Permalänk
Medlem

HDMI problem mellan tv och dator

Det är så att jag har testat alla möjliga sätt.
Jag har tidigare kopplat samman datorer och tvn med HDMI kablar.
Det är så att jag kopplat HDMI kabel mellan min dator (ASUS) (Geforce 8600m GT) och min tv Samsung LE46B535 och testar leka med inställningarna men den hittar inte TVN. Har försökt med allt som går men får det inte till att funka.
När jag däremot kopplar ihop min dator och skärm med HDMI så kommer bilden.

Så jag är säker på att Kabeln funkar, samt att datorns HDMI port funkar som den ska.

När jag hämtar en annan dator och kör med HDMI kabel mellan datorn och tvn, så funkar det perfekt.
Så jag vet att även HDMI portarna på tvn funkar.

Någon som kan lista ut problemet?
Har verkligen försökt länge men utan resultat.

Visa signatur

Nogomi.com

Permalänk
Medlem

Finns det någon inställning för DDC/CI på TVn?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Finns det någon inställning för DDC/CI på TVn?

Nej ingen sådan inställning.

Visa signatur

Nogomi.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imado:

Nej ingen sådan inställning.

Då vet jag faktiskt inte.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Kör du på en upplösning som tvn klarar?

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Medlem
Skrivet av tony_fjellborg:

Kör du på en upplösning som tvn klarar?

Jag ska testa med att ändra upplösning,
Men problemet är att tvn inte alls hittar HDMI, alltså när man går in på source,så är HDMI 1,2,3 inte klickbara.

En sak som händer när HDMI kabeln är kopplad mellan dator och tv när tvn är avstängd,det är att det hörs att något är kopplad, samt kopplas ur, precis som när man kopplar in nått i USB porten och sen av igen, om du nu förstår hur jag menar.

Visa signatur

Nogomi.com