Microsoft släpper Kinect för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Jag är bara intresserad av röstyrnings funktionerna, kostigt att man måste ha en hel kinect för 2k kr för det. Varför utvecklar inget spel bolag eller nått det till datorn som bara behöver en mic? Har velat ha det i typ 10 år.

Har du väntat i 10år! Så ska jag med glädje ge dig Typle

Har själv använt Typle i ca 2års tid, och det funkar perfa (Jag gör det inte nu för tillfälligt, då jag formatera om datorn, och vill gärna tacka dig för att du tog upp det, annars hade jag inte tänkt på det, men när du skrev så, jag bara måste ha det igen)

Jag kommer ihåg när jag hade Typle, jag närmade mig datorstolen, och sa "Starta Firefox" jag satte mig ner och Firefox var redan startat

Jag sa "Starta AC/DC" och musiken startade

Och det ända man behöver göra är att ha igåmg Typle Och en Mic Inkopplad! Sen skapar man sina egna kommando!
Om jag minns rätt så tillåter TYple Freeware 7-8 Kommando! Och det räcker til att ha det roligt, och framförallt att impa på vänner/brudar

För det funkar som man vill!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eruda:

Om det hade varit något som "så många" använde flitigt hade inte "Hudson Memorial Presbyterian Church" varit en av de första träffarna på Google när man söker på det (notera att HTPC ger wikipediaartikeln på temat som första resultat). Jag har personligen aldrig hört talas om det, och det finns ju inte direkt någon "HMPC"-del här på forumet, så jag tror gott du kan gå tillbaka till att använda det korrekta HTPC.

Vidare, sjukt cool samling av spel, men du är medveten om att ROMs är olagligt även om du ägen spelen själv. Du får inte ens dumpa dina egna roms från kassetterna. Och kan du säga igen hur mycket kraftigare din burk är än gemene mans HTPC? Hur många MHz0rz?

EDIT: Stavning

Då gladeligen säger jag HTPC igen

Visa gärna källa på att jag får säkerhetskopiera mina original spel från fysisk rom till en digital avbildning.

Jo jag börjar bli nöjd med min samling, dock kräver det mycket tid och pengar men roligt är det tråkigt bara att man inte kan lägga den tid man vill på intresset :/ men så fungerar oftast livet

Edit: vet inte riktigt vart jag skall leta men hittar inget konkret som förbjuder mig att göra backups av mina gamla spel, dock ser jag att apb inte riktigt ser det helt grönt att göra säkerhets kopior av spel efterssom det inte är bevisat rättsligt att man behöver kopiera spel för att spela, men där har jag rätt efterssom användning av mycket av mina gamla spel kan fördärva dem och dem får ligga i säkert förvar istället för att användas och slitas ut på redan bräcklig media.
Så jag tror inte det är olagligt, många Amiga disketter håller redan på att få trasiga sektorer och problem så ingen säkerhetskopia betyder i många fall att jag inte kan restorera dem eller spela dem.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av skog1s:

Hur många som helst, fantasin sätter gränser!

Om det funkar bra (och jag förstår inte varför det inte skulle göra det, när det funkar så bra till boxen) så tror jag att dom flesta tekniknördar kommer att ha en om typ 2 år!

Vad skulle du själv vilja att datorn gjorde med en fingerrörelse

Hmm är skeptisk, mus och t-bord fungerar hur bra som helst

Men som du säger, vi får se i framtiden, kanske kommer ny teknik på samma område med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

2100?! Då lär det ju hamna på minst 2500kr här i Sverige. Bättre och lägga dom pengarna på hårdvara, extra skärm eller något annat kul

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hmm är skeptisk, mus och t-bord fungerar hur bra som helst

Men som du säger, vi får se i framtiden, kanske kommer ny teknik på samma område med

Jo, det är just när man sitter i soffan eller nåt som det skulle vara riktigt värdefullt, men kan även användas för att ge en mycket mer detaljerad kontroll över spelet där du verkligen kan styra din karaktär så att istället för att trycka "gör det här" så får du göra det själv...Och sen så innebär det också att man får röra sig lite istället för att bara sitta still, det är alltid nyttigt i ett samhälle där övervikt är ett så stort problem

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Så några av er kan alltså tänker er att vifta med händerna i luften framför en dator skärm för att skriva och rita grejer ? Jag hoppas nån video filmer den person i framtiden och lägger upp det på youtube

Sen när det gäller spel med detta. Njaa jag föredrar hellre Wii/kinect/move framför en storbilds TV med ett sådant setup än framför en 22-24 tums dator skärm.

