Permalänk
Medlem

Hmm, inget som tilltalar mig, jag var något förhoppningsfull när Jonas pratade om den efter CES men jag tycker inte att den är särskilt snygg; plastlisten ovanför sidopanelen ger en sådan "sandwich" känsla som några bitfenix chassi också har och framsidan gillade jag inte. Mitt nästa blir nog en 550d
Den har dock några bra features, och stor vattenkylningskapacitet

Permalänk
Medlem

Hade nog köpt direkt om det inte vore för glossy-finishen och plasten. Fortfarande mycket intressant, speciellt med tanke på vattenkylningsmöjligheterna. Får fundera lite.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Skrivet av Ntoon:

Är inte speciellt imponerad, mitt NZXT Phantom är bättre då den har plats för större fläktar och har en inbyggd fläktkontroller.
Kostade dessutom bara 995kr på Cdon: http://cdon.se/hemelektronik/nzxt_phantom_full_tower_-_red-14...

Mer prisvärt Fulltower-chassi finner du inte

Dock ser den ut och läcka ljud som ett såll.......

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Digga led belysningen bak. smart gjort!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Såg inte så dumt ut på insidan, men usch för plasten på utsidan.
Letar efter ett extra chassi, men detta föll mig inte i smaken alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ntoon:

Är inte speciellt imponerad, mitt NZXT Phantom är bättre då den har plats för större fläktar och har en inbyggd fläktkontroller.
Kostade dessutom bara 995kr på Cdon: http://cdon.se/hemelektronik/nzxt_phantom_full_tower_-_red-14...

Mer prisvärt Fulltower-chassi finner du inte

Själv tycker jag att Phantom ser mer ut som ansiktet på en transformer, då hade jag hellre köpt NZXT H2 för samma pris.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av SkaBenjo:

Varför kunde de inte göra ett enda långt fläktfilter i botten som man drar ut framifrån? De har ju ändå filter på hela undersidan. Nåväl, är man lika slö som jag så får man väll montera nätagget upp och ned.

Nästan ett 0,6 meter långt fläktfilter? Jag tycker att det skulle bli lite väl långt.. Sen så använder kanske inte alla fläktar i botten, medans nätagget används flitigt

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem

1600kr för detta chassi är helt absurt. (Dock förstår man tack vare all plast)
Allt det du får på insidan och sedan att det inte är nitat <3 *dregel*

Dock två stora missar med att den inte kommer med fläktkontroller...orkar man sätta dit en hub så ska det fan med vara kontroll, för fan H2an har ju det!
2: Jag hjälper dig Jonas då du inte kan svära
Vaggorna till H2 är så jävla dåliga, styva som en farbror i parken och bussningarna går av lila lätt - så jävlar svårt är det fan inte att göra vaggor av kvalité!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkaBenjo:

Varför kunde de inte göra ett enda långt fläktfilter i botten som man drar ut framifrån? De har ju ändå filter på hela undersidan. Nåväl, är man lika slö som jag så får man väll montera nätagget upp och ned.

Finns ett chassi som har det, tro det var från Cooler Master.
Vet dock inte modell =/

Skrivet av superdupernemo:

Nästan ett 0,6 meter långt fläktfilter? Jag tycker att det skulle bli lite väl långt.. Sen så använder kanske inte alla fläktar i botten, medans nätagget används flitigt

Tänk då att ha ett filter på 40cm och dra ut det där bak! (som nästan alla chassin har)
Vet inte hur du har din dator men jag har min mot väggen, att behöva böka ut datorn bara för att dra ut det är så jävla jobbigt =/

Permalänk
Medlem

Tack för en bra recention. Nu återstår det bara att höra vad folk skriver om chassit efter ett tags användning. Kan håla med vad som skrivit innan att det kan inte vara så svårt att göra HDD/SSD vaggor som är stabila och som har en bra gummi bustning. Men man har väl sparat in på detta område och sen när övriga komponenter låter så mycket så kanse man inte bryr sig om vibrationerna från dom mekaniska diskarna.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Dock ser den ut och läcka ljud som ett såll.......

Det är väl relativt, jag stör mig inte på ljudnivån och då är jag ändå ganska kräsen.
I min burk sitter 2st 200mm fläktar, 3x120mm och 1x 140mm nerskruvade på lägsta effekt, så det är inget problem. Det enda som väsnas lite är H60-kylaren.

Laptopen som står på skrivbordet väsnas tre gånger så mycket(det säger väl iofs inte så mycket)

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Finns ett chassi som har det, tro det var från Cooler Master.
Vet dock inte modell =/

Tänk då att ha ett filter på 40cm och dra ut det där bak! (som nästan alla chassin har)
Vet inte hur du har din dator men jag har min mot väggen, att behöva böka ut datorn bara för att dra ut det är så jävla jobbigt =/

Jag har inte datorn just mot väggen. Men nu förstår jag vad du menar!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coke_Smurf:

Såg inte så dumt ut på insidan, men usch för plasten på utsidan.
Letar efter ett extra chassi, men detta föll mig inte i smaken alls.

jo nä du och jag går på p280 istället

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Era recensioner är superbra. Både genomgående och på något vis ganska personliga. Detta chassi verkar för övrigt riktigt bra. Gillar de möjligheter som finns för vattenkylning. Dock kanske inte så jättesnyggt med så mycket plast. Kanske blir ett köp till et framtida bygge.

