Demoversion av Mass Effect 3 ikväll, Bioware publicerar systemkrav

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag kan sätta min högra hårdisk på att origin kommer att krasha när alla börjar tanka demot runt 21, any buyers?

EA har haft gott om tid på sig att beefa upp sina servrar sen BF3 släpptes. Och sen tror jag inte ME drar lika stor mängd spelare till PC som BF3 gjorde.

Ladda ner ME1 och 2 via Origin nyligen, då jag la in min DVD seriell nykel där via EA support (som var väldigt snabba med att fixa detta åt mig). Och jag drog ner spelet på 3,6 MB/s. Effektivt maxxade min 30mbit uppkoppling.
Så några problem vid ME3 släppet lär dom knappast ha.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har längtat som fan efter det här spelet och jag tänker nog spela demot trots att jag egentligen inte vill bli spoilad.
Även om jag tycker striderna och den för stora avsaknaden av förmågor, vapen osv är riktigt dåligt så är ME2 ändå ett av dom bästa spelen jag spelat.

Permalänk

Folk måste förstå att skapa ett spel som har DX11 funktionalitet inte per automatik gör spelet snyggare och mer flytande, det krävs så många faktorer som knappt har med det att göra.

Jag tycker att om grafiken är lite upphottad från ME2 så är det nog för mig. ME2 hade en ganska bra genomgående estetisk känsla som kommer funka.

Permalänk
Avstängd

Såg inte speciellt intressant ut - både spel och grafikmässigt, vilket syns på rekommenderade specs för spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Såg inte speciellt intressant ut - både spel och grafikmässigt, vilket syns på rekommenderade specs för spelet.

Du baserar ett spel på om det är bra eller inte, på system specs?... Så det skulle göra Crysis 2 med DX11 automatiskt till Game of the Year enligt den logiken eller?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

långa timmar tills dess

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om grafik???

Sålänge själva spelmekaniken inte är gammal så spelar det väl ingen roll???
Ni måste hata Blizzard isåfall...
Ska deffinitivt testa demot. Spelar igen 2an för full rulle nu fram till släppet så har fullt upp

Permalänk
Medlem

Varför klagar alla på att spelet inte kommer med über-grafik? RPG-spel har inte grafiken som drivande faktor. Det är storyn och karaktärerna i storyn som bygger upp spelet. Jo, jag gillar när spel har bra grafik men det är inte därför jag köper de spel som jag köper. Jag köper dem för att de verkar vara intressanta och roliga att spela. Jo, jag håller med om att konsoller håller tillbaka potentialen hos en PC men eftersom alla företag vill tjäna pengar så kommer konsollen driva systemkraven till de allra flesta spel i en väldigt lång tid framöver.

Mass Effect 1 och 2 är två av mina favoritspel någonsin eftersom jag lever mig in i storyn och jag gillar karaktärerna. Jag spelade igenom 1:an och 2:an för några dagar sedan i väntan på 3:an och jag lever mig fortfarande in i spelen. Det enda jag oroar mig över är att Mass Effect 3 kanske kommer bli mer av ett action-spel före rpg-spel, jag hoppas att jag har fel men jag kommer oavsätt skaffa mig det och spela igenom det.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av neonille:

Vem bryr sig om grafik???

Sålänge själva spelmekaniken inte är gammal så spelar det väl ingen roll???
Ni måste hata Blizzard isåfall...
Ska deffinitivt testa demot. Spelar igen 2an för full rulle nu fram till släppet så har fullt upp

Blir själv en maraton runda genom ME1 och 2 för mig

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Såg inte speciellt intressant ut - både spel och grafikmässigt, vilket syns på rekommenderade specs för spelet.

Då får du nog en mindre chock om du testar spelet.
Specs och video säger inte ett dugg om ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Varför klagar alla på att spelet inte kommer med über-grafik? RPG-spel har inte grafiken som drivande faktor. Det är storyn och karaktärerna i storyn som bygger upp spelet. Jo, jag gillar när spel har bra grafik men det är inte därför jag köper de spel som jag köper. Jag köper dem för att de verkar vara intressanta och roliga att spela. Jo, jag håller med om att konsoller håller tillbaka potentialen hos en PC men eftersom alla företag vill tjäna pengar så kommer konsollen driva systemkraven till de allra flesta spel i en väldigt lång tid framöver.

Mass Effect 1 och 2 är två av mina favoritspel någonsin eftersom jag lever mig in i storyn och jag gillar karaktärerna. Jag spelade igenom 1:an och 2:an för några dagar sedan i väntan på 3:an och jag lever mig fortfarande in i spelen. Det enda jag oroar mig över är att Mass Effect 3 kanske kommer bli mer av ett action-spel före rpg-spel, jag hoppas att jag har fel men jag kommer oavsätt skaffa mig det och spela igenom det.