Eller är det så att ni tänker er motion capture med kinect ? Men då är det väl bara framsidan den ser.

Skrivet av flashen:

Hmm är skeptisk, mus och t-bord fungerar hur bra som helst

Men som du säger, vi får se i framtiden, kanske kommer ny teknik på samma område med

Klart att mus och t-bord funkar, det inte bara funkar tycker jag, det är det ultimata verktyget! Det bästa !! !! !!
Men att kombinera mus och t-bord + Kinect är jag rent säker på hade varit riktigt fet! (D v s det fetaste av det feta)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig detta om de kunde bygga in det i en monitor. IPS monitor med Kinect hade kunnat vara en gyllene kombo... Men max 3000kr då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Jo, det är just när man sitter i soffan eller nåt som det skulle vara riktigt värdefullt, men kan även användas för att ge en mycket mer detaljerad kontroll över spelet där du verkligen kan styra din karaktär så att istället för att trycka "gör det här" så får du göra det själv...Och sen så innebär det också att man får röra sig lite istället för att bara sitta still, det är alltid nyttigt i ett samhälle där övervikt är ett så stort problem

Jo det är sant det du skriver!

Men, jag är mer inriktad på själva -----> "styra OS med rörelser, styra program med en fingervisning, pausa/starta/Rew/Forward en mediaplayer, släcka/tända/dimma lampor, Öppna/stänga mappar, Starta om datorn, öppna/stänga program etc etc!! Med kroppsspråket, det är tungt!!!

Det kommer att komma, var så säker, den som inte ser det är blind och bakåtsträvande!

Sen att spelen kommer att få som du skriver "ge en mycket mer detaljerad kontroll över spelet" är bara en rolig bonus.

Men det verkligt häftiga ligger i att kunna pausa filmen med ett pekfinger

Och att det kommer att reta alla AppleFanbios

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Superbra att Microsoft släpper Kinect till Windows!
För övrigt så finns det hemmasnickrade open source drivrutiner i Linux för Kinect också.

Synd bara att det har tagit så lång tid för Microsoft att släppa Kinect till Windows. Synd också att Kinect till Windows kostar mycket mer till Windows än till Xbox.

Jävligt kasst att dom har två olika Kinect som egentligen är samma bara att dom låst ena till Xbox och andra till Windows, man borde kunna använda sin Kinect med både sin Xbox och i Windows.
Ska man betala flera gången för samma sak? Räcker det inte med att man köpt och betalat en gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Superbra att Microsoft släpper Kinect till Windows!
För övrigt så finns det hemmasnickrade open source drivrutiner i Linux för Kinect också.

Synd bara att det har tagit så lång tid för Microsoft att släppa Kinect till Windows. Synd också att Kinect till Windows kostar mycket mer till Windows än till Xbox.

Jävligt kasst att dom har två olika Kinect som egentligen är samma bara att dom låst ena till Xbox och andra till Windows, man borde kunna använda sin Kinect med både sin Xbox och i Windows.
Ska man betala flera gången för samma sak? Räcker det inte med att man köpt och betalat en gång?

Nja, Windows Kinect ska ju vara känsligare så att den klarar av en person som sitter närmre enligt den här artikeln i alla fall, och kostade inte x-box kinect nåt liknande när det kom? Jag vet inte riktigt.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Avstängd
Skrivet av som99:

Får tillägga att jag är en retro spel smalare. Så jag äger extremt många original till ett stort utbud av maskiner och har som mål att ha iallafall en komplett samling av alla Amiga spel någon dag efterssom Amigan är mitt största intresse.

