Permalänk
Avstängd

ram/intern minne och operativ system

Tja ska upgradera min gaming dator, det är 2gig ram nu ska köra 4gig snabba minnen! jag har win7 32 bit och undrar om jag då måste upgradera till 64bit? :/

Permalänk
Hedersmedlem

Upp till 4GB är det ok med 32bitars, dock med begränsningen att du inte kan använda mer än 3.25GB av dem, om du vill använda mer minne så rekommenderar jag 64bitars.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

TACK

Tack så hemskt mkt för snabb info men det är endast det som är saken? liksom grafik och sånt är inte begränsat på samma sätt med 32bit? och om inte jag har fel så även om jag har 4gig och ett spel kräver 4 gig så kan jag väll såpela det på 32bit system?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av oldcsspro:

Tack så hemskt mkt för snabb info men det är endast det som är saken? liksom grafik och sånt är inte begränsat på samma sätt med 32bit? och om inte jag har fel så även om jag har 4gig och ett spel kräver 4 gig så kan jag väll såpela det på 32bit system?

Om ett spel kräver 4GB så kräver det garanterat även 64bit operativsystem.
Men vem vet, det kanske funkar?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oldcsspro:

Tack så hemskt mkt för snabb info men det är endast det som är saken? liksom grafik och sånt är inte begränsat på samma sätt med 32bit? och om inte jag har fel så även om jag har 4gig och ett spel kräver 4 gig så kan jag väll såpela det på 32bit system?

Det finns spel som vill ha mer minne ett är tex BF3, men de flesta klarar sig på 4GB (2GB per applikation egentligen). Men har du chansen satsa på 64bit då det är framtiden och de flesta spelen funkar även på detta. Föreslår W7 home premium i detta fall.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)