Permalänk
Medlem

Projekt Plexiklar Sidopanel - Moddning utav DF-10!

Hej,

moddar nu mitt Antec DF-10 i träslöjden. Galleriet kommer att uppdateras varje fredag tills dess att projektet är klart.

Kamera: iPhone 4s, jag tycker det blir bra bilder om det finns ljus och jag pallar inte fixa en systemkamera bara för att ta kort på datorn, dessutom är man ju bara 15 år gammal så man har ju inte direkt pengar i överflöd.

Det jag gjort: Skurit ut hål i sidopanelen samt börjat måla vitt.

Målen:
Göra hål i sidopanelerna - CHECK
Måla vitt på följande sätt: 2 x måla med pensel med vatten slipning mellan varje sedan sprutmålning. -
Sätta på tjock gummilist, (bild kommer!) -
Fästa plexiglas på insidan av sidopanelen -
Limma mina neon rör på sidan utav plexiglasen på insidan så att de skapar en effekt som jag inte kommer på just nu, men det kommer se ut som att det går en strimma ljus genom hela plexit -

Mitt första galleri så jag förväntar mig inga höga betyg så var ärliga! Ge gärna konstruktiv kritik i kommentarerna. Kom ihåg att jag går i 8an så förvänta inga stordåd som sagt :D.

UPDATE 2012-02-26: Jag har nu målat det 3e lagret samt vattenslipat, det som är kvar nu är att polera bort ojämnheter sedan vaxa ytan, sedan är det bara att slänga på listen och fästa plexit så är det klart!.. Dock behövs ju neonet limmas på först dock.

UPDATE 2012-03-10: Har nu efter uppehåll startat arbetet igen, har bara att fixa ytan på färgen med bilvax kvar tills sidopanelen sitter i datorn.

UPDATE 2012-03-16: ÄNTLIGEN KLAR, har sidopanelerna sitter i datorn för tillfället vilket känns grymt skönt! Ska bara bestämma om jag ska köra med eller utan belysning vid moderkortet för att ge det lite mer spice to its boringness om ni vet jag menar.

Projekt Plexiklar Sidopanel - Moddning utav DF-10!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

<3 ditt grafikkort! Bra början på moden!

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, ska du alltså ha plexi där kabelhärvan ska va? Känns sådär enligt mig!

Väntar med betyg innan du är klar, bra början iaf

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Jag håller med ovanstående talare, känns lite skumt med plexi på båda sidor Men men du kanske har lite häftiga planer för baksidan, följer med spänning!

Permalänk
Medlem

Den där lackfärgen lär du inte kunna slipa på flera veckor! Och sen ska du spraya ? Då kan du först och främst inte köra med någon vattenbaserad spraylack, Och ska du nu promp spraya så måste den där lackfärgen torka minst 1 vecka annars lär lösningmedlet i sprayfärgen lösa upp lackfärgen.

Häls!

Målare sen 27 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Den där lackfärgen lär du inte kunna slipa på flera veckor! Och sen ska du spraya ? Då kan du först och främst inte köra med någon vattenbaserad spraylack, Och ska du nu promp spraya så måste den där lackfärgen torka minst 1 vecka annars lär lösningmedlet i sprayfärgen lösa upp lackfärgen.

Häls!

Målare sen 27 år.

Tror det blir bra ska du se :). Ska vattenslipa bort det översta lagret färg sedan lägga på ett till lager, sedan repetera och sedan färgspruta det hela som sagt, jag tvivlar inte på din kunskap men låter inte det som att det kan bli ett bra resultat? Färgen kommer att torka 1 vecka i mellan varje vattenslipningsprocess.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

<3 ditt grafikkort! Bra början på moden!

Jo det är grymt :)! Tack tack :)!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Varför måla med lackfärg.... Gör rent plåten klokt istället och spraya på grundfärg, slipa lite lätt och sen lackera i den färg du vill ha med sprayfärg? :S

Varför krångla till de med målarfärg haha!

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Medlem
Skrivet av iokE:

Varför måla med lackfärg.... Gör rent plåten klokt istället och spraya på grundfärg, slipa lite lätt och sen lackera i den färg du vill ha med sprayfärg? :S

Varför krångla till de med målarfärg haha!

