Bilder på extremt högupplöst skärmpanel till Apple Ipad 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Håller inte med dig alls, har inga problem att stå/sitta/ligga med iPaden i händerna längre tid. Jag använder visserligen båda händerna när jag håller i den, växlar ibland till en hand om jag ska pincha eller klicka på något mitt i skärmen som tummarna inte når till. Skriver på tangentbordet med tummarna i porträttläget. Ska jag skriva fortare lägger jag den på bordet i landskapsläge i så fall.

Hade gärna sett stereohögtalare i den också, men det blir nog svårt (eller dyrare) att lösa eftersom man kan använda den både stående och liggande. har man högtalarna på ena kortsidan blir det ju ändå ""mono"" i landskapsläge. Lösningen vore väl fyra högtalare som växlar mellan 2 st beroende på läget, men frågan är vad det hade påverkat priset.

Självklart är det inga problem att hålla IPaden framför sig med två händer men personligen vill jag peka med pekfinger på min pekskärm. Men prova sätt dig i soffan, ta tag i ena sidan med en hand, lyft upp IPaden i lagom höjd framför dig utan att den vilar i knäet(eller liknande), använd höger hand för att peka på skärmen, gör detta i en timme och se hur det känns.

Förövrigt ser man ju fram emot en Windows(8) platta

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Skulle inte Prime komma med 1920x1200 snart? 2 048 x 1 536 är inte direkt ett jätte kliv upp då. Börjar bli dax för Apple att släppa 4:3 förhållandet snart också, funkar väll bra om man surfar och läser e-böcker, men vid film är det inte direkt optimalt.

16:9 är också bättre för surf då du kan välja hur du vill hålla mobilen i handen och se sidan på två olika sätt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

40 tum...

Det jag sa var att jag var missnöjd med upplösningen på 40-50 tum. Jag tycker inte att upplösningen på 24 tum är för taskigt, men om jag skulle ha en 50 tummare på samma avstånd som jag har min 24 tum... jag hoppas du förstår vad jag fiskar efter.

Skrivet av SnowJim:

Kan man anta att du jämfört en Android lur i samma prisklass som IPhonen? Om så är fallet så får man väll helt enkelt konstatera att Android helt enkelt inte passar dig. Förövrigt kan jag rekommendera Windows Phone enklare system är svårt att hitta.

Måste säga att Iphones storlek är helt klart en begränsning, efter att ha kört med HTC Titan 4,7 så lär man inte gå ner i storlek igen.

Jo för att Sharp är ju den enda tillverkaren i världen? Hade inte Apple och Samsung bråkat så fasligt så hade Apple köpt dessa skärmar från Samsung högst troligt.

Jag är inte emot högre upplösning men 1900x1200 är definitivt inget problem på en 24". Om man fått möjligheten att förbättra något på en dator så hade skärmupplösningen hamnat ett par steg ner, varför? För att man helt enkelt är nöjd? Jag har aldrig suttit o tänkt, oj vad låg upplösning oj vilken oskärpa det är, däremot hade jag inte tackat nej till om alla laddningstider reducerades till sådär 50ms. På en bärbar enhet så hade jag prioriterat kylning och batteritid men jag antar att det är högst personligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av renolle:

Det är 3,1MP vs 0,8MP, så kvadraten av den gamla. Oavsett så klart det kräver bra mycket mer kräm. Dock så har jut.ex. Tegra 3 visat sig ha marginellt högre strömförbrukning vid full load och QC8960 kommer ha markant förbättrad prestanda, så det är ju definitivt görbart för en ny revision processorer. Samma skärmyta = i stort sett samma strömförbrukning på backlight, kanske t.om. mer optimerat med ev ny panelteknologi etc.

Sen kanske jag kan hålla med dig om värdet, men det är nog bara vi konservativa som vägrar inse det riktiga värdet(nöjet) innan det blivit en naturlig del av vardagen

Jag tror du missuppfattade mig lite där:P Att ha en padda e grymt, speciellt för mig som pluggar. Synd bara att de e så sjukt dyra... Ha-begär finnns absolut, men inte direkt kontanterna. Skulle de kosta runt 2-2.5 tkr skulle jag vara såld! Men i dagsläget, för dyrt...

P.S Har nog faktiskt inte sett någon Android-platta på Campus överhuvudtaget! Alla kör Ipad...D.S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Ipad3 får A6
PS Vita får A9
Samsungs odöpta iPad3-killer ryktas ha en egentillverkad 40% snabbare än A9.

