Problem med drivrutin till GeForce GTX 560 Ti

Permalänk
Medlem

Problem med drivrutin till GeForce GTX 560 Ti

Nyss köpt ny dator och tänkte uppdatera drivrutinerna på mitt grafikkort. Jag har dock, innan jag gör detta, installerat från CDn som följde med kortet.

Går in på Nvidia's hemsida och drar in på GeForce Drivers. Tänker att det vore smidigt med Auto-Detect GPU osv och får detta som svar:

GeForce GTX 560 Ti Has been detected in your system. A driver cannot be found for this device. If you believe this is in error, please send us feedback .

Jahapp, ingen driver alltså?, tänker jag.

Kör sen Manual sökning på: GeForce, GeForce 500 Series, Windows 7 64-bit och English (UK). Tankar hem filen, startar upp den, ändrar inget i spar-katalogen. Filen sparas och jag får sedan detta svaret när själva installern kommer upp:
"Denna grafikdrivrutin kunde inte hitta kompatibel grafikmaskinvara."

Vad gör jag nu? Jag har provat flertalet gånger, men det vill sig inte.

Permalänk
Medlem

Har du provat att uppdatera drivrutinen manuellt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av fojlop:

Kör sen Manual sökning på: GeForce, GeForce 500 Series, Windows 7 64-bit och English (UK). Tankar hem filen, startar upp den, ändrar inget i spar-katalogen. Filen sparas och jag får sedan detta svaret när själva installern kommer upp:
"Denna grafikdrivrutin kunde inte hitta kompatibel grafikmaskinvara."

Vad gör jag nu? Jag har provat flertalet gånger, men det vill sig inte.

Skrivet av esselte:

Har du provat att uppdatera drivrutinen manuellt?

ja det har han

tillbaka ONT
har du provat att ta bort alla grafik drivrutiner och gjort en "ren" installation av drivrutinerna?
kan vara första drivrutinen (den från skivan) som spökar

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Edit: ^ What he said. Ja, jag har provat att göra det manuellt.

@ pumba-kung: Det har jag inte. Hur tar jag bort dem?

Edit: Hittade det.

Permalänk
Medlem

Har nu avinstallerat drivrutinerna.

Provade att uppdatera dem (med http://uk.geforce.com/drivers/results/38978), med precis samma resultat som tidigare.

dvs att "Denna grafikdrivrutin kunde inte hitta kompatibel grafikmaskinvara."

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

när han redan har drivrutins problem så ska han defenitivt inte ha en beta driver
utan kör på WHQL drivrutinen som Minern länkade
alltså den som är verifierad att den funkar som den ska

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

ja det har han

Kan inte se att han skrivit det någonstans.

Det gör man genom enhetshanteraren ivf:
http://piclair.com/cuxuj

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av pumba-kung:

när han redan har drivrutins problem så ska han defenitivt inte ha en beta driver
utan kör på WHQL drivrutinen som Minern länkade
alltså den som är verifierad att den funkar som den ska

Varför innebär det problem?

Det heter BETA för att Nvidia inte vill vänta på Microsofts långa testperiod.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av fojlop:

Nyss köpt ny dator och tänkte uppdatera drivrutinerna på mitt grafikkort. Jag har dock, innan jag gör detta, installerat från CDn som följde med kortet.

Går in på Nvidia's hemsida och drar in på GeForce Drivers. Tänker att det vore smidigt med Auto-Detect GPU osv och får detta som svar:

GeForce GTX 560 Ti Has been detected in your system. A driver cannot be found for this device. If you believe this is in error, please send us feedback .

Jahapp, ingen driver alltså?, tänker jag.

Kör sen Manual sökning på: GeForce, GeForce 500 Series, Windows 7 64-bit och English (UK). Tankar hem filen, startar upp den, ändrar inget i spar-katalogen. Filen sparas och jag får sedan detta svaret när själva installern kommer upp:
"Denna grafikdrivrutin kunde inte hitta kompatibel grafikmaskinvara."

Vad gör jag nu? Jag har provat flertalet gånger, men det vill sig inte.

Hej.
Samma sak hände mig, skivans drivrutiner funkar men kortet känns inte igen från nvidias hemsida & nerladdade drivrutiner vill heller inte veta av kortet. Du har inte angivit märke, kan det möjligen vara så att ditt kort är ett gtx 560 ti 448?

I mitt fall berodde problemet på att mitt Zotac gtx 560 Ti 448 i praktiken är ett stympat 570kort, som inte alltid whqldrivarna känner igen. Senaste betan (länkad tidigare)funkar dock fint, så prova att dra ner den.
Lycka till.

Visa signatur

Skåda e-penis: Antec Fusion | RM550x | B350m Mortar Arctic | Ryzen 1700 + Wraith RGB | 16GB LPX LED 3200Mhz@cl16 |10TB hd & 120GB ssd | Asus GTX770 DCU II OC | 2x120mm Silent Wings 3 | Win10x64 Pro
Skärmar: Pioneer KURO PDP-LX5090 | Asus VX239H-W |
Styre: Apple Alu Mini Keyboard | R.A.T.7 Contagion | Razer Scarab | DMC-CM1 + PCremote |
Ljud: Aurelia Magenta, 5 st | Anthem MRX 500 | Adire Audio Dharman Ported Sub | HyperX Cloud II |