Permalänk
Medlem

Offset eller manuel?

Som titeln säger problemet. Om jag kör på Offset så får ner till 1.272(-0.06) Vcore max när den peakar på prime, 0.92vcore när den idlar. Om jag försöker sänka med offset till ännu lägre än det så kommer jag få BSOD när den går i IDLE.
Med manual kan jag sänka till 1.22v utan att det blir BSOD men det underliga med det är att när den är på load så är den på 1.22v men när den idlar så höjer Vcore något så som 1.23-1.26v.

Är det något fel lr så funkar manual sådär? i så fall, är det offset jag ska ha lr bättre med manual ändå?

Permalänk
Medlem

Kan bara svara med att spänningen höjs när den idlar.
Så ska det va, eller... Det är snarare så att spänningen dippar när processorn belastas, detta kan avhjälpas med inställningen LLC (Load Line Calibration).

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Kan bara svara med att spänningen höjs när den idlar.
Så ska det va, eller... Det är snarare så att spänningen dippar när processorn belastas, detta kan avhjälpas med inställningen LLC (Load Line Calibration).

aha, men vf? finns väl ingen logik i varför spänningen höjs när den idlar. min LLC är på ultra high (4.2ghz 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaoodo:

aha, men vf? finns väl ingen logik i varför spänningen höjs när den idlar. min LLC är på ultra high (4.2ghz 24/7)

Testat leka runt med LLC och se om det är boven i dramat?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H