen?

Permalänk
Medlem

Vilken vattenkylning för CPU skulle ni rekommendera för under 1000-lappen?

tjenare, jag undrar vilka/vilken vattenkylning/kylning (cpu) ni skulle rekomendera för under 1000lappen. Jag är lite inne på COOLIT vantage, och undrar om ni som har den är nöjda och vad ni tycker om den.

tacksam för svar!

MVH ic0rn

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Moderkort: Asus Maximus V Extreme GPU: Gigabyte GTX 680 EVGA BP CPU: i7 3770K @ 4.7GHz RAM: Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz Lagring: Kingston V+200 120Gb SSD & Western Digital Caviar Green 1TB HDD PSU: EVGA SuperNova NEX750G Kylare: Noctua NH-U9B

Permalänk
Medlem
Skrivet av ic0rn:

tjenare, jag undrar vilka/vilken vattenkylning/kylning (cpu) ni skulle rekomendera för under 1000lappen. Jag är lite inne på COOLIT vantage, och undrar om ni som har den är nöjda och vad ni tycker om den.

tacksam för svar!

MVH ic0rn

coolit är samma som tillverkar åt corsair, "alla" andra som tex antec tillverkas av asetek. den du länkade ser ut att vara mer flashig än fokuserad på prestanda, plus att det är en rätt gammal modell (såna här system är nya och utvecklingen går framåt rätt fort). jag skulle säga att corsair h80 är bland det bästa av den här typen du kan köpa för under tusenlappen, h100 är dyrare men verkar inte prestera nämnvärt mycket bättre. dessa och antec 920 har tjockare radiatorer än övriga och kyler effektivare än tex den du länkat och andra populära som antec 620 och corsair h60

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Kör själv med en H100, mest för att jag hade utrymmet över. Och den presterar riktigt fint :). Har klockat min 2600k till 4.5ghz med en vcore på 1.32v och har haft som max temp på 65C på standard läget. Hör inte av fläktarna någon, grafikkortet överröstar dom :P.

Visa signatur

Speldator:
Chassi: Corsair 900D | CPU: Intel i7 2600k | Kylning: Corsair H100 | Ram: Corsair Vengeance 16gb | Grafik: Sapphire Radeon HD 7970 3GB x 2
Laptop:
Modell: Lenovo Thinkpad Yoga | CPU: Intel i7 4600 | Lagring: 256gb SSD | Ram: 8gb | Grafik: Intel HD4400

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfZap:

Kör själv med en H100, mest för att jag hade utrymmet över. Och den presterar riktigt fint :). Har klockat min 2600k till 4.5ghz med en vcore på 1.32v och har haft som max temp på 65C på standard läget. Hör inte av fläktarna någon, grafikkortet överröstar dom :P.

det är dock många som klagar på corsairs fläktar, om man har ett tystare grafikkort som inte överröstar dom så vill man ha tyst rekommenderas fläktbyte, men det gäller majoriteten av kylare där ute

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

det är dock många som klagar på corsairs fläktar, om man har ett tystare grafikkort som inte överröstar dom så vill man ha tyst rekommenderas fläktbyte, men det gäller majoriteten av kylare där ute

Alla stock fläktar från alla märkens slutna vattensystem låter

@Topic den som är utan tvekan mest populär är Antec H20 620, går att få för ca 400kr ink frakt.
Kvalitén är inte den bästa, några pumpar som är trasiga/låter för mycket så man får skicka tbx och få ny.
Sen får man se till så att sitt moderkort kan ge nog med ström åt pumpen, annars kommer den alltid låta som en kaffekokare.
(Finns vissa modeller som har problem, googla!)

Permalänk
Medlem

Har en H80 på en x6 1090T som är lätt överklockad. Kör H80n på lägsta inställningen och cpun blir aldrig varmare än 48 grader och fläktarna hörs inte. Hör ett svagt ljud från pumpen, men inget som stör mig.

Permalänk
Hedersmedlem

*rubrik redigerad*

Tänk på att skriva en så beskrivande rubrik som du kan, det underlättar för medlemmarna som kan vara intresserade av din tråd.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.