Jag skulle nog vänta på den senare...

Du har nog missuppfattat hur apple döper sina SoC,

A6 ryktas ha 4 Cortex-A9 kärnor, dessa är samma kärnor som deras A5 SoC använder fast bara 2 [2]
PS vita använder också 4 fyra Cortex-A9 kärnor [1]

Ditt påstående om Samsungs processor antar jag att du refererar till att det ryktas att de kommer använda sig av
två Cortex-A15 kärnor där allt annat lika presterar 40% bättre än Cortex-A9. [3] I nuläget kan man inte göra
SoC med mer än två Cortex-A15 kärnor.

Det går även lite rykten om att apples nya A6 (inget att göra med hur ARM kallar sina kärnor.) kommer vara
en duel-core istället. [4] Om det stämmer så ligger nog två Cortex-A15 kärnor nära till hands.

[1]-http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Vita
[2]http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_A5
[3]http://en.wikipedia.org/wiki/Cortex_A15
[4]http://www.theverge.com/2012/2/8/2785486/ipad-3-back-photo-appears-a6-retina-display/in/2550811

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutzer:

Du har nog missuppfattat hur apple döper sina SoC,

A6 ryktas ha 4 Cortex-A9 kärnor, dessa är samma kärnor som deras A5 SoC använder fast bara 2 [1]
PS vita använder också 4 fyra Cortex-A9 kärnor [1]

Ditt påstående om Samsungs processor antar jag att du refererar till att det ryktas att de kommer använda sig av
två Cortex-A15 kärnor där allt annat lika presterar 40% bättre än Cortex-A9. [3] I nuläget kan man inte göra
SoC med mer än två Cortex-A15 kärnor.

Det går även lite rykten om att apples nya A6 (inget att göra med hur ARM kallar sina kärnor.) kommer vara
en duel-core istället. [4] Om det stämmer så ligger nog två Cortex-A15 kärnor nära till hands.

[1]-http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Vita
[2]http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_A5
[3]http://en.wikipedia.org/wiki/Cortex_A15
[4]http://www.theverge.com/2012/2/8/2785486/ipad-3-back-photo-appears-a6-retina-display/in/2550811

Påstår inget direkt, plockade bara bitar som jag läst, du verkar riktigt insatt. Hade ingen aning om att det var så rörigt. Så vad skulle det du säger betyda i praktiken när det kommer till Samsungs påstådda prestanda vs iPad3?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Påstår inget direkt, plockade bara bitar som jag läst, du verkar riktigt insatt. Hade ingen aning om att det var så rörigt. Så vad skulle det du säger betyda i praktiken när det kommer till Samsungs påstådda prestanda vs iPad3?

Det är väldigt svårt att säga, vad jag vet finns det inga riktiga prestanda tester på de nya cortex-a15 kärnorna än
och hur (om nu apple kör på quad-core) två a15 kärnor står sig mot fyra cortex-a9 vet ingen. Dessutom ryktas det om att apple
går över till 28nm tillverkning och det gör det dessutom ännu svårare förutse prestanda och energiförbrukningen.

Men att två cortex-a15 kärnor kommer ge bra prestanda med sänkt energiförbrukning råder det nog inget tvivel om!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

jag kritiserade bara dig för att uttrycka dig oförsiktigt.

kritiserar == nutid
kritiserade == dåtid

Det inlägget du svarade på var det första i tråden jag skrev. Så antingen gjorde du ett grammatiskt fel, eller, troligare så blandar du ihop alla som skrivit i tråden.

Hursomhelst så är det aldrig fel att försöka bidra till positiva förändringar. Misslyckas man nå sina mål är det ändå sällan det blir värre än om man inte försökt och lyckas man så är det ju toppen.

"att avfärda missförhållandena med att andra tillverkare inte är felfria heller kommer inte ta oss någonstans"

Sant.
Men ibland verkar åsikterna om vilka företag som är bra eller inte mera grunda sig på någon fanboyism än företagsetik eller dyl.
För vissa verkar Apple vara ett sånt företag man ska hata bara för att man är så ball då eller något i den stilen. Det tror jag inte heller att det tar oss någonstans.