Samlar på både hårdvara och mjukvara, använder dock emulatorer efterssom min dam inte tillåter mig att fylla tv-rummet med konsoller. Men drömmen är att bygga ett rum för enbart mina samlingar och spelmaskiner i framtiden och ett och annat flipperspel
Edit: men familje prioritet ligger inte på ett "hobby rum" åt mig de närmsta åren. Så får vara nöjd med mitt lilla datorrum så länge
Summa summarum så kan jag med gott samvetet säga att jag spelar lagliga backuper samt att jag har utrustning för att läsa av ett flertal olika kassetter samt passande läsare för separata eeproms till tex atari 2600, sen har jag både en catweasle samt PCMCIA till SD läsare för att läsa av Amigas disketter från pc eller dumpa adf filer från Amiga till SD utan problem.
Så jag brinner för retro

Hahhaa no shit, jag tror dig Härlig hobby du har! Hojta till när du är klar med drömrummet så får du ta med mig på en nostalgitripp

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Ser ju coolt ut

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Medlem

Enda vettig användningsområdet!
Skulle kunna pausa filmen i mörkret med en hand upp i luften. Byta till nästa låt från läsfåtöljen.
Kommer inte på någon annan vettig användning, gissar att XBMC blir först med stöd för detta, dom brukar jobba på bra med nya tekniker.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Enda vettig användningsområdet!
Skulle kunna pausa filmen i mörkret med en hand upp i luften. Byta till nästa låt från läsfåtöljen.
Kommer inte på någon annan vettig användning, gissar att XBMC blir först med stöd för detta, dom brukar jobba på bra med nya tekniker.

Utbildningsväsendet, vården, affärskonferenser, alla kommer utnyttja det när det blir optimerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Nja, Windows Kinect ska ju vara känsligare så att den klarar av en person som sitter närmre enligt den här artikeln i alla fall, och kostade inte x-box kinect nåt liknande när det kom? Jag vet inte riktigt.

Jag har läst att hårdvaran är samma i båda. Det är mjukvaran som gör den känsligare. Sen ska det komma en uppdatering till 360 så man kan vara närmare sin kinect.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Utbildningsväsendet, vården, affärskonferenser, alla kommer utnyttja det när det blir optimerat.

Precis. Idag måste sjukhusen köpa svindyra specialtillbehör som går att desinficera. Tänk istället om de som assisterar vid en opreation kan styra datorn med gester, eller helt enkelt med rösten om man håller i skalpellen...
Det finns mycket pengar att spara på att sådan här teknik utvecklas vidare

Permalänk
Medlem

Hoppas att denna kommer kunna kopplas in i xboxen också. Stor anledning till att jag inte köpt Kinect till xbox360 tidigare är att jag har väldigt ont om utrymme framför TV:n.

Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Medlem

Dröjer nog inte länge förens xbmc har mjukvara till den som remotelösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Har svårt att se varför folk ifrågasätter och är negativa till detta bara för att du inte har använding av det betyder inte att andra har det, äntligen ms

Permalänk
Medlem

En annan användnings område:
http://www.youtube.com/watch?v=eWmVrfjDCyw
http://www.youtube.com/watch?v=A52FqfOi0Ek

För dom som är intresserade av robotar

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Kommer säkert bli intressant. Jag som utbildad mjukvaruutvecklare kommer följa detta med stort intresse!

Visa signatur

Utvecklare inom Full Stack .NET, ASP.NET, Java, SQL, MySQL, XNA, jQuery, Javascript

Main PC: AMD Ryzen 5 7600X, MSI MAG CORELIQUID 420, Kingston FURY Beast DDR5 5600MHz 32GB, ASUS Prime B650M-A Wifi, MSI RX 6650XT, Crucial 480GB SSD, WD Blue 1TB, WD Green 500GB, Windows 10 Pro x64