Personligen så är ett av mina absoluta favorit spel Baldur's Gate. Också gjort av Bioware. Och bak då var det 2d som gällde. Baldur's Gate var iofs jävligt snyggt för ett 2d spel då bakgrunderna var väldigt välgjorda och detaljerade. Och var det som tog upp mesta av platsen på skivrona. Var på ca 4-5 cd skivor.

Från vad jag hört på intervjuer så har Bioware beefat upp både RPG och action bitarna över ME2. Som jag självt tyckte var en nästan perfekt blanding av action och RPG. Mobiliteten har dom förbättrat rejält och du kommer kunna röra runt och dodga mycket smidigare. Samt att du kommer kunna customiza abilities och vapen mycket mer än i ME2.
Och storyn lär dom knappast snåla med, är ju Bioware vi snackar om ;D

Trams
Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Mass Effect 3 Demo ska finnas redo för nedladdning på speltjänsten Origin framåt 21:00 svensk tid

Men suck.... Hoppas någon lägger upp demot "på något annat sätt" så fort som möjligt. Vägrar installera origin.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir lika kul som tvåan!

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Personligen så är ett av mina absoluta favorit spel Baldur's Gate. Också gjort av Bioware. Och bak då var det 2d som gällde. Baldur's Gate var iofs jävligt snyggt för ett 2d spel då bakgrunderna var väldigt välgjorda och detaljerade. Och var det som tog upp mesta av platsen på skivrona. Var på ca 4-5 cd skivor.

Från vad jag hört på intervjuer så har Bioware beefat upp både RPG och action bitarna över ME2. Som jag självt tyckte var en nästan perfekt blanding av action och RPG. Mobiliteten har dom förbättrat rejält och du kommer kunna röra runt och dodga mycket smidigare. Samt att du kommer kunna customiza abilities och vapen mycket mer än i ME2.
Och storyn lär dom knappast snåla med, är ju Bioware vi snackar om ;D

Haha, nej om det är något Bioware kan göra så är det storyline. Satte mig i helgen och började köra BG1 igen, och det är verkligen sjukt vad dom kunde göra i början av 90-talet

Trams
Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Tycker grafiken är bra även på Xbox-versionen, dock stannar jag inte å kollar på allt runt omkring när det viner kulor runt skallen. Ser hellre en bra story än superduper grafik. Dock är grafiken inte dålig så ska bli intressant å se vad PC-versionen kan erbjuda

Ska ladda upp en video sen så kan den som är intresserad se hur Xbox-versionen ser ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vet att dom hämmar spelutvecklingen för PC men tyvärr är inte alla rika och har råd med en skaplig speldator. Visst jag har alla tre plattformar och är inte rik men så har jag ingen familj å jag super inte å röker inte, köper inte ens godis då jag är diabetiker så jag kan satsa pengar på mitt intresse men en småbarnsförälder som har lite andra prioriteringar när det gäller pengar kanske också vill spela. Jag tycker att dom har rätt till det å då är Xbox och PS3 ett bra alternativ.
Sen har väldigt många ungdomar och yngre inte heller råd med en bra speldator å då är konsoll enda alternativet.

Visst man kommer inte i närheten av grafiken på en konsoll men så kostar det betydligt mer också med en bra speldator. Personligen ser jag hellre en bra story, ja ett bra genomarbetat spel än nåt skit som bara ser bra ut.

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zcenicx:

Du och resten av världen håller inte med varandra här. Warhammer Online floppade ju totalt.
DAOC däremot, det var grejor det.

Nja, nu tar du allt i så du spricker!

Det hade en fantastisk PvP (PvE bryr jag mig egentligen inte ett skvatt om), och jag har ännu inte sett något annat (någorlunda modernt) MMO (förutom EVE, kanske) som lyckats lika bra på den punkten.

Det hålls ju fortfarande igång efter 3½ år, så helt kan det ju inte ha floppat.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Såg inte speciellt intressant ut - både spel och grafikmässigt, vilket syns på rekommenderade specs för spelet.

Spelkänsla och spelmekanik är det som avgör, vilken tänkande människa baserar sin bedömning av spel på rekommenderade hårdvarukrav?

C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crilloan:

Spelkänsla och spelmekanik är det som avgör, vilken tänkande människa baserar sin bedömning av spel på rekommenderade hårdvarukrav?

C

Ja det visar att det inte krävs mycket, vilket syns på videon eftersom en stor del av känslan i spelen sitter i grafiken ENLIGT MIG iallafall. Ser ju trist ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Från vad jag hört på intervjuer så har Bioware beefat upp både RPG och action bitarna över ME2. Som jag självt tyckte var en nästan perfekt blanding av action och RPG. Mobiliteten har dom förbättrat rejält och du kommer kunna röra runt och dodga mycket smidigare. Samt att du kommer kunna customiza abilities och vapen mycket mer än i ME2.
Och storyn lär dom knappast snåla med, är ju Bioware vi snackar om ;D

This.