Eller som S_Z skrev:

Skrivet av S_Z:

Det är ju definitivt ett viktigt ämne men det första inlägget som retade upp folk var inte något djupt, genomtänkt inlägg om arbetsförhållandena i låglöneländer utan ett rent trollinlägg. Vilket man ser alldeles förmånga av i Appletrådar och som inte bidrar till varken bättre förhållanden för arbetarna eller för oss på forumen som diskuterar

Ontopic:
Trevligt med högre upplösning. Men det är väl mestadels textläsning som drar nytta av det utan att ha någon betydande inverkan på prestanda. Ska man mestadels ha en platta för att läsa på så känns en läsplatta, exempelvis Kindle med E-ink display vettigare.

Personligen tycker jag surfplattor som iPad är lite för dyra i förhållande till vad man får. En kul grej absolut. Men hemma så fungerar stationär eller traditionell bärbar dator för det mesta. Är man iväg så fungerar smartphone tillräckligt bra för basbehov och är något man kan ta med sig nästan överallt.
Hade jag haft en iPad så skulle den troligtvis mest ligga hemma ändå.

Något man kan hoppas på med högupplästa skärmar att det blir vanligt på pc och att det kommer bra skalning, så man kan skala upp och ner lite hur man vill. Så att man inte måste välja en lågupplöst skärm om man inte vill att "inte allt ska vara så litet" (framförallt på bärbara).

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det är ju definitivt ett viktigt ämne men det första inlägget som retade upp folk var inte något djupt, genomtänkt inlägg om arbetsförhållandena i låglöneländer utan ett rent trollinlägg. Vilket man ser alldeles förmånga av i Appletrådar och som inte bidrar till varken bättre förhållanden för arbetarna eller för oss på forumen som diskuterar (förövrigt långtifrån första gången detta tas upp). Hur ofta kommer det upp i trådar rörande SGS2 eller Galaxy Tab om de dåliga arbetsförhållandena det är i Samsungsfabriker? Personligen har jag aldrig sett det nämnas där.

On-topic så känner jag att det kommer bli väldigt svårt att motstå att köpa iPad3 för min del om den kommer med denna högupplösta skärm och en GPU som klara att göra den lika rapp som 2:an är. Det enda jag egentligen saknar på tvåan är upplösningen, älskar den höga PPIn på iPhone 4.

Visst var de med störta sannolikhet postat av "anti-fanboy"... Men bemöta hans kritik på Apples arbetsförhållanden med att de är löjligt och "alla andra är dåliga också" (two wrong dose not make it right")... är betydligt sämre. Man avslöjar bara sig själv som icke reflekterade fanboy själv. Tycker man Apple är bra företag trots avslöjandena om missförhållanden och vill bemöta kritiken så bör man göra de med argument i stil med att man efter detta tagit fram nya riktlinjer för att kontrollera tillverkningen och ställer nu mera krav på sina leverantörer ect....(om man nu har de). Allt annat visar bara att man själv väljer Apple utan att tänka utan av andra själ...

Dessutom tycker jag de dumt att förringa konsumentmakt betydelse samt släta över missförhållanden för arbetare. De är trots allt lika mycket människor som du och jag, men har betydligt sämre förutsättningar att försvara sina mot att bli utnyttjad än vad vi har. De är allt.

Så mitt syfte var att uppmana till att komma med bättre argument och tänka istället för att i sann fanboy anda komma med personangrep i kombination med att försöka förbi se för fakta som inte talar i din fördel.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Visst var de med störta sannolikhet postat av "anti-fanboy"... Men bemöta hans kritik på Apples arbetsförhållanden med att de är löjligt och "alla andra är dåliga också" (two wrong dose not make it right")... är betydligt sämre. Man avslöjar bara sig själv som icke reflekterade fanboy själv. Tycker man Apple är bra företag trots avslöjandena om missförhållanden och vill bemöta kritiken så bör man göra de med argument i stil med att man efter detta tagit fram nya riktlinjer för att kontrollera tillverkningen och ställer nu mera krav på sina leverantörer ect....(om man nu har de). Allt annat visar bara att man själv väljer Apple utan att tänka utan av andra själ...

Problemet är att detta som sagt inte är första gången liknande kommentarer dyker upp i trådar eller artiklar rörande Apple. Det är snarare regel än undantag att man ser något liknande kommentarer och när man för 100:e gånger ser det och vet att det bara är ett troll orkar man inte bry sig att lägga ner tid på att bemöta kritik på ett konstruktivt sätt. Speciellt inte när man vet att, som i detta fall, skaparen av inlägget med största sannolikhet inte kommer att bemöda sig med att lägg energi på att svara på ditt inlägg på ett konstruktivt sätt själv utan bara var ute efter att provocera.

