Permalänk

Varm processor?

Jag spelar COD och efter ett tag (ca 2-3h) börjar det hacka. Jag frågar i chatten om det är servern eller jag som hackar och alla gånger är det jag. Kan det vara för att processor blir för varm? För mitt grafikkort ligger runt 44 grader när jag spelar (res. 1400x900).

Eller är det helt enkelt så att processorn inte klarar av?

Spec.

Processor: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=488305

Grafikkort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=620247

Citera för svar!

Tack på förhand / nikke

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikoglas:

Jag spelar COD och efter ett tag (ca 2-3h) börjar det hacka. Jag frågar i chatten om det är servern eller jag som hackar och alla gånger är det jag. Kan det vara för att processor blir för varm? För mitt grafikkort ligger runt 44 grader när jag spelar (res. 1400x900).

Eller är det helt enkelt så att processorn inte klarar av?

Spec.

Processor: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=488305

Grafikkort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=620247

Citera för svar!

Tack på förhand / nikke

Vad har du för temp på processorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Asus P8p67-M PRO, Intel Core i5 2500K 3,3 GHz (Antec Küler H2O 620), Gainward GeForce GTX 550Ti, 8 Gb Ram, Silver Power 400W, Fractal Design Define Mini. Benq G2420HD, Gammlt Dell Tangentbord, Qpad OM-75.

Ljud: Yamaha CR-640 - Dynavoice Magic F-6 | Technics SU-Z22 - Audio-Technica ATH-M50

Permalänk
Medlem

Känns helt klart lite klent med 2 kärnor i det spelet.
Skulle säga att du vinner väldigt mycket på 1 eller två extra kärnor. Speciellt i den låga upplösningen.

Kolla upp temp på cpu och vilken belastning du har på både gpu samt cpu under spelande.

Ladda ner msi afterburner så kan du lägga en osd i spelet där du ser belastning och temp på gpu.
Ligger den på mindre än 95% så orkar inte cpu mata gpu med data.

Ligger cpu i sin del på 100% så är det nog ingen höjdare det heller då den troligen inte tyar spelet. (det jag gissar på)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Känns helt klart lite klent med 2 kärnor i det spelet.
Skulle säga att du vinner väldigt mycket på 1 eller två extra kärnor. Speciellt i den låga upplösningen.

Kolla upp temp på cpu och vilken belastning du har på både gpu samt cpu under spelande.

Ladda ner msi afterburner så kan du lägga en osd i spelet där du ser belastning och temp på gpu.
Ligger den på mindre än 95% så orkar inte cpu mata gpu med data.

Ligger cpu i sin del på 100% så är det nog ingen höjdare det heller då den troligen inte tyar spelet. (det jag gissar på)

Skrivet av slajk:

Vad har du för temp på processorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, jag ska ta och kika på det.

Slajk, återkommer!

Permalänk

CPUn kunde ju varit bättre, men då du säger att det bara börjar hacka efter 2-3h så tänker jag mer på att något läcker minne ( tycker 2-3h låter som väldigt lång tid att komma upp i maxtemp för CPU. Så när det börjar hacka så kolla om någon process tar konstigt mycket minne

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

CPUn kunde ju varit bättre, men då du säger att det bara börjar hacka efter 2-3h så tänker jag mer på att något läcker minne ( tycker 2-3h låter som väldigt lång tid att komma upp i maxtemp för CPU. Så när det börjar hacka så kolla om någon process tar konstigt mycket minne

Vadå kunde varit bättre? Vart någonstans kollar jag hur mycket minne den tar?

Tack / nikke

Permalänk
Skrivet av nikoglas:

Vadå kunde varit bättre? Vart någonstans kollar jag hur mycket minne den tar?

Tack / nikke

Jag menar att du inte har bästa CPUn på marknaden direkt, så skulle inte vara så förvånande om den var en flaskhals som folk säger, men det borde inte börja efter flera timmar, utan direkt i så fall. Minnet kan du kolla i aktivitetshanteraren under fliken processer

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |