Cooler Master Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

Coolermaster Cosmos II finns på lager för intresserande på komplett.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657128

http://www.inet.se/produkt/6901376/cooler-master-cosmos-ii-bi...

Inet har den också i lager. Jag skulle rekommendera samt personligen handla där istället. Fri frak samt snabbare leverans
Men vill man ta Komplett istället och betala frakt samt vänta i två veckor på leverans så är det upp till en själv

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dani05:

http://www.inet.se/produkt/6901376/cooler-master-cosmos-ii-bi...

Inet har den också i lager. Jag skulle rekommendera samt personligen handla där istället. Fri frak samt snabbare leverans
Men vill man ta Komplett istället och betala frakt samt vänta i två veckor på leverans så är det upp till en själv

Skämtar du eller? Komplett är grymt snabba med frakten.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani05:

http://www.inet.se/produkt/6901376/cooler-master-cosmos-ii-bi...

Inet har den också i lager. Jag skulle rekommendera samt personligen handla där istället. Fri frak samt snabbare leverans
Men vill man ta Komplett istället och betala frakt samt vänta i två veckor på leverans så är det upp till en själv

Haha Snälla, typiskt fanboy från @ inet. Dessutom tar komplett mindre 3.424,00 med frakt >< tog 1 dag för mig att fick hem chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Skämtar du eller? Komplett är grymt snabba med frakten.

Nej jag skämtar inte varför skulle jag?
Första och (troligen) sista gången så handla jag en hårddisk och ett grafikkort tog 10 dagar (tror jag) från det att jag beställde till det att det kom fram till pick up point. Lite osäker nu men tror jag ändå fick betala för frakten:D Och ja grejerna fanns i lager och detta hände 2011.

Skrivet av Ziptry:

Haha Snälla, typiskt fanboy från @ inet. Dessutom tar komplett mindre 3.424,00 med frakt >< tog 1 dag för mig att fick hem chassit.

Aldrig förstått detta med fanboy på forumen. Man kan ju knappt säga Nvidia här utan att det blir en massa fanboy hit & ditt. Läs ovan och fråga dig själv igen om jag är en typisk fanboy.
Men det ser ut som att nån iallafall verkligen inte är fanboy utav matte. Sist jag kollade så kostade lådan hos inet 3390kr. Hur 3424kr är mindre kan man ju fråga sig. Men skönt för dig att du hade tur och fick den nästa dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani05:

Nej jag skämtar inte varför skulle jag?
Första och (troligen) sista gången så handla jag en hårddisk och ett grafikkort tog 10 dagar (tror jag) från det att jag beställde till det att det kom fram till pick up point. Lite osäker nu men tror jag ändå fick betala för frakten:D Och ja grejerna fanns i lager och detta hände 2011.

Aldrig förstått detta med fanboy på forumen. Man kan ju knappt säga Nvidia här utan att det blir en massa fanboy hit & ditt. Läs ovan och fråga dig själv igen om jag är en typisk fanboy.
Men det ser ut som att nån iallafall verkligen inte är fanboy utav matte. Sist jag kollade så kostade lådan hos inet 3390kr. Hur 3424kr är mindre kan man ju fråga sig. Men skönt för dig att du hade tur och fick den nästa dag

värka då att dom har ökat

http://www.inet.se/produkt/6901376/cooler-master-cosmos-ii-bi...

Därför jag skrev att komplett var billigare med frakten. Whatevaaaaaaaaaaa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziptry:

värka då att dom har ökat

http://www.inet.se/produkt/6901376/cooler-master-cosmos-ii-bi...

Därför jag skrev att komplett var billigare med frakten. Whatevaaaaaaaaaaa

vem är gravid?

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Håller med om avsaknad av mätningar

Skrivet av Vattennisse:

Är det bara jag som saknar de temperaturjämförelser och decibelmätningar som alltid fanns med på den gamla goda tiden, när man slapp leta sig igenom en 12 minuter lång video för att hitta de detaljer man är ute efter? Om de ens finns med där, det vill säga.

Skulle det inte vara bra att tala om för läsarna hur många dB uppmättades med fläktarna på lägsta, mellan, respektive högsta nivå, samtidigt som CPU-, GPU- och hårddisktemperaturerna uppges ? Om man inte får plats med dessa värden i själva videon - det kan vara svårt att rabbla upp siffrorna - kunde man väl visa dem i en lista i textrecensionen, samtidigt som det uppges precis vad det var för komponenter som installerades i chassit. Håller också med om att ett sådant här monsterchassi borde testas med flera grafikkort och många hårddiskar installerade - förhoppningsvis köper ingen en så stor låda bara för att installera ett futtigt grafikkort och två hårddiskar....

Hur som helst måste jag erkänna att recensionen väckte en viss habegär, även om jag aldrig kommer att bygga ett system som kräver en så stor låda....

