HP Spectre 14 Ultrabook anländer i USA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bf3sjutarkillen:

Det är väl ganska klart, flera pixlar som ska arbeta betyder högre strömförbrukning. Hur mycket det rör sig om får du fråga någon annan.

Nja, i.o.m. att det är LCD så är det ju ändå bakgrundsbelyst över hela skärmen så borde storleken ha mycket större betydelse. Men sen ska ju fler kristaller manipuleras så det kräver antagligen mer ström, men undrar om det inte är marginellt.

Permalänk
Avstängd

Mjae, för den pengen tycker jag nog att min Samsung 900x3a är ett bättre alternativ. Dock sämre batteritid.

Permalänk
Medlem

Min reaktion. "Bra med SSD, ser snygg, härlig batteri tid... va Beats?! F*ck off. *går i väg*"

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Fan va nice!

Snygg som fan. Schysst med SSD disk.
Var finns mer specs på den?

Vill ha den utan Windows 7, eller med Linux.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

För de pengarna kan man köpa en Mac istället

Hmm... sant, då skulle man kunna dual-boota Mac OS X och Windows.
Med den här datorn kan man ju inte köra Mac OS X om man inte använder nåt hack.

Men om man inte är intresserad av att köra Mac OS X, varför skulle man då vilja köpa en Mac istället för den här?

Jag slipper helst Apple logon (eller något annat företags logo för den delen) och ger helst inte mina pengar till Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bf3sjutarkillen:

Det är väl ganska klart, flera pixlar som ska arbeta betyder högre strömförbrukning. Hur mycket det rör sig om får du fråga någon annan.

Skrivet av Flygfisk:

Det är ju inte en helt orimlig tanke att fler pixlar kräver mer ström, men jag tror det stämmer bättre för plasma- och OLED-skärmar än LCD-skärmar.

Sen tror jag inte insikten är att något som är mer resurskrävande kräver mer batteri, utan att fler pixlar innebär att allt GPU:n jobbar med blir mer resurskrävande (behöver ju inte bara vara datorspelande direkt). Självklart för många kanske, men antagligen inte alla.

För övrigt vet jag inte om artikeln uppdaterats nyligen, men det står ju 1600x900, vilket ändå måste anses helt OK för en 14''-skärm? (framförallt när Windows inte är sådär kanonbra på att skala för olika upplösningar...)

Ni ska ju ändå täcka samma yta med pixlar, menar ni då att en pixel drar lika mycket ström oavsett hur stor den är?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att HP lagt en stor lysande logga på datorn.

Skulle hellre vilja ha en utan logga.
Om man måste ha en logga, så vill jag helst ha en liten diskret en som inte märks så mycket.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa en HP-dator :[

men det är ju bara jag. Aldrig hört något bra med dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarmlessWarrior:

Är du dum i huvudet på riktigt eller spelar du bara korkad? 1680x1050 är standard för en modern 22" skärm. Detta är en 14" laptop som ska tänka på batteritid.

Just nu sitter jag med en 15 som har upplösningen 1680x1050, just för att jag vill kunna arbeta på min dator. Just upplösningen på höjden är viktigt när man vill göra annat än att se på film.

Batteritiden är mindre viktigt då jag inte har några planer att sitta och arbeta i 9 timmar i sträck på bussen/tåget etc.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

16:10 1920X1200 och en platta/trackpoint med TRE knappar så är jag intreserad. Tills dess behåller jag min 8510W

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Hmm min 4 år gamla Dell Latitude D830 har 1920*1200 på 15" samt min HP EliteBook 8540w har 1920*1080 på 15". Det borde gå att klämma in lite högre upplösning på en 14" panel ifrån 2012 till det priset.

Permalänk
Skrivet av HarmlessWarrior:

Är du dum i huvudet på riktigt eller spelar du bara korkad? 1680x1050 är standard för en modern 22" skärm. Detta är en 14" laptop som ska tänka på batteritid.

1080p är väl "standarden" för alla skärmar från 20" och uppåt sedan 2 år tillbaka eller så... jag har en skärm från 2007 på 22", den har 1680x1050...

