Permalänk

GRÖNT billigt moderkort? (färg)

Hejsan, jag söker ett moderkort enligt titelns färger.

Det kan var antingen grönt, svart med gröna detaljer, vitt med gröna detaljer, (helsvart eller helvitt runt 500 kr sökes också). Begagnat går fint, ska användas till oljesänkt dator.

Måste stödja DDR 3 samt am3, am3+ eller motsvarande intel (dvs processorer man fortfarande kan köpa). Andra specifikationer är mindre viktiga. Under tusenlappen (finns något sniper-kort runt 3000 kr som är grönt...).

Det jag försöker undvika är de blåa, extremt färgglada korten. Kretskortsgrönt är heller inget jag söker.

Letar ev. också efter en EJ konduktiv färg som kan användas för att spraya moderkort.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Tror inte du hittar något för under 1000:- faktiskt.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Gigabyte har en del helsvarta kort, har inte sett något under 500kr dock. Sen har du även Gigabyte G1.Assassin 2 X79 som är grönt och svart. Fast det kortet kostar ju. Men köper du ett svart kort kan du ju alltid skruva loss kylflänsarna å måla om dom gröna, nu är det säkert folk med invändning om detta, men i moddning syfte funkar det säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

Hejsan, jag söker ett moderkort enligt titelns färger.

Det kan var antingen grönt, svart med gröna detaljer, vitt med gröna detaljer, (helsvart eller helvitt runt 500 kr sökes också).

Måste stödja DDR 3 samt am3, am3+ eller motsvarande intel (dvs processorer man fortfarande kan köpa). Andra specifikationer är mindre viktiga. Under tusenlappen (finns något sniper-kort runt 3000 kr som är grönt...).

Letar också efter en EJ konduktiv färg som kan användas för att spraya moderkort.

Tack på förhand!

um varför just grönt ?
de du får då är h61 som du inte kan klocka med 1155 och dessutom Mitx kanske något Matx
ej konduktiv färg har jag ingen aning om vart du kan hitta men dra upp prisjakt och sök upp moderkort och leta genom där då hittar du nog.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

um varför just grönt ?
de du får då är h61 som du inte kan klocka med 1155 och dessutom Mitx kanske något Matx
ej konduktiv färg har jag ingen aning om vart du kan hitta men dra upp prisjakt och sök upp moderkort och leta genom där då hittar du nog.

Eftersom grönt är fint. Helsvart lär vara lättare att få tag på, helst begagnat och billigt. Ska användas i oljekyld dator med grönt ev. rödgrönt färg-schema för övrigt. Gröna slangar till pumpen och gröna leds och kanske någon grön lysande fläkt kommer också användas. Inget 'stilrent' här inte.

Det jag försöker undvika är de blåa, extremt färgglada korten. Kretskortsgrönt är heller inget jag söker.

Permalänk
Skrivet av Hawkies:

Bara så du vet så är de flesta sprayfärger du köper ej konduktiva, det kommer du garanterat märka på priset då konduktiv färg är ganska mycket dyrare...
Bara att skruva av kylaren och spraya på, sen vänta på att det torkar och skruva på igen, vips så har du grönt kort...

Största problemet är de färgglada PCI/PCI-e och "minnesslotsen" som sällan är gröna, de blir väl lite svårare att ändra färg på? T.ex. detta moderkort har en svart bas med färgade plastbitar som borde vara gröna! http://www.inet.se/produkt/1901918/asrock-3n78d

Några tips? Var kan man köpa fungerande färg för någon som aldrig sprayat något tidigare?

Permalänk
Medlem

ett Asus Sabertooth begagnat? det är inte grönt men det är "natur" färgat.. att uppfylla dina krav är något inte så lätt faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkies:

Bara så du vet så är de flesta sprayfärger du köper ej konduktiva, det kommer du garanterat märka på priset då konduktiv färg är ganska mycket dyrare...
Bara att skruva av kylaren och spraya på, sen vänta på att det torkar och skruva på igen, vips så har du grönt kort...

Detta är kanske rätt uppenbart redan.. men känns som bra ide att nämnas, just in case ;D

Får också tänka på att täcka för expansion slot hålen samt minnes slotsen och CPU... Man vill definitivt inte ha färg i det..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av Uvania:

ett Asus Sabertooth begagnat? det är inte grönt men det är "natur" färgat.. att uppfylla dina krav är något inte så lätt faktiskt

Jo jag såg att någon säljer ett för 1800 kr eller liknande på marknaden... Men då det blir mitt första oljebygge (och kanske enda) vill jag inte ha allt för påkostade komponenter men det ska ändå se bra ut!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Som sagt, Sabertooth p67 beg. Du kan även måla thermal armorn till akvarium tema.

Permalänk
Medlem

de billigaste är att måla om ett moderkort.. finns inga billiga gröna

Permalänk

Det blir nog att köpa ett helsvart moderkort och spraya kylarna gröna om möjligt.

typ:

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3894#ov

Permalänk

Det blir nog riktigt nice i slutet! Gör en bygglogg också

Permalänk
Skrivet av Quadpants:

Det blir nog riktigt nice i slutet! Gör en bygglogg också

Får ta och göra det, men jag börjar som tidigast i sommar, annars nästa läsår

Jag börjar leta efter komponenter och annat redan nu då jag kommer köpa mycket begagnat! Nästa steg blir ett nätagg med gröna, sleevade kablar

Permalänk

95% säker på att vanlig färg är icke ledande när den har härdat. Men passa dig för statisk elektricitet när du lackar isf. Hur du gör det bäst vet ja faktiskt inte när det gäller att måla.

Visa signatur

Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5

Permalänk
Skrivet av -Blommen-:

95% säker på att vanlig färg är icke ledande när den har härdat. Men passa dig för statisk elektricitet när du lackar isf. Hur du gör det bäst vet ja faktiskt inte när det gäller att måla.

Nu när jag kommit fram till att jag endast kommer lacka kylflänsarna borde det väl inte vara någon fara med statisk elektricitet då jag skruvar bort dem och lackar separat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

Nu när jag kommit fram till att jag endast kommer lacka kylflänsarna borde det väl inte vara någon fara med statisk elektricitet då jag skruvar bort dem och lackar separat?

Nej, det är inget du behöver oroa dig för alls. Du borde dock strunta i att använda primer och klarlack, för att få ett så tunt lager som möjligt, så inte värmeöverföringen skadas.