Hur som helst, Apple försöker definitivt förbättra sig på denna punkt. Finns mycket att läsa om det på nätet (och på deras hemsida: http://www.apple.com/supplierresponsibility/).

De blev nyligen, som första elektronikföretag, medlem i Fair Labor Association: http://www.fairlabor.org/fla/.

Kan de bli bättre? Absolut! Men det är knappast det onda företag som ensamt utnyttjar billig arbetskraft som man tro om man läser vissa av kommentarerna i detta och andra forum. De får ju även ofta oförskämt mycket skit i media för media vet att artiklar om Apple drar läsare och med andra ord pengar. Fast samtidig får de ju massa gratis reklam för sina produkter av samma anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Problemet är att detta som sagt inte är första gången liknande kommentarer dyker upp i trådar eller artiklar rörande Apple. Det är snarare regel än undantag att man ser något liknande kommentarer och när man för 100:e gånger ser det och vet att det bara är ett troll orkar man inte bry sig att lägga ner tid på att bemöta kritik på ett konstruktivt sätt. Speciellt inte när man vet att, som i detta fall, skaparen av inlägget med största sannolikhet inte kommer att bemöda sig med att lägg energi på att svara på ditt inlägg på ett konstruktivt sätt själv utan bara var ute efter att provocera.

Hur som helst, Apple försöker definitivt förbättra sig på denna punkt. Finns mycket att läsa om det på nätet (och på deras hemsida: http://www.apple.com/supplierresponsibility/).

De blev nyligen, som första elektronikföretag, medlem i Fair Labor Association: http://www.fairlabor.org/fla/.

Kan de bli bättre? Absolut! Men det är knappast det onda företag som ensamt utnyttjar billig arbetskraft som man tro om man läser vissa av kommentarerna i detta och andra forum. De får ju även ofta oförskämt mycket skit i media för media vet att artiklar om Apple drar läsare och med andra ord pengar. Fast samtidig får de ju massa gratis reklam för sina produkter av samma anledning.

ArsTechnica hade en ganska bra artikel för någon dag sedan http://arstechnica.com/apple/news/2012/02/apple-has-best-reco...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Problemet är att detta som sagt inte är första gången liknande kommentarer dyker upp i trådar eller artiklar rörande Apple. Det är snarare regel än undantag att man ser något liknande kommentarer och när man för 100:e gånger ser det och vet att det bara är ett troll orkar man inte bry sig att lägga ner tid på att bemöta kritik på ett konstruktivt sätt. Speciellt inte när man vet att, som i detta fall, skaparen av inlägget med största sannolikhet inte kommer att bemöda sig med att lägg energi på att svara på ditt inlägg på ett konstruktivt sätt själv utan bara var ute efter att provocera.

Hur som helst, Apple försöker definitivt förbättra sig på denna punkt. Finns mycket att läsa om det på nätet (och på deras hemsida: http://www.apple.com/supplierresponsibility/).

De blev nyligen, som första elektronikföretag, medlem i Fair Labor Association: http://www.fairlabor.org/fla/.

Kan de bli bättre? Absolut! Men det är knappast det onda företag som ensamt utnyttjar billig arbetskraft som man tro om man läser vissa av kommentarerna i detta och andra forum. De får ju även ofta oförskämt mycket skit i media för media vet att artiklar om Apple drar läsare och med andra ord pengar. Fast samtidig får de ju massa gratis reklam för sina produkter av samma anledning.

Om man inte orkar bry sig att lägga ner tid på bemöta kritik på ett konstruktivt sätt riskerar man att få kritik av mig istället =). De är svårt att avfärda den kritiken mot Apple... De var helt enkelt inte bra. Men för folk bryr sig och reagerar så inser Apple att de måste ta sig tid att kolla upp den här typen av saker. Jag tror inte Apple efterfrågar elak behandling av sina anställda... Och att de avslöjades och fick stor uppmärksamhet har nog satt fart på utvecklingen mot ett företag som har bättre koll och tar mer ansvar för hur deras produkter tillverkas. Jag är varken Apple fanboy eller anti-fanboy... Tycker de är trevligt att veta att de nu mera arbetar aktivt med att förbättra sina arbetsvillkor. Och att diskutera och uppmärksamma missförhållanden och initiativ för att förbättra leder förhoppningsvis till att man inte behöver skämmas allt för mycket för hur ens telefon är tillverkad (oavsett märke).