Henri

Permalänk
Medlem

en 1337 deal på detta och jag köper direkt:) Hatar trånga chassin.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Får nog ta och hålla med dig där, visst kan priset kännas lite väl mycket men man får tänka på att den riktar sig till en speciell målgrupp också. Efter att ha läst hur mycket du gillar chassit på galleri delen så har jag börjat planera mitt nästa bygge med det chassit

håller med, jag tycker inte heller att det känns plastigt någon stans, dock fick jag ett måndags exemplar då halva fläktkontrollen inte funkar, trevligt nog så skickar återförsäljaren en ny utan att jag behöver skicka in den skadade delen.

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett full tower, men samtidigt så lanar jag en del. Detta chassi väger för mkt, kan acceptera 11kg ca, och sen är priset way off om switch 810 går loss på 1700. Iofs vet man ju inte hur kvalitén är på switch 810 än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så fort man ser priset så ler man lite och tänker "Aldrig", spelar ingen roll hur fränt eller funktionsrdugligt ett chassi är, med den där prislappen så lär ingen funtad människa köpa det(eller ?).

1800-200 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

Coolermaster Cosmos II finns på lager för intresserande på komplett.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657128

Får mitt imorgon troligtvis dock blir inget lek föräns i helgen

Skrivet av GonAce:

Så fort man ser priset så ler man lite och tänker "Aldrig", spelar ingen roll hur fränt eller funktionsrdugligt ett chassi är, med den där prislappen så lär ingen funtad människa köpa det(eller ?).

1800-200 Max

Så du menar att man är funtad för att man köpt ett.
Man tackar och bockar.....

För mig är prislappen den sista delen man kollar på i princip.
Gillar man något, då kör man på det.
Fyller den funktioner man önskar, då kör man på det.
Att du blir mycket nöjd (troligtvis) så är priset bara en del av kedjan.

Personligen betalar jag lite extra för något som man gillar osv än att betala något mindre och vara halv nöjd.

Man ska gå in helhjärtat, pengar är inte allt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har svårt att förstå hur vissa kan tycka att detta chassit inte är vackert, det är tveklöst ett av de absolut snyggaste rent designmässigt och funktionellt som ökar luftflödet underifrån och gör det enklare att bära.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Jag kommer absolut köpa detta om jag kan hitta det billigt kanske någon 1337 deal fram över vad vet jag:;) Skulle svida för mycket att köpa det nu:)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av zikkor:

håller med, jag tycker inte heller att det känns plastigt någon stans, dock fick jag ett måndags exemplar då halva fläktkontrollen inte funkar, trevligt nog så skickar återförsäljaren en ny utan att jag behöver skicka in den skadade delen.

Min kontroller med, kasst när det tog 3 tim att montera allt.tills man märkte felet, ut me allt byta chassi och montera

Visa signatur

felix

Permalänk
Medlem

Känns lite smått överprisad när det är så mycket plast.

Visa signatur

[MAIN] | Corsair 550D | Asus P8Z68-V | MSI GTX 680 TF3 | i5 2500K | Kühler 620 | Vengeance 8GB | WD 650GB | Vertex 3 64GB | Xonar DX | AX 850W |
[HTPC] | Silverstone GD05B | Gigabyte GA-F2A75M-D3H | A6 5400K | Scythe Big Shuriken 2 | Vengeance LP 8GB | Samsung 830 64GB | Xonar DX | LITEON BD | SP E9 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

vem är gravid?

Falskt larm. Var bara gaser.

Skulle vara bra om man fick veta om den är värd pengarna eller om det finns billigare och lika bra chassin.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeagan:

Har svårt att förstå hur vissa kan tycka att detta chassit inte är vackert, det är tveklöst ett av de absolut snyggaste rent designmässigt och funktionellt som ökar luftflödet underifrån och gör det enklare att bära.

Förmodligen så har vi människor lite olika smak angående vad som är propert eller smaklöst. Jag tillhör dem som tycker att chassit är smaklöst och dessutom känns väldigt svårplacerat. Utöver väger lådan väldigt mycket vilket lätt resulterar i fula märken på golv eller skrivbord då risken är stor att man drar det över ytan istället för att lyfta.

Även om man själv inte har problem med att lyfta tunga saker så kanske tex en flickvän/fru vill komma åt med damsugaren eller dylikt. Nu förstår jag att man inte springer runt stup i kvarten till vänner med en sådan här låda men om nu det behövs så kan det bli ganska bökigt.

Som sagts i tidigare inlägg, för ungefär samma pengar får man lian-li v2120, väger ca 8 kg mindre, har hjul med extra gummiskydd som skyddar underlaget, ngt mindre på utsidan men verkar vara mer rymligt på insidan. Kan också fås både i svart eller silver. Prestanda och funktionsmässigt är väl de ganska likvärdiga men personligen så föredrar jag ljusa lådor inuti som v2120 är. Tycker man ser bättre och att det faktiskt ser väldigt snyggt ut. Väljer man dessutom silverversionen så slipper man se fingeravtryck och damm på den. Lian-Li´s perfektion behöver väl inte heller påpekas.

