Nybörjare inom bruteforcing, hacking osv.

Permalänk
Medlem

Nybörjare inom bruteforcing, hacking osv.

Hej!
Då jag nu har lärt mig programmera i ett antal program-språk, C++, python, java, HTML/CSS, MySQL och PHP, så undrar jag nu hur jag ska gå vidare över till den mer avancerade biten (säkra mina framtida hemsidor).

Det bästa sättet att göra detta måste vara att själv testa säkerhetsluckor och tänka som de ev. "hackarna". Hur ska jag nu gå vidare?, Hur bruteforcar man/bruteforcesäkrar lösenord?, Vilken bit ska jag satsa på? och slutligen: Hur hänger allt ihop (skriver man scripts i python som utför mer kod som man skrivit i C?)

Ja, jag är en nybörjare inom detta ämne

Tacksam för svar
MVH
//Jonatan

Permalänk
Medlem

Ganska säker att det är emot reglerna att prata om något sånt alls o.O

Permalänk
Medlem

Jag förstår ditt intresse att vilja lära dig detta, speciellt då du säger att du vill använda kunskaperna åt att testa dina egna sidor.
Jag vet dock inte om det är tillåtet i det här forumet, så jag väntar lite med att svara innan någon konfirmerat att det är okej eller inte.

Annars kan du alltid googla, allting finns där ute, gäller bara att man lyckas hitta det.

Permalänk
Legendarisk

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning).

Tråd låst

Visa signatur

Abstractions all the way down.