MSI introducerar Big Bang Xpower II X79

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt heller varför så många klagar över designen. Tycker kortet överlag ser bra ut, säg vad man vill om patroner etc. Prestandan ser ju helt galen ut men så även priset.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyriak:

Det här förstärker ju bara mitt gillande till Asus, synd att både MSI och Gigabyte slarvar/larvar bort sig.

Varför skulle man ogilla ett helt företag bara för att vissa av deras designe är smått löjlig? Gigabyte gör helt stabila moderkort och det gäller även MSI.. Har haft 4 olika moderkort av märket MSI och 5 olika av märket Gigabyte och enbart ett av dessa har havererat (MSI med en P4:a).. Annars har de hållit tills jag har bytt ut dessa.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Hoppas han klockar bättre än vad han pratar engelska!

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Klart det är löjligt. Men De som klagar på designen säger att designen är oviktigt? Konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

om ändå Heptafire eller HeptaSLI vore en verklighet..

Bättre upp, octa SLI!

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?102591-795...

Permalänk
Avstängd

Jag vill ha gröna moderkort med Vita portar och guld flänsar !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Funktionsmässigt bra, designmässigt vulgärt barnsligt.

Chassi utan sidofönster är att rekommendera om man köper detta eller gigabytes.

Permalänk

undra när moderkort med F-18 dyker upp med lite sidewinder missiler ist. För kulor löjligt men tilltalar säkert en del

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

På ved vattenblock, och det är riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att patronerna är mer lockande i USA där vapnen är häftigt osv...
Annars ganska snyggt MB

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Ta bort de där äckliga patronerna och byt märket till asus så köper jag.

I agree! Socket 2011 är även anpassat för folk som använder alla fysiska kärnor i applikationer och inte bara i krigsspel ! annars var den mattsvarta
färgen snygg och stilren!

Visa signatur

Moderkort ASUS RAMPAGE IV EXTREME LGA-2011 CPU Intel Core i7 3930K
GPU ASUS GeForce GTX 580 1536MB Matrix Platinum Minnen Dominator GT Quad 16GB DDR3 PC3-17000 2133MHz Chassi Fractal Design Define XL Svart Ljud Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Pro PSU Cooler Master Silent Pro Gold 1000W
CPU kylare Corsair H80 Hydro

Permalänk

Haha nä vad i helvete, vad är det för vapenkåta människor som vill ha sånt här?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk

De som är fjantiga är alla ni som blir så extremt upprörda över en kylfläns som ska föreställa ammunition. Vem fan bryr sig? Kortet verkar riktigt bra, det är väl det enda som spelar roll. Lite dyrt dock, inget för vanliga svenssons kanske :/

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Det enda som saknas är ju en mustasch på den, alternativt en bild på chuck norris!

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt inte kulorna är SÅ farliga, inte om man jämför med deras tidigare skapelser med pistoler osv, kulor är ganska anonyma och det ser fortfarande smakfullt/stilrent ut, prestandan och funktionerna verkar dessutom trough the roof, GJ MSI!

Permalänk

Suck.. igen...

Skrivet av Tumnus:

När SLI/Crossfire med två kort brukar kunna driva de flesta spelen utan att behöva använda båda korten till 100%.. varför i hela fridens namn skulle man behöva 7 kort? Till att börja med så finns det antagligen inte ett nätagg i konsumentsortiment som klarar av att driva 4 av 7kort. Sedan finns det ju även begränsningar i hur mycket ström ett moderkort kan fördela och kylningen.. Ja om du vill ha ett kärnkraftverk brevid dig..

Så du har tydligen inte sett responsen på ett tidigare svar kring det inlägget. Gör inget, kan dra det igen.

Varför sätter man då 7st PCI-e x16 slots på ett jäkla "överclockar extreme wtf bbq" kort då? Jag var ju självklart ironsik.. Det finns absolut ingen anvädning för sådär många pci-e inkopllingar, speciellt inte i x16.

Och även om detta moderkort är "extremt omg wtf" nischat till en liten marknad med överclockare och söner med pappor som betalar, så betyder inte det att man sätter 7st feta pci-e x16 som om något mer än quad sli och ett ljudkort och revo-drives inte vore tillräckligt.. Som tidigare sagt, så är det barnsligt enligt mitt tycke.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen filmen

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

undra när nån försöker si på det där med 8x gtx590

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Ok, det värkar ju vara folk som har fått för sig, att bara för att hela moderkortet är fullt med PCIe x16 portar så ska man fylla dem med grafikkort. Så är det inte, det är nog mer troligt att det är för att du skall kunna plasera dina grafikkort efter andra komponenter eller chassie, för grafikkorten behöver inte sitta exakt på PCIe 1 eller 2 utan de kan lika gärna sitta på 4 och 5 eller 1 och 4 osv, om de har samma längd och att SLI/CF bryggan når det vill säga.

