Biostar visar moderkort för Ivy Bridge

Permalänk
Melding Plague

Biostar visar moderkort för Ivy Bridge

Taiwanesiska Biostar laddar upp inför årets Cebit med det nya moderkortet TZ77XE4. I centrum står styrkretsen Intel Z77 med stöd för den kommande processorfamiljen Ivy Bridge.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

kanske man sku köpa ett biostar bara för att inte köpa asus eller gigabyte

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

hahahaha biostar sån skit du är

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

kanske man sku köpa ett biostar bara för att inte köpa asus eller gigabyte

Låter ju som en väldigt motiverad anledning...

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobi the Dobi:

Låter ju som en väldigt motiverad anledning...

Jomen, har svårt att tro att dom är sämre än varken asus eller gigabyte, men vi får väl se .

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Blir säkert ett budgetkort.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Avstängd

fanboysen ylar i kör.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Toverclocker ?

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Avstängd

bra med 3 platsers avstånd mellan pci-e x16, inte helt perfekt layout men bättre än många andra kort. det enda am3+ moderkortet med vettig layout är ga-990fxa-ud3.

Permalänk

Äh vafan, Biostar är solid.

Inget entusiastkort á la Rampage eller Big Bang. Men säkert helt ok, typ p9x79 eller ud3... eller AsRock som nu fått lite bättre rykte.
ECS och Foxconn känns lite för farligt att köpa, än så länge dock

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Medlem

Har ett Biostar Tpower I45 som fortfarande rullar på utan problem... Dessutom bra med OC funktioner...

Permalänk
Medlem

har aldrig hört talas om denna tillverkare förut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

har aldrig hört talas om denna tillverkare förut?

Väldigt stor i Asien om jag inte har helt fel.
Har förövrigt även grafikkort! Jag har dock aldrig sett dom säljas i sverige.

Jag har förövrigt en dator hemma med ett biostar moderkort, och det har rullat på fint i snart 6 år.
Så tror nog att detta kan funka bra också!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Hade biostar i min gamla Socket-A maskin kommer jag ihåg, fungerade fint och hade en del överklockningsfunktioner trots en ganska låg prislapp.

Finns inga på marknaden vad jag vet nu men vore bra om det kom lite fler som kan konkurrera och ja det här lär bli ett billigare kort.

Permalänk
Medlem

Klarar inte de äldre p67 och z68 ivy? Det trodde jag?

Permalänk
Avstängd

Blir alltid sugen på nya saker när det kommer, inte värt att uppgradera från en i7 860 3.8GHz va? Hade inte tänkt byta mina 560Ti SLi på ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Det var en sällsynt ful kartong!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Klarar inte de äldre p67 och z68 ivy? Det trodde jag?

Undrar detsamma då jag sitter på ett EVGA P67

Permalänk
Medlem

Jag brukar säga, sålänge det ger mig alla funktioner och finesser jag vill ha och det är billigt köper jag det. Man har ju trots allt garanti oavsett om tillverkaren har värsta eller bästa ryktet.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

THX? hallå? den licensieringen tänker jag _inte_ betala extra för ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Jag brukar säga, sålänge det ger mig alla funktioner och finesser jag vill ha och det är billigt köper jag det. Man har ju trots allt garanti oavsett om tillverkaren har värsta eller bästa ryktet.

Hur roligt är det att plocka i och ur ett mobo egentligen? Samt vänta flera veckor på ett nytt?
Säger inget om just detta kort, mitt nya z68a - gd65 var d.o.a, drygt som fan. Men skulle aldrig köpa ett billigt kort bara för att plocka ut det och skicka iväg det flera ggr tack vare garantin.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Synd att det ska vara så jädrans många bildutgångar. Har massvis med usb-enheter som jag helst vill koppla direkt till datorn och slippa ha massa usb-hubbar som bara skräpar ner. Man lär ju ändå inte koppla in mer än en skärm + ev tv:n.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Hur roligt är det att plocka i och ur ett mobo egentligen? Samt vänta flera veckor på ett nytt?
Säger inget om just detta kort, mitt nya z68a - gd65 var d.o.a, drygt som fan. Men skulle aldrig köpa ett billigt kort bara för att plocka ut det och skicka iväg det flera ggr tack vare garantin.