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

kritiserar == nutid
kritiserade == dåtid

Det inlägget du svarade på var det första i tråden jag skrev. Så antingen gjorde du ett grammatiskt fel, eller, troligare så blandar du ihop alla som skrivit i tråden.

Hursomhelst så är det aldrig fel att försöka bidra till positiva förändringar. Misslyckas man nå sina mål är det ändå sällan det blir värre än om man inte försökt och lyckas man så är det ju toppen.

"att avfärda missförhållandena med att andra tillverkare inte är felfria heller kommer inte ta oss någonstans"

Sant.
Men ibland verkar åsikterna om vilka företag som är bra eller inte mera grunda sig på någon fanboyism än företagsetik eller dyl.
För vissa verkar Apple vara ett sånt företag man ska hata bara för att man är så ball då eller något i den stilen. Det tror jag inte heller att det tar oss någonstans.

.

Jag menade dåtid... precis som jag skrev. Dåtid som i den första forumposten där jag kritiserade dig och några andra för att bemöta Hampann96 kommentar om att Apple har haft problem med missförhållanden vid tillverkningen av deras produkter på ett dåligt sätt. Jag är varken Apple fanboy eller Anti-fanboy... Men vad jag däremot är en "fanboy" av är konsumentmakt och att man bör göra moraliska ställningstaganden. Jag försöker göra bra val... handla fair trade märkta varor när de finns och lite ekologiskt och väljer svenskt kött framför kött från andra länder som har mindre stränga djurskyddsregler och så vidare... Jag anser däremot inte att jag är en hycklare när jag uppmanar och tycker att andra ska tänka efter när de handlar, trots att jag ibland köper en fryspizza där köttet troligen inte är svenskt... Visst, jag är inte helt konsekvent... men jag försöker göra vad jag kan, till en rimlig merkostnad. Hade jag hittat en fryspizza där de stod att de är svenskt kött på så hade jag nog valt den trots att den kanske är en 5 dyrare. Men hade den kostat 50 kr mer hade jag nog köpt den vanliga fryspizzan. Känner man en behov att försvara Apple så bör man göra utan att kritisera konsumentmakt som fenomen tycker jag... Man bör istället hänvisa till Apple bättrat sig och att man nu mera sköter sig bättre (att konsumentmakt faktiskt gör skillnad och att företag bättrar sig). Något som ni i era första inlägg slarvade med... Min förhoppning är att ni bättra er i fortsättning.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

ArsTechnica hade en ganska bra artikel för någon dag sedan http://arstechnica.com/apple/news/2012/02/apple-has-best-reco...

Detta är ett bra sätt att bemöta hampann96 inlägg... om man känner behov att försvara Apple.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Jag menade dåtid... precis som jag skrev. Dåtid som i den första forumposten där jag kritiserade dig och några andra för att bemöta Hampann96 kommentar om att Apple har haft problem med missförhållanden vid tillverkningen av deras produkter på ett dåligt sätt. Jag är varken Apple fanboy eller Anti-fanboy... Men vad jag däremot är en "fanboy" av är konsumentmakt och att man bör göra moraliska ställningstaganden. Jag försöker göra bra val... handla fair trade märkta varor när de finns och lite ekologiskt och väljer svenskt kött framför kött från andra länder som har mindre stränga djurskyddsregler och så vidare... Jag anser däremot inte att jag är en hycklare när jag uppmanar och tycker att andra ska tänka efter när de handlar, trots att jag ibland köper en fryspizza där köttet troligen inte är svenskt... Visst, jag är inte helt konsekvent... men jag försöker göra vad jag kan, till en rimlig merkostnad. Hade jag hittat en fryspizza där de stod att de är svenskt kött på så hade jag nog valt den trots att den kanske är en 5 dyrare. Men hade den kostat 50 kr mer hade jag nog köpt den vanliga fryspizzan. Känner man en behov att försvara Apple så bör man göra utan att kritisera konsumentmakt som fenomen tycker jag... Man bör istället hänvisa till Apple bättrat sig och att man nu mera sköter sig bättre (att konsumentmakt faktiskt gör skillnad och att företag bättrar sig). Något som ni i era första inlägg slarvade med... Min förhoppning är att ni bättra er i fortsättning.

Hur kan du försvara Hampann96? De han säger med sitt inlägg är att han inte köper apple produkter för att han inte gillar att döda kineser.

