Bättre grafik i spel baserat på vilken kabel jag använder?

Permalänk
Inaktiv

Bättre grafik i spel baserat på vilken kabel jag använder?

Blir det någon skillnad på grafiken i spel baserat på vad jag har för kabel?
Blir det bättre om jag använder HDMI istället för DVI?

Permalänk
Skrivet av Morpiha:

Blir det någon skillnad på grafiken i spel baserat på vad jag har för kabel?
Blir det bättre om jag använder HDMI istället för DVI?

Skillnaden mellan HDMI och DVI är att DVI är enbart bild som överförs och HDMI är både bild och ljud.

Båda är digitala signaler, VGA är analog. Så det bör inte vara någon skillnad i grafiken.

Mellan VGA och DVI/HDMI så ska tydligen skillnader ses vid högre upplösningar/större skärmar, men inget jag kan bekräfta

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lithium81:

Skillnaden mellan HDMI och DVI är att DVI är enbart bild som överförs och HDMI är både bild och ljud.

Båda är digitala signaler, VGA är analog. Så det bör inte vara någon skillnad i grafiken.

Mellan VGA och DVI/HDMI så ska tydligen skillnader ses vid högre upplösningar/större skärmar, men inget jag kan bekräfta

Okej. Jag köpte en 24 tums ACER skärm idag och jag kör 1920x1080 på den så jag testade nu att köra med min HDMI kabel och jag tycker att det är mer "matta" färger på den som jag kör HDMI på
kanske någon inställning?