å andra sidan, kort i den prisklassen skiljer sig inte så extremt mycket som i de lägre prisklasser.
t.ex om man tar det billigaste matx kortet för vald socket är en sak, men en annan när man jämför kort i >1000kr klassen

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Avstängd

Dagens ungdom ... :P

Skrivet av Uvania:

har aldrig hört talas om denna tillverkare förut?

ni vet inte vilka abit var, som tidigare sagts så var det riktiga rävar i klocknings klassen förtut tyvärr dog dom sakta ut, en annan histora är det med zolteks moderkort som verkade vara dåliga hela tiden med kondensatorer som pajjade konstant., även biostar är ett moderkort man kanske inte hör av så ofta här, men har gjort en hel del bra moderkort och man kanske bör satsa på dom så vi inte till slut sitter med 1,2 tillverkare av moderkort kvar, det är BARA negativt för oss alla med färre märken.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Klarar inte de äldre p67 och z68 ivy? Det trodde jag?

Är det någon som vet?

Jag har ett Asus P8Z68-v pro/gen 3. På prisjakt har någon fyllt i att det stöder 22 nm processorer och även att PCIe 3.0 kräver Ivy. Se här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=991013

Edit:
Hittade lite info om detta, det verkar vara så att de som heter GEN 3 stödjer Ivy, vissa moderkort behöver en BIOS update för att stödja Ivy. Det verkar även finnas moderkort som itne stödjer PCIe 3.0 men ändå stödjer Ivy.
http://hardforum.com/showpost.php?p=1038091945&postcount=2

Alltså stödjer mitt moderkort Ivy

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk

Jag ädge ett Biostarkort för ett par år sedan och det fungerade helt ok måste jag säga. Klockade min Q6600 från 2,4-3,6 ghz på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

ni vet inte vilka abit var, som tidigare sagts så var det riktiga rävar i klocknings klassen förtut tyvärr dog dom sakta ut, en annan histora är det med zolteks moderkort som verkade vara dåliga hela tiden med kondensatorer som pajjade konstant., även biostar är ett moderkort man kanske inte hör av så ofta här, men har gjort en hel del bra moderkort och man kanske bör satsa på dom så vi inte till slut sitter med 1,2 tillverkare av moderkort kvar, det är BARA negativt för oss alla med färre märken.

abit hade jag som mammakort i min p4 burk innan den så hade jag bara märkesdatorer och hade ingen aning om vad som fanns inuti hehe

Permalänk
Hedersmedlem

Utan att gå in i detalj på bakgrund, priser, segment etc (det kan man ju alltid googla lite om man är sugen) så tänkte jag bara passa på att nämna lite olika moderkortstillverkare, då många idag verkar tro att i princip bara Asus, Gigabyte och MSI gör moderkort. Fler kända märken är tex:

Abit
A-open
ASRock
Biostar
DFI
ECS (Elitegroup)
EVGA
Foxconn
Intel
Tyan (bara server brädor)
XFX (har slutat tillverka moderkort efter X58 men dem kan ju återuppstå)
Zotac

Vissa av dessa är riktigt synd att de är svåra att få tag i Sverige andra kan vi gott klara oss utan Just Biostar har enligt min erfarenhet alltid gjort väldigt prisvärda instegs kort. Inga super grejer men mycket valuta för pengarna. Nu var det dock ett par år sedan jag hade något kort från dem.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

PCI på ivy bridge moderkort?

Första nyheten jag läste om Ivy Bridge här på sweclockers får jag för mig att det stod något om att plattformen inte skulle ha vanliga PCI men här ser vi två stycken PCI portar på detta moderkort, hur är det egentligen med PCI på Ivy, någon som vet?
Jag har ett PCI ljudkort och vill uppgradera till Ivy, vill gärna kunna fortsätta använda mitt ljudkort...