Permalänk
Medlem

Fin bräda. Kan ingen ta sista 'posen' Elmor gör och sätta ett trollface på honom?

Permalänk
Medlem

Snygg färg!
Synd bara att man använt kritor som förlaga åt de sk patronerna! Ser precis ut som guldiga "Crayola" kritor!
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=ac201270016PM094a
Jaja, prestandan verkar det ju inte vara något fel på iaf! Man kan ju undvika chassi med insyn om man skäms!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Varför skulle man ogilla ett helt företag bara för att vissa av deras designe är smått löjlig? Gigabyte gör helt stabila moderkort och det gäller även MSI...

Av samma anledning som jag aldrig skulle ha rosa kalsonger. Även om ingen nånsin kommer att se det och knappt ens jag själv så vet jag ändå vad som finns därunder.

Du får väl anse dig själv lycklig som inte störs av det du inte kan se.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Skrivet av Coke_Smurf:

Trevligt kort, saftigt pris med.

Men varför slänga på dessa löjliga flänsar på ett kort för 4000:-, möjligt att en del yngre gillar det.
Men åt andra sidan är du 13 och går i skolan så tror jag jag knappast att ett kort för 4000:- står högst upp på din lista ändå.
När man har passerat 30 så upplevs det bara som fjantigt, iaf i mina ögon.

Vi som skulle kunna vara eventuella köpare av kortet plockar bort det direkt ur tankarna. det skulle kunna vara okej om det var en gimmick på budget nivå. men på prestanda modellerna så känns det fruktansvärt pinsamt.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem

Åh, vilken rivstart för p12-segmentet 2012. Hoppas vår käre Elmor fått riktigt mycke pengar och prylar för denhär åtminstone. =/

Permalänk
Skrivet av traeskapa:

MSI Hells Angeles Extreme MC Edition med kylflänsar som liknar avgasrör och annat häftigt. Levereras även i en läderväst istället för kartong.

Hahaha! Fan det skulle man vilja se!
Själv tycker jag designen är helt okej. Det helsvarta temat passar in i vilket system som helst. Guldpatronerna är knappt synliga när du kopplar in grafikkorten. Kanske man ser en liten glimt av något guldigt, och guld gillar jag! Speciellt kapacitorerna på ASRocks nya Extreme-kort! Gigabyte är dock en annan femma. Grönt var snyggt, men kylflänsarna (som inte kyler så värst bra va? ) äcklas jag av!

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Entusiast

Svart tema: Tummen upp!
Heatpipe: Tummen upp!
Military class: Som vanligt: MSI's egna påhittade standard. För det är inte någon MIL-klassning vad jag kan se.
"P12-blinget": ... men... vaf... *facepalm* ... *suck*

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

Varför skulle man ogilla ett helt företag bara för att vissa av deras designe är smått löjlig? Gigabyte gör helt stabila moderkort och det gäller även MSI.. Har haft 4 olika moderkort av märket MSI och 5 olika av märket Gigabyte och enbart ett av dessa har havererat (MSI med en P4:a).. Annars har de hållit tills jag har bytt ut dessa.

Ibland handlar det inte bara om kvaliten på komponenterna. Utför man byggen åt andra, så handlar det också om vad bygget ger för signaler.
Själv håller jag mig borta från allt som har det här löjliga "P12-blinget", då det inte ger ett seriöst och professionellt intryck på byggen som man utför åt andra.
Hade det varit ett bygge åt något barn, typ 8-12 år gammal. Då är detta kanske ett alternativ.
Småkidsen tycker sånt här är"skithäftigt".

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Svart tema: Tummen upp!
Heatpipe: Tummen upp!
Military class: Som vanligt: MSI's egna påhittade standard. För det är inte någon MIL-klassning vad jag kan se.
"P12-blinget": ... men... vaf... *facepalm* ... *suck*

Håller med. Den svarta designen är snygg, men när de envisas med dessa vapendetaljer förlorar jag allt hopp om mänskligheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Avstängd

Larvig fjortisbräda.

Kan dom sluta göra saker som ser ut som leksaker?

Permalänk
Medlem

Ser riktigt grym ut! Förmodligen bästa X79-brädan?

http://www.youtube.com/watch?v=PqGq_Q_noGE