Slöjdlärarna sa att det skulle bli riktigt bra samt om det blir det skulle jag få bra betyg i slöjd, tänkte ta tillfället i akt och spara ca 200kr samt få bättre betyg och dessutom antagligen få en fin sidopanel.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Nya bilder kommer kl 21.00 idag.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klemze:

Slöjdlärarna sa att det skulle bli riktigt bra samt om det blir det skulle jag få bra betyg i slöjd, tänkte ta tillfället i akt och spara ca 200kr samt få bättre betyg och dessutom antagligen få en fin sidopanel.

trodde lärarna att panelen var av trä eller

skulle med slipa bort allt o göra klart det på en dag ist för o vänta mellan målningar/slipningar osv. men kommer nog blir bra om du lägger ner tid på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

trodde lärarna att panelen var av trä eller

skulle med slipa bort allt o göra klart det på en dag ist för o vänta mellan målningar/slipningar osv. men kommer nog blir bra om du lägger ner tid på det!

Trodde det skulle bli skitfult men så i fredags när jag kollade på resultatet så såg jag att det faktiskt blev riktigt bra, det kommer bli bra tror jag

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Varför vill man ens se baksidan ?, jättefult med kablar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmm, en vit sida resten svart!?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Snygga brudar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Varför vill man ens se baksidan ?, jättefult med kablar.

Det är annorlunda, hur många datorer finns det där man kan se kablarna? Jag vet att det är så av en anledning men detta är lite mitt sätt att vika av från strömmen, polarna på LANen kollar en extra gång på min pga dess ovanlighet.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

hmm, en vit sida resten svart!?

2 st vita.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Snygga brudar

Haha aa

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

2 st vita.

Okej

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Finns ju en anledning till att man döljer baksidan på burken men men ...
Tycker de blev bra!

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coraydus:

Finns ju en anledning till att man döljer baksidan på burken men men ...
Tycker de blev bra!

Som jag skrev också ganska unikt xD.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Som jag skrev också ganska unikt xD.

Skickades från m.sweclockers.com

det är det:P gör vid alla kablar o fäst dom snyggt mm med

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Kul projekt, blir det en till updatering på hur du skulle gömma kablarna eller kör du så som det ser ut nu?Du nämnde spillet efter hålen d gjort. Gillar hantverket även om jag måste hålla med att det är onödigt att visa bakom moderkortet oavsätt om man vill vara ovanlig eller ej. Som att köra utan innerväggar hemma "bara för att är vanligt". Men riktigt bra jobbat, du ska vara nöjd med slutresultatet och ett av dom bättre album här med beskrivande text. bra jobbat ser fram emot fler "ovanliga" modifieringar från dig

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Kul projekt, blir det en till updatering på hur du skulle gömma kablarna eller kör du så som det ser ut nu?Du nämnde spillet efter hålen d gjort. Gillar hantverket även om jag måste hålla med att det är onödigt att visa bakom moderkortet oavsätt om man vill vara ovanlig eller ej. Som att köra utan innerväggar hemma "bara för att är vanligt". Men riktigt bra jobbat, du ska vara nöjd med slutresultatet och ett av dom bättre album här med beskrivande text. bra jobbat ser fram emot fler "ovanliga" modifieringar från dig

Kommer att fixa till det vid moderkortet med leds och snygg kabeluppsättning osv, tack för att du delar dina åsikter och stay tuned :)!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Entusiast

Den här bruden är också ganska unik, inget man vill gå hand i hand med på stan för det

Nej för fan, skit i vad folk tycker. Vill du göra på ditt sätt så gör det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Den här bruden är också ganska unik, inget man vill gå hand i hand med på stan för det

http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/188070_128305233...

Nej för fan, skit i vad folk tycker. Vill du göra på ditt sätt så gör det

Varför inte, hon kanske är världens snällaste människa som är omtänksam och rolig?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

nice, inte så säker på plexi bakom moderkortsplåten men smaksak

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

nice, inte så säker på plexi bakom moderkortsplåten men smaksak

Går helt utmärkt.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Hmm nej detta var inget lyckat "bygge". Om jag hade skippat fönstret på moderkortet eller gjort något fint med lampor och gömt kablar bättre så kanske det hade rockat men som det är nu så gör det inte det.

Chassit har kasserats, skulle ge mig själv 2/5 där plexit verkligen drar ner utseendet.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*