Arctic gör minimal HTPC med AMD Trinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Burken är ju så liten att ett nätagg med fläkt inte skulle få plats heller.
Till den är det väl ett nätagg som till en laptop.

Totalt off topic men.. skrattade till över din avatar och hur den gamla AMD-loggan är extremt lik Försäkringskassans logotype.

Permalänk
Entusiast

Om två generationer kanske man kan skrota det stora klumpiga miditower-chassit och köra allt i en liten sexig låda istället.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Väldigt snygg. Undrar vad den kommer kosta? Stod ju i artikeln att inget pris är listat, nån som hittat nåt?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

Jäklar vad sexig den var ... Dräggel ...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Jäklar vad snygg denna skapelse var! Är ute efter en HTPC, denna blir perfekt.

Permalänk
Medlem

Fast om Trinity ska fortsätta i Llanos och Bulldozers fotspår så får de döpa om sig från arctic till något hetare. :/ Man kan ju inte få så mycket prestanda i den där annars, minns när AMD hade rikitgt välpresterande grejer på 65W.

Permalänk

Grymt läcker design! Barebone verkar mest intressant för min del

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Om två generationer kanske man kan skrota det stora klumpiga miditower-chassit och köra allt i en liten sexig låda istället.

Miditower är såå 2000-tal, gick över till minitower för länge sen, fortfarande helt vattenkylt och maxat, det är så det ska vara! Stora chassin är passé.

Permalänk

Parfekt format med bra hårdvara men ack så ful.
Får mig att tänka på LaCie externa hårddiskar.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Permalänk

underbar liten dator som har ALLT!
speciellt om det finns möjlighet att använda CA-modul för boxers betal kanaler på DTV-mottagaren.

synd bara att ja har så dålig erfarenhet med AMD, måste nog läsa recensioner om hur den beter sej med strömförbrukning & värme&co innan ja gör en slutsats.
såg att det är "Radeon 7660G"...
undrar just hur den mäter sej mot "Radeon 6670" som påstås sitta i Xbox 720.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Avstängd

Om man vill ha en liten HTPC, så ska man väl köpa en Raspberry PI för 35 USD. Den är stor som ett kreditkort, och klarar av att spela upp 1080p. Man kan tejpa fast den bakom TVn, och dra en HDMI sladd.

Men denna dator är mycket kraftfullare än en Raspberry PI och den är snygg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Extern PSU är ju värdelöst (även om den är liten så lyckades ju mac mini med intern).

Annars verkar allt väldigt trevligt.

Skrivet av Rba:

Håller med spiff, stationära datorer ska ha interna agg. Jag byter gladeligen like storlek mot att slippa ha en tegelsten på sladd...

Men lådan såg ju inte direkt ful ut iaf, hoppas den färdiga produkten blir lika lyckad, troligen något som jag aldrig skulle köpa men tekniknörd som man är.

Ärligt talar begriper jag inte ert resonemang..är det en estetisk synpunkt? För den är verkligen inte logisk... Om "tegelstenen" (likriktaren/transformatorn) stör er är det väl bara att klistra fast den på chassit så har ni allt i en enhet...

Har nu byggt ihop tre ITX-system och använt picoPSU (AC/AC-omvandlare) med tillhörande transformator (DC/AC-omvandlare) och kan bara lovorda konceptet. Lösningen kräver ingen aktiv kylning (fläktar), klarar upp till 150W och transformatorn är bara att fästa upp med kardborreband där den inte syns.

Håll värmen utanför chassit, så blir det mindre att kyla bort...

Permalänk

Den här var ju olagligt läcker.. Shut up and take my money, typ. Kan tänka mig att det blir ett köp om priserna landar inom rimlig nivå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Miditower är såå 2000-tal, gick över till minitower för länge sen, fortfarande helt vattenkylt och maxat, det är så det ska vara! Stora chassin är passé.

Fel! Vad har du fötterna på då? Jag har alltid ena foten uppe på lådan ( den står på golvet kan tilläggas).

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...