även jag börjar tröttna på att de slänger in lågupplösta skärmar när året är 2012...min sketna batterislukande lappis från 2006 har ju 1680x1050, ok den är lite större...men satan....pc-skärmar har ju gått upp i upplösning under dessa år, så att full hd skärmar är standard...så varför har man fastnat på 1366x768?

-- nu har jag läst i någon post att det kanske var 1600x900, så där är nog bäst att man kniper k*ft innan man sjunger falskt --

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Skulle aldrig köpa en HP-dator :[

men det är ju bara jag. Aldrig hört något bra med dom.

Så därför kör du det erkända kvalitetsmärket Acer istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Visste inte att macbook pro har ovansida i glas

Äh, skärpning, det är ju samma dator:

Det finns andra sätt att designa på så jag förstår inte varför företagen apar efter idol-apple så ofta...

EDIT

Det känns som att HP kan förvänta sig en stämning, apple har ju en tendens till att leverera sådana på löpande band.

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kon87:

Äh, skärpning, det är ju samma dator:

http://www.joddler.se/_user/_product/259/EHSWU.jpg
http://www.sweclockers.com/image/red/2012/02/09/3+0001.jpg?t=...

Det finns andra sätt att designa på så jag förstår inte varför företagen apar efter idol-apple så ofta...

EDIT

Det känns som att HP kan förvänta sig en stämning, apple har ju en tendens till att leverera sådana på löpande band.

I den vinkeln är den lik ja, men jag skrev om ovansida av glas

Tycker inte den är så värst lik här.

så....
Ser inte exakt ut som mbp

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Synd att man inte kan köpa HP hemdatorer längre.
Trodde dom skärpt sig i och med Envy serien motför Pavilion serien.

Vilket dom bevisat med just Envy att HP hemdatorer är precis som tidigare bara är en stor hög med skit.
Tråkigt men sant.

Har haft Pavilion (fungerar inte bra) haft envy (stor besvikelse, särskilt med tanke på pengarna.) och nu Vaio och mbp, vilka fungerar felfritt.

Vill bara också säga att HPs business datorer är riktigt bra och stabila däremot. Men just hemserierna verkar dom inte kunna få till.

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Inaktiv

Jag ser en macbook pro..

Fast alla ser väll ut så nu för tiden, precis som med iPhone replicas.

Permalänk
Medlem

Min filserver heter spectre sen typ 9 år tillbaka era noobs! ^^

Wiki: "SPECTRE (SPecial Executive for Counter-intelligence, Terrorism, Revenge and Extortion) is a fictional global terrorist organisation featured in the James Bond novels by Ian Fleming"

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikbrann:

Synd att man inte kan köpa HP hemdatorer längre.
Trodde dom skärpt sig i och med Envy serien motför Pavilion serien.

Vilket dom bevisat med just Envy att HP hemdatorer är precis som tidigare bara är en stor hög med skit.
Tråkigt men sant.

Har haft Pavilion (fungerar inte bra) haft envy (stor besvikelse, särskilt med tanke på pengarna.) och nu Vaio och mbp, vilka fungerar felfritt.

Vill bara också säga att HPs business datorer är riktigt bra och stabila däremot. Men just hemserierna verkar dom inte kunna få till.

HP Envy ja..bytte fyra gånger ; (1) skevt chassi (jag skar mig på höger kortsida..),(2) pixelfel mitt på skärmen, (3) skräppartiklar på insidan av skyddsglaset, mitt på skärmen såklart..(4) skräppartiklar ramlade ner after ett par dagar och lade sig mitt på skärmens insida, likt 3an. Tålamodet tog slut. Detta KAN bara inte vara tillfälligheter.
Aldrig mera en dator från HP, aldrig mera nåt från HP ö.h.t när jag tänker efter..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kon87:

Äh, skärpning, det är ju samma dator:

http://www.joddler.se/_user/_product/259/EHSWU.jpg
http://www.sweclockers.com/image/red/2012/02/09/3+0001.jpg?t=...

Det finns andra sätt att designa på så jag förstår inte varför företagen apar efter idol-apple så ofta...

EDIT

Det känns som att HP kan förvänta sig en stämning, apple har ju en tendens till att leverera sådana på löpande band.

"American components, Russian Components, ALL MADE IN TAIWAN!"