Du som är insatt och gillar fairtrade kopplar direkt till foxcon och hela den incidenten.
Jag som inte är insatt kan bara få ut 2 saker av dedär: Att han hatar apple och är ett forumtroll, eller att alla som köper appleprylar gillar att döda kineser.Sen har han noll argument att backa upp det med.

Om du tycker att killarna som kritiserade hampann96 slarvade med sina inlägg vill jag påstå att hampann är lika efter som kepler lanseringen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HElephant:

Imponerande upplösning, men jag är inget apple fan p.g.a. deras skyhöga prestanda/krona och vad jag tycker är omständiga OS...

Håller med men att ha en Ipad och en Apple TV passar mig utmärkt just nu.
Ingen regel utan undantag

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Jag menade dåtid... precis som jag skrev. Dåtid som i den första forumposten där jag kritiserade dig och några andra för att bemöta Hampann96 kommentar om att Apple har haft problem med missförhållanden vid tillverkningen av deras produkter på ett dåligt sätt.

Jag tycker inte att du har fel i sakfrågorna...

Men baserat på våra första inlägg i tråden:
Vasadu 2012-02-09, 20:16
GuessWho 2012-02-09, 23:32

Så menar du alltså att du kritiserade mig 3 timmar och 16 minuter innan jag skrev något?!?

Om du hoppar på folk för saker de inte sagt eller gjort (men kanske säger eller gör i framtiden) så tycker jag att du borde se över dina arbetsförhållande och se till att du åtminstone får ha någon mask när du jobbar med starka kemikalier.

Och du, den där saken du gjorde 17:e april 2014 var jäkligt dumt...

Skrivet av Vasadu:

Så mitt syfte var att uppmana till att komma med bättre argument och tänka istället för att i sann fanboy anda komma med personangrep

Fanboy eller inte (nej du framstår inte som en fanboy)
Mitt tips till dig är att försöka vara bättre än de du kritiserar. Vad är värre än personangrepp på någon som har gjort något, personangrepp på någon som inte har gjort något...

Jag kommer säkert att säga och göra dumma saker i framtiden. Inte ens jag är felfri. Men om du dömer mig för mina misstag INNAN jag gör dem, så tycker jag inte att du är bättre än andra tanklösa trollololol.

Permalänk

synd att den är låst fö IOS annars hade det varit ett köp

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Detta är ett bra sätt att bemöta hampann96 inlägg... om man känner behov att försvara Apple.

Har inte så mycket med försvara Apple utan snarare påpeka att folk, speciellt fandroids, är så jävla skenheliga att man spyr snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Av nyfikenhet, vad var det för lur du köpte? En Androidlur för 2000kr kan självklart inte mäta sig mot en 6-7000 kronors iPhone.

Tyvärr ett impuls köp, men jag fungerar så xD Det är en HTC Sensation XL. 6200 kontant fick jag pröjsa. Kanske överpris men orkar inte kolla prisjakt.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zillio:

Tyvärr ett impuls köp, men jag fungerar så xD Det är en HTC Sensation XL. 6200 kontant fick jag pröjsa. Kanske överpris men orkar inte kolla prisjakt.

Själv förstår jag mig inte på den luren. Prestandan är inte jämförbar med Sensation, SGSII, Galaxy Nexus eller Evo 3D, men ändå kostar den klart mer pengar. Effektiv marknadsföring är det i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Tyvärr ett impuls köp, men jag fungerar så xD Det är en HTC Sensation XL. 6200 kontant fick jag pröjsa. Kanske överpris men orkar inte kolla prisjakt.

Även jag handlar ibland på impulsköp, men råder dig till att läsa på om dyrare saker innan ett köp. Jag har själv aldrig provat den luren, däremot sökte jag på en stor Android-lur tills jag hittade Galaxy Note som jag inte har några problem med. Eller ja, ett problem jag har är att den blir slö efter 3-5 dagars användning utan att jag stänger av den, detta händer så vitt jag förstår p.g.a. en massa bakgrundsapplikationer till bl.a. spel som dröjer sig kvar. T.ex. om jag drar till hemskärmen direkt från ett spel som är programmerat på så vis att spelet pausas i den situationen så antar jag att den sitter och tar på minnet. Detta löses på en 20-30 sekunders omstart av telefonen. ^^

Skrivet av kazen_90:

Själv förstår jag mig inte på den luren. Prestandan är inte jämförbar med Sensation, SGSII, Galaxy Nexus eller Evo 3D, men ändå kostar den klart mer pengar. Effektiv marknadsföring är det i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med där, sämre saker än i motsvarande telefoner i samma segment, men jag kan ju ha missat något.