Permalänk

Belysningen på baksidan är genialisk. Visst fan kan man ta med sig mobilen ner i gruvan, men ack så bekvämt det hade varit med den här lösningen!
I övrigt ett trevligt chassi på insidan men kanske lite mindre trevligt på utsidan. Sen är det hjärndött att inte skeppa med en fläktkontroll.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Avstängd

Dem där funktionerna vill jag se på mer chassin! de var ju grymt att man kan göra så många inställningar på ett så smidigt vis.

Permalänk
Medlem

Många innovativa saker med chassit, imponerad överlag. LED-belysningen var grym, hur många gånger har man varit där nere och grävt för att sedan inte se ett skit och lägga en svordom åt att man glömde ta med telefonen ner.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Nu vill vi gärna se en recension på Obsidian 550D också! Verkar vara ett riktigt lovande chassi

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Tyckte chassit var OK.
Tills jag såg belysningen där bak till I/O panelen, christ skit bra uppfinning!

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem

Denna går bort.
I den här prisklassen finns det mycket bättre alternativ.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

jo nä du och jag går på p280 istället

Jo, för runt 1000:- känns p280 som ett klart bättre chassi, givetvis mindre men ett bra komplement till mitt andra.

Men ska det vara ett midtower så hade jag nog kört på ett corsair 650d, dyrare förstås men är så nöjd med mitt 800d, då bör väl inte lillebror vara sämre.

Permalänk
Medlem

Bra recension i vanlig ordning. Har dock redan beställt ett 550D. Verkar väldigt ont om dem, OCUK skulle ha haft dem i måndags men de har fortfarande inte fått några. Ser ut som att det blir imorgon om jag har tur.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coke_Smurf:

Jo, för runt 1000:- känns p280 som ett klart bättre chassi, givetvis mindre men ett bra komplement till mitt andra.

Men ska det vara ett midtower så hade jag nog kört på ett corsair 650d, dyrare förstås men är så nöjd med mitt 800d, då bör väl inte lillebror vara sämre.

Fast 650D är nog inte lika tyst som ett 280 tror jag

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Jäkla tur den stödjer mini itx! (ironisk)

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem

Jaha, den är tänkt att konkurrera med haf och 800d, gör den det? Är den bättre eller sämre än haf x? Jag har siktat på ett sånt, men har väntat på den här recensionen, nån annan som har erfarenhet med haf x?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hur mycket är mycket när det låter mycket ?

Bra recension, Jonas, som vanligt - såväl fördelarna (som var många) som nackdelarna påpekades på ett klart och redigt sätt. Dock när det sägs om ett chassi att det låter relativt mycket eller är relativt tyst kan jag inte låta bli att undra - i förhållande till vad ? I synnerhet med det här chassit, som ju har ett spjäll - det hade var intressant att få veta hur står påverkan öppning respektive stängning av spjället har på ljudnivån, mätt i decibel. (En annan sak är om det går att ha spjället i någotslags mellanläge - ingenting sas om detta i recensionen, men jag fick intrycket av att antingen fick det var helt öppet eller helt stängt. Stämmer detta ?) Finns det någon anledning till varför ljudnivån på ett testchassi inte kan uppmätas på ett standardiserat sätt - dvs med mätinstrumenten placerat på ett visst förutbestämt avstånd från chassit ? Då kunde man också jämföra ljudnivån med medföljande fläktarna på lågt, respektive mellan och högt varvtal (håller med om att det var ett miss av NZXT att inte ordna med fläktkontroll - kunde man kosta på sig att skicka med en förlängningskabel till aggets 8-pinskabel kunde man även fixat en fläktkontroll)....

Synd att det var så plastigt - det väckte definitivt ett visst habegär hos mig ! Det skulle vara väldigt intressant att se en långtidstest av det här chassit för att undersöka hur stora roll nackdelarna - plastpanelerna, omständliga hårdddiskvaggorna, osv, spelar i praktiken, dvs under ett par, tre års andvändning....

Henri

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Jaha, den är tänkt att konkurrera med haf och 800d, gör den det? Är den bättre eller sämre än haf x? Jag har siktat på ett sånt, men har väntat på den här recensionen, nån annan som har erfarenhet med haf x?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag sitter med ett haf x och har gjort det senaste året... har redan beställt ett switch 810 så det är upp till bevis hur vida den är bättre lr inte=)

haf x är ett trevligt chassi men i mina ögon ser switch finare ut..(tycker faktiskt plast är ganska trevlig material)

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk

Grym chassirecension som vanligt!
Väldigt intressant chassi, men vart inte så kätte sugen då ajg fick höra att det är åt det plastigare hållet med en glossig finish. Har nämligen ett Advance Kappa chassi som har frontpanelen utav glossig finish, och det är hemskt.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Jag har själv ingen erfarenhet av glossig finish, är detta mer känsligt för repor? Har inget emot plast så länge det inte lätt blir repor. Och jag antar att vit är att föredra om man är "rädd" för repor, då om det skulle uppstå en repa, syns inte denna lika bra?

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gonjer:

Jag har själv ingen erfarenhet av glossig finish, är detta mer känsligt för repor? Har inget emot plast så länge det inte lätt blir repor. Och jag antar att vit är att föredra om man är "rädd" för repor, då om det skulle uppstå en repa, syns inte denna lika bra?

Jag har ett chassis med glansig yta av plast och det har inte blivit repigt men mitt chassi flyttar jag sällan på, förutom när jag bytar komponenter. Så den utsätts inte för så mycket som kan repa det.