Permalänk
Medlem

Är dessa värden OK? (2500k)

Tjena. Testade att överklocka processorn upp till 4,5GHz och jag undrar som i titeln om dessa värden är OK? Hur är det med volten? För övrigt då känns datorn stabil, men om den är stabil märker man väl inte direkt, som Jonas sa.
Jag vet inte riktigt om de där "poängen" och tiden är bra, men är de normala dem också?

Låt er inte luras av att mina fläktar går på 100% för det är ett fel.
Datorn kan ni se i sign.

(Högerklick > Visa bild)

Permalänk
Medlem

din 12v är inte 12v

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

din 12v är inte 12v

vanligt fel.(?) har jag på min oxå, men står 12V i bios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0ntn:

vanligt fel.(?) har jag på min oxå, men står 12V i bios.

då visar HW fel. men han frågar ju om värdena på bilderna är ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

din 12v är inte 12v

Hmm. Jag antar att det är någon auto funktion som sänker den. Tycker du att jag ska manuellt ställa in den på 12V om det går?

Permalänk

Efter vad jag begriper så har du fått tag i en skapligt bra cpu som klarar 4,5Ghz på 1,22V i Vcore

Permalänk
Medlem

Ja det ser riktigt bra ut. Min 2500k klarar 4,3 Ghz @ 1,3 Volt. Allting under 1,3 volt är "säkert" för sandy bridge vad jag lyckats läsa mig till.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

Ska testa samma inställningar på mitt system och se vad det tycker.

Permalänk
Medlem

Spelade lite BF3 och när jag stängde av det så kraschade datorn (Ingen BSOD) efter 5 sekunder. Kanske var spänningen som var för låg? Ändrade den till 1,29V (Körs i 1.28V enligt CPU-Z). Får väl se om det händer igen.