Permalänk
Medlem

Söker VIT LED fläkt.(140mm)

Hej, hade tänkt att försöka sätta ihop en dator som lyser vitt eftersom chassit är vit.
Men verkar bara finnas 120mm fläktar och skulle behöva 2x 140mm om det fanns.

Har letat lite, men verkar gå sådär. Inte sett det tidigare heller. Så det kanske inte ens finns.

Permalänk
Medlem

nvm, hittade precis. Men finns det något annat ställe att beställa i från, eftersom newegg inte skickar till sverige?
"XIGMATEK Cooling System Crystal Series CLF-F1454 140mm White LED Case Fan "

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

nvm, hittade precis. Men finns det något annat ställe att beställa i från, eftersom newegg inte skickar till sverige?
"XIGMATEK Cooling System Crystal Series CLF-F1454 140mm White LED Case Fan "

Har du kollat på ebay? Jag beställde en pwm-splitter som inte fanns i sverige därifrån, gick mycket bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Hej, hade tänkt att försöka sätta ihop en dator som lyser vitt eftersom chassit är vit.
Men verkar bara finnas 120mm fläktar och skulle behöva 2x 140mm om det fanns.

Har letat lite, men verkar gå sådär. Inte sett det tidigare heller. Så det kanske inte ens finns.

har sj aldrig använt mig av led fläktar, inget för mig... men borde d inte gå att köpa en med tex blå för att sen köpa "lösa" vita dioder o byta?

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!

Permalänk
Medlem
Skrivet av encor3:

har sj aldrig använt mig av led fläktar, inget för mig... men borde d inte gå att köpa en med tex blå för att sen köpa "lösa" vita dioder o byta?

jag har redan lagt upp en 140mm vit LED fläkt.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Hur mkt luft flyttar dom samt låter?

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

jag har redan lagt upp en 140mm vit LED fläkt.

jaha

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!

Permalänk
Medlem
Skrivet av syNden:

Hur mkt luft flyttar dom samt låter?

jag är rätt nöjd, jag var ute efter att få bort mina blå led fläktar som kom med mitt chassi, till lite mer vardagligt, och ställer man ner dom så låter dom faktiskt inte så farligt:)

Kolla i min signatur så ser du var jag har att kyla, jag har CPU,GPU på ca 40-55C, kyler cpu med CM 212 hyper, push n pull med fractal design fläktar.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

jag är rätt nöjd, jag var ute efter att få bort mina blå led fläktar som kom med mitt chassi, till lite mer vardagligt, och ställer man ner dom så låter dom faktiskt inte så farligt:)

Kolla i min signatur så ser du var jag har att kyla, jag har CPU,GPU på ca 40-55C, kyler cpu med CM 212 hyper, push n pull med fractal design fläktar.

Okey, nice Kanske får kolla lite mer på dom. Vita LEDs är lite småporrigt Kanske är lite tonårs-aktigt med LEDs osv i chassit men gillar de fan om det inte är för mkt

Tack för infon!

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av syNden:

Okey, nice Kanske får kolla lite mer på dom. Vita LEDs är lite småporrigt Kanske är lite tonårs-aktigt med LEDs osv i chassit men gillar de fan om det inte är för mkt

Tack för infon!

hehe, jo jag kan hålla med om att det känns lite "p12", men Vit tycker jag personligen känns mer seriös, och faktiskt snyggt:)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Anledningen till är att jag funderar på ett

http://www.inet.se/produkt/6911318/corsair-carbide-500r-vit

Kommer att byta ut alla fläktar mot vit LED.
och anledningen till att jag behövde 2st 140mm är för att dom ska vara monterade på sidoluckan

Tror det kommer bli riktigt snyggt. (har tröttnat på mitt antec chassi som lyser blått :>)

Permalänk

Jag köpteXigmatek XAF-F1454 140mm Case Fan - White LED - Black

Har dock inte kopplat in dem ännu men dom är riktigt snygga

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | MSI Z68A-GD65 (G3) | Intel® Core i7 2600K, OC 4.2GHz | Antec Kühler 620 PnP SGT 1850 | Corsair VENGEANCE 2x4GB CL9 1600Mhz | MSI GeForce GTX 560ti | Corsair Force 3 Series 120GB SSD | Antec Neo HE 550W | NZXT Sentry 2 LCD Fan Controller | Galleri

Permalänk
Medlem
Skrivet av primension:

Jag köpteXigmatek XAF-F1454 140mm Case Fan - White LED - Black

Har dock inte kopplat in dem ännu men dom är riktigt snygga

Skriv gärna sen hur dom flyttar luft och låter Snygg design på fläkten.

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Skrivet av syNden:

Skriv gärna sen hur dom flyttar luft och låter Snygg design på fläkten.

Jag tycker dom fyller sin funktion väldigt bra. Känner absolut att dom flyttar