Sist men inte minst, v2120 passar på eller jämte de flesta skrivbord oavsett om det är modernt eller gustavianskt, detta cosmos har jag svårt att se någon annanstans än i en ungkarlslya med nytillverkade spånmöbler från Ikea. Men detta är självklart en smaksak och upp till var och en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingobelle:

Även om man själv inte har problem med att lyfta tunga saker så kanske tex en flickvän/fru vill komma åt med damsugaren eller dylikt..

well said

Såg dessutom att denna modellen inte tar in luft underifrån annat än till nätaggregatet vilket var en av fördelarna med att komma upp en bit.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Igår så köpte jag monstret
resultat: träningsvärk i armarna efter har burit det i snö kaos och X antal cigg.
Det är h*lvetes mycket kabel som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med brist på kontakter i PSU

Visa signatur

Coolmaster Cosmos 2|Rampage III Extreme| Intel Core i7 950|12 gb RAM| GTX 580

Permalänk
Medlem

Köpte ett Antec P280 nyligen och är inte i behov av något nytt chassi, men har ändå sneglat lite på detta i och med att min kollega har sagt att han tänker köpa ett. Själv tycker jag att han är helt ute och cyklar; vem vill ha ett sånt stort monster - egentligen? Inte nog med att det är alldeles för stort; utan det väger löjligt mycket och kostar ännu mer också.

Visst, vill man köra med fyra grafikkort kanske det inte finns så många andra alternativ, men hur ofta kör man fyra grafikkort liksom?

Nä. Det här chassit får tummen ner från mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Köpte ett Antec P280 nyligen och är inte i behov av något nytt chassi, men har ändå sneglat lite på detta i och med att min kollega har sagt att han tänker köpa ett. Själv tycker jag att han är helt ute och cyklar; vem vill ha ett sånt stort monster - egentligen? Inte nog med att det är alldeles för stort; utan det väger löjligt mycket och kostar ännu mer också.

Visst, vill man köra med fyra grafikkort kanske det inte finns så många andra alternativ, men hur ofta kör man fyra grafikkort liksom?

Nä. Det här chassit får tummen ner från mig.

kommer ej köra med 4 gpu, max 2 so far.
lika så hdd platser osv.

Köpte det pga "vill ha" så ja, "vem vill ha ett sånt monster?" jo jag.

Tänk hur mö saker i livet du köper som du egentligen inte behöver hehe
Eller sitter du och gör kalkyler och räknar på allt du köper att "detta måste jag ha",känns lite tråkigt faktiskt

Som sagt, vill man ha så vill man oavsett om man fyller alla funktioner på den eller om man ens kommer i närheten av det.
Så varför inte glädjas över att han vill ha det istället för att såga ner iden i småbitar?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Kan inte jonas recensera Xilence Interceptor Pro?
Den såg väldigt intressant ut.

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk

Corsair H100

får Corsair H100 plats med 4 fläktar, monterad i taket utan att slangen blir för kort?

Visa signatur

---------------------------
THE ICE TRIGGER

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av THE ICE TRIGGER:

får Corsair H100 plats med 4 fläktar, monterad i taket utan att slangen blir för kort?

Ja det fungerar jag har det så.

Men skulle inte rekommendra det för du kommer inte åt modekortets top kontaketer för att fläktarna kommer sitta över så ja hade bara använt 2 fläktar på 1900 RPM Silverstone och sänka dom till typ 1k rpm när den inte jobbar så låter det ingenting typ.

Jag ska byta ut mina till 2 sånna.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

jag får plats me pnp fläktar då jag har monterat allt i de främre tak fläktarna och på så vis missar jag min p4 kontakt, har asus extreme z 4a tror jag det heter

Visa signatur

felix

Permalänk

Ni säger att 'Cooler Master Cosmos det största chassit som någonsin hittat till testlabbet'. Sött! Söt liten låda också.

Själv har jag en 'Cooler Master Stacker 810 ATX' som tyvärr inte längre tillverkas :(. Jag är ute efter något ännu större, då jag har börjat växa ur Stackern... Kan ni inte recensera några riktigt stora lådor, inte leksaker som Cosmos?

Något från Case Labs kanske (själv är jag OTROLIGT (!!!) intresserad och sugen på en TX10 - http://www.caselabs-store.com/the-magnum-tx10). Men nästan tio tusen bara för en låda!? Jikes!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FransUrbo:

Ni säger att 'Cooler Master Cosmos det största chassit som någonsin hittat till testlabbet'. Sött! Söt liten låda också.

Själv har jag en 'Cooler Master Stacker 810 ATX' som tyvärr inte längre tillverkas :(. Jag är ute efter något ännu större, då jag har börjat växa ur Stackern... Kan ni inte recensera några riktigt stora lådor, inte leksaker som Cosmos?

Något från Case Labs kanske (själv är jag OTROLIGT (!!!) intresserad och sugen på en TX10 - http://www.caselabs-store.com/the-magnum-tx10). Men nästan tio tusen bara för en låda!? Jikes!!

hrm, klart dom säger att det är det största chassit som testat...tråden är snart 2 år gammal :S

Skicka in dina önskemål till redaktionen istället för i tråden här, större chans dom läser det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

Gammal recension, Gammal tråd, men jag nappar ändå. Köpte chassit igår ifrån Dustin. Får hoppas det kommer i veckan då det inte fanns i lager, och satan vad det ska bli roligt att bygga i den. Midtowern börjar bli lite trång