Hoppas på en blandning av ME1 och 2.

Bioware

Permalänk
Medlem

Jag är lite fundersam, folk här whinar på "P12" för dom alltid tydligen sätter grafik i första hand?
Vart har ni dragit fram dom siffrorna? ur det mörka hålet där bak?

Tycker en stooooor andel "kids" som ni säger sitter och spelar spel som knappast är kända för bra grafik.
Lol,hon,cs,mw3 etc etc.

Jag är 27 och jag har satt spelkänsla i första hand ända sen jag spelade mitt första spel.

Jag tycker det är mer äldre folk/ungdommar som sätter grafik i första hand, speciellt äldre som har lite pengar.

Tror ni dom flesta 12 åringar har råd med monster riggar etc?

Permalänk

Mycket av dagens marknadsföring riktas mot barn, eftersom de är rätt duktiga att övertyga sina föräldrar om orationella inköp.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Ja det visar att det inte krävs mycket, vilket syns på videon eftersom en stor del av känslan i spelen sitter i grafiken ENLIGT MIG iallafall. Ser ju trist ut.

Bedömer du nu spel känslan efter en cinematisk trailer?.. Wow du förstår dig inte riktigt på hur spel funkar....

Bästa jämförelsen till Mass Effects gameplay stil vore Gears of War, där ME använder samma motor och cover mekanik.
Sen är också ME även ett rollspel i att du levlar upp och cusomizerar abilites och utrustning. Och har en enorm och episk handling. Långt mycket bättre skreven och detaljerad än flesta andra spel.

EDIT: Känslan i Mass Effekt ligger primärt i handlingen. Att det har jävligt bra action gameplay är bara ett stort plus. Och det är fortfarande bland dom snyggare spelen som finns.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ParasiteX:

Bedömer du nu spel känslan efter en cinematisk trailer?.. Wow du förstår dig inte riktigt på hur spel funkar....

Bästa jämförelsen till Mass Effects gameplay stil vore Gears of War, där ME använder samma motor och cover mekanik.
Sen är också ME även ett rollspel i att du levlar upp och cusomizerar abilites och utrustning. Och har en enorm och episk handling. Långt mycket bättre skreven och detaljerad än flesta andra spel.

Hur f*n har "hur spel funkar" något att göra med hur jag tycker spelkänslan är i spel/ hur jag grundar det på? 0 logik i det, Gears of war har rätt ok känsla, men tycker i allmänhet att spel som inte är konsolspel är mycket bättre. Sen grundar jag inte spelkänslan i sig på hur handlingen är, vet inte vilka sidospår du är inne på.

Permalänk

Detta tänker jag inte spela, vill undvika spoilers.

Men i mars kommer det bli spännande att se slutet på den story som mina karaktärer påbörjade i ME1

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Bioware gör rätt när det kommer till portningar.
Inga höga krav och flyter bra.

Vet inte det jag, Mass Effect 2 var ju inte direkt en superportning. De hade ju inte ens bundit journal, character osv sidorna till knappar på tangentbordet. Man är ju tvungen att gå vi menyn varje gång man vill åt något.

Mass Effect 1 var ju mycket bättre i det avseendet. Men det var inte Bioware som portade den till pc utan Demiurge Studios.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Att dom inte ger ett alternativ till Dx11 är ju skamset, grafiken bryr jag mig inte om men prestandan!
Dagens kort och äldre får ju en jävla boost av att köra Dx11 så varför inte göra en ordentlig portning Bioware?!

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Jag vet inte riktigt, första delen kändes rätt dålig på Xbox iaf.

Men jag hade samma känsla när jag lirade Mass Effect 2 demot.

.. Men vet vi vad vi har att väntas under de kommande dagarna..? det är frågan

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Lite hastigt ihopklippt video med delar ur demot

http://www.youtube.com/watch?v=boqttWiVcgo

EDIT: så nu blev det en kortare video

Tankar för fullt på PC ~9MB/s

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Som skit ?
Du får gärna berätta vad som ser mycket bättre ut, då nästan alla spel jag spelar ser ut som skit om detta är skit.

Det är väl just problemet är? En portning från Xbox360 (med hårdvara från 2007) gör att PC spelen blir lidande på så många plan. Framförallt FPS och TPS som Mass Effect. Spelet kunde ha varit så mycket bättre om de bara gjordes två separata spel, ett för konsol och ett för PC. Men nu försöker ist de flesta spelutvecklarna ta genvägar och ist porta spel direkt från konsol. Vilket i sin tur hämnar PC marknaden något enorm.

Sedan att Origin bara är skräp får ju stå för sig. Konstanta blåskärmar när man försöker starta upp origin suck..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds