Arctic kombinerar vatten och luft med Accelero Hybrid

Permalänk

så du köper vatten kylning så du inte får vatten kylda minnen gl. jag vill ha en ek kylning som är ungefär hälten så tun som en norman kylare, men som sedan har kylflensar som tar upp den andra hälften som en normal kylare som blåser varm luft bak. så kan man ha cpu block på samma hadde varit perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Fast röd var den ju ändå inte.. Om inte kretskortet ingår i kylningen förstås

Det har du rätt i. Då är det ingen som köper den specifika modellen, för vi vet ju alla att en/ett...??? PCB måste vara svart om det skall prestera bra, annars suger det fett.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av RainesX:

Det behöver inte vara ett fullcoverblock som man är van vid utan bara leverera funktionen av ett. som tex en hög med mindre block som är fria att placeras hur som på ett grafikkort i förhållande till det större centrala blocket. Bara för att sväva ut med en tanke som i alla fall fungerar i min fantasivärld XD

Trodde jag var tydligare än jag var nu när jag läste mit tidigare inlägg igen. Sorry.

Hehe, hur hade du tänkt dig att dessa mindre block ska kylas?
Alla VRMer är olika stora och sitter på olika ställen, ska man göra såpass små block att det passar till 20 olika grafikkort så är luftblock isf effektivare, för du kommer inte få vatten till massa småblock som sitter över VRM och minnen, simple as that.

Skulle det gå att göra universal fullcoverblock så hade nog någon redan gjort detta, just nu får man klara sig på dessa hybrider om man inte vill lägga ner 1000kr extra per grafikkort för att få fullcoverblock.

Permalänk
Medlem

Sålänge priset och prestandan är rätt och det fungerar får det se ut hur det vill, denna ide är bra, återstår bara se hur det fungerar.
Jag har alltid datorer med sidor utan fönster, vad spelar det då för roll om det är en rosa brandbil eller en lila gris på insidan?
Sålänge det fungerar som det är tänkt och pris/prestanda är rätt så..förstår mig inte på de som vill ha ngt som måste vara snyggt på insidan om de nu inte har fönster och vill visa hur flashiga grejer man har på insidan.
Men, det är bara min personliga reflektering mer.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

ibland undrar jag om intel/nvidia/amb (speciellt intel) gör värdelösa kylare med flit för att vi ska bli tvungna att handla nya kylare till våra grejer.

Permalänk
Medlem

Det är nog snyggare från sidan så, deras värstingmodeller kostar idag runt 400, så tvivlar på att denna blir mycket dyrare.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Tror inte du hade satt något som är fult som stryk och mer eller mindre otympligt i din burk bara för att det hade vart liiite bättre än något som vart snyggare och mer cleant även om du inte skulle se det mer efter du stängt chassiesidan.
Jag tittar inte in i min burk något men vill ändå ha det snyggt och fint där inne. Helt psykiskt och ingen logik men jag tror fler än jag fungerar så.

Visst, nog finns det några som irriterar sig på sånt, men tror de mesta inte skulle bry sig. Prestanda går först för mig och tror många håller med mig, många som inte orka hålla på med vattenkylning heller.

Permalänk

stänger den av vattenkylningen helt vid lägre temperaturer eller?
annars förstår jag inte vad meningen med den är...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk

Jag har tidigare funderat på varför man inte sätter en fläns på cpu-blocket vid vattenkylning. Det borde väl göra lite skillnad i alla fall.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Tror inte du hade satt något som är fult som stryk och mer eller mindre otympligt i din burk bara för att det hade vart liiite bättre än något som vart snyggare och mer cleant även om du inte skulle se det mer efter du stängt chassiesidan.
Jag tittar inte in i min burk något men vill ändå ha det snyggt och fint där inne. Helt psykiskt och ingen logik men jag tror fler än jag fungerar så.

Samma sak här, man blir så glad när man öppnar chassisidan och det ser snyggt ut, ska köpa 7970 dc II för utseende(presterar dock rätt bra) och en DarkRock Pro just för att den är snygg, lite sämre än nh-d14 men den är ju inte så fin:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Det behöver inte vara ett fullcoverblock som man är van vid utan bara leverera funktionen av ett. som tex en hög med mindre block som är fria att placeras hur som på ett grafikkort i förhållande till det större centrala blocket. Bara för att sväva ut med en tanke som i alla fall fungerar i min fantasivärld XD

Trodde jag var tydligare än jag var nu när jag läste mit tidigare inlägg igen. Sorry.