OnT: Trevligt, om detta nu stämmer, att de höjer upplösningen. Undrar dock som en del andra här, hur lång batteritid kommer iPad 3 att ha?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av MrMan2:

Jag tror du missuppfattade mig lite där:P Att ha en padda e grymt, speciellt för mig som pluggar. Synd bara att de e så sjukt dyra... Ha-begär finnns absolut, men inte direkt kontanterna. Skulle de kosta runt 2-2.5 tkr skulle jag vara såld! Men i dagsläget, för dyrt...

P.S Har nog faktiskt inte sett någon Android-platta på Campus överhuvudtaget! Alla kör Ipad...D.S

De goda nyheterna för din del är att iPad 2 nog kommer hamna i den prisklassen när trean lanseras

Permalänk
Medlem

Alternativ

Jag har bara goda erfarenheter av iPad2 och jag skulle kunna tänka mig att köpa den idag.

Men nu när trean är på väg vill man ju gärna vänta lite med ev. inköp.
Vilka andra plattor borde jag kolla på INNAN jag bestämmer mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CptBush:

Jag har bara goda erfarenheter av iPad2 och jag skulle kunna tänka mig att köpa den idag.

Men nu när trean är på väg vill man ju gärna vänta lite med ev. inköp.
Vilka andra plattor borde jag kolla på INNAN jag bestämmer mig?

Den enda andra som är vettiga att ens titta på just nu är Asus Transformer Prime... Vänta dock som sagt tills iPad 3 är ute innan du bestämmer dig, och så kommer det förhoppningsvis bli lite prispress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Var inte menat som en peak, men du sa att hans argumentt var dåligt för att DU inte tittar mycke på film på din ipad. Jag tittar på väldigt mycke film på min surfplatta och trivs väldigtbra med widescreen och skulle nog ha svårt att gå till en 4:3 platta.

Grejen är att det inte var något argument. Han skrev att det är dags att byta format och då skriver jag att det inte alls är "dags" eftersom det inte tilltalar alla.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Trevligt. Tycker dock att prio ett är att se till så att man på vettigt sätt kan läsa två sidor åt gången för att få bättre överblick. Jag har en iPad som kommunpolitiker i Lund (vi har droppat pappershandlingarna och sparat miljoner på det), problemet är bara att vi inte på vettigt sätt kan se både dagordning och handlingar under mötena samtidigt, vilket är väldigt störigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Imponerande upplösning, men jag är inget apple fan p.g.a. deras skyhöga prestanda/krona och vad jag tycker är omständiga OS...

Skyhög prestanda/krona vill jag ha! men det har inte apple direkt... däremot har de skyhög krona/prestanda...

OT: Apple har (mot min vilja att erkänna) lanserat många nya branschstandarder på batteritid, upplösning, formgivning osv. De har inte alltid varit först MEN! de har i många fall varit först att lyckas på bred front! Det fanns mp3 spelare föra ipod, det fanns surfplattor före ipad och ultratunna bärbara före macbook är och säkert datorer inbyggda i skärmar före imac.. Men minns nån vad de hette eller hur de såg ut?

Säga vad man vill om apple men det har verkligen lyckats med saker som andra inte har lyckats med, på gott och ont, jag äger ingen appleprodukt då jag tycker de kostar för mycket kontra vad JAG (personlig åsikt) får ut av dem/hur de ser ut, jag har däremot använt en hel del av dem och har många bekanta som har Apples grejjer.
Det jag har sett och hört av dem som använder dem är att det funkar ur förpackning utan moddning eller annat tjoffs och för 90% av de människor jag känner räcker det, resterande 10% har annat.

Som nån sa, "till och med mormor fattar hur den funkar"

Det blir då tvärtemot hur jag vill ha det, jag gillar att pilla, dona, plocka ihop gammalt skrot till något eget som inte följer den samlade massans önskan, vilket apple har lyckats göra och vilket de troligtvis inte kommer att göra för alltid utan ersättas av ett annat ont, hemskt och förfärligt företag...
Tänk bara på IBM under 80/början av 90, ALLA hade grejjer från IBM "the masters of pc's"

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...