Annars kan man ju bara sätta ett block på gpu och skicka med passiva flänsar modell extra extra large till allt annat. Eller? Känns som att det borde funka med ordentliga chassifläktar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Är priset det rätta och den medföljande fläkten är tyst tror jag de kan ha en säljande produkt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att designen är lite Asus ROG lookalike och skulle passa bra tillsammans med ett sådant moderkort!

Permalänk

Är nöjd med min kuhler 620 så med rätt pris och prestanda kan det mycket väl bli ett köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

ibland undrar jag om intel/nvidia/amb (speciellt intel) gör värdelösa kylare med flit för att vi ska bli tvungna att handla nya kylare till våra grejer.

Vi kan nog spekulera i hur mkt extra transport och speciellt lagerkostnader det skulle bli per intel CPU om skickade med en http://www.sweclockers.com/recension/14710-processorkylare-vi... som stock...

Men visst hade intel köpt en sån kylare till varje cpu hade det inte kostat dom mer än en 50 lapp.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Skrivet av Diablo_Lino:

stänger den av vattenkylningen helt vid lägre temperaturer eller?
annars förstår jag inte vad meningen med den är...

Vattenkylningen kyler själva kärnan, som är det viktigaste att kyla, och det som gynnar överklockning. Anledningen till varför det är en fläkt med skal runt är för att kyla videominnet och strömförsörjning till exempel, med andra ord allt utom kärnan. Fläkten kommer vara väldigt lågvarvig och nästintill knäpptyst, då de komponenterna utom GPU inte producerar så mycket värme, men fortfarande behöver något slags luftflöde.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Om utseendet på kylaren inte passar så lär det ju gå att modda. Den där plast-ramen lär nog inte vara allt för svår att plocka bort. Sen räcker det med ju med GPU-block och kylflänsar för att hålla rimliga nivåer.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Jag har tidigare funderat på varför man inte sätter en fläns på cpu-blocket vid vattenkylning. Det borde väl göra lite skillnad i alla fall.

Lär knappast göra någon större skillnad. Om vi tar CPU som exempel, som brukar ligga på ca 30-50 beroende på belastning och vattenkylningens effektivitet. Tänk sedan att chassitemperaturen är 25-35, och den lilla flänsen skulle få sitta i lågt luftflöde, samsas om platsen med slangarna/nipplarna och dessutom få sämre värmeöverföring eftersom det är koppar->vatten->nickel->fläns på många block. Blir lite fail
Intressant lösning tycker jag, hoppas på ~600kr, men det får man väl se sig i himmelen om

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Kul med nytänk.

Undrar dock om det inte vart lite feltänk där.
Visst, man vill ha luft för att kyla de övriga komponenterna, men baksidan då? Brukar ju sitta en radda minnen där också numera.

Det skulle vara bättre om tillverkarna tog fram egna vattenblock till sina grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Det behöver inte vara ett fullcoverblock som man är van vid utan bara leverera funktionen av ett. som tex en hög med mindre block som är fria att placeras hur som på ett grafikkort i förhållande till det större centrala blocket. Bara för att sväva ut med en tanke som i alla fall fungerar i min fantasivärld XD

Trodde jag var tydligare än jag var nu när jag läste mit tidigare inlägg igen. Sorry.

Aha, nej det var nog bara jag som inte hade fått mitt kaffe ^^ Förstår hur du menade nu

Men det var en intressant idé. Att man har kanske ett litet extrablock till minnet som kan vridas på lite olika sätt och ett ännu lite mindre till Vreg ^^

Hmm.. fick lite idéer nu

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Jag har tidigare funderat på varför man inte sätter en fläns på cpu-blocket vid vattenkylning. Det borde väl göra lite skillnad i alla fall.

Jodå, det är testat! Jag vill minnas att resultatet blev marginellt sämre kylning med fläns än utan...

Permalänk

Tittade lite på bilderna, ser de inte ut som att minnena kyls av fläkten och att kärnan ofc av pumpen?

Permalänk
Skrivet av ollebagarn:

Tittade lite på bilderna, ser de inte ut som att minnena kyls av fläkten och att kärnan ofc av pumpen?

Precis, som jag skrev.

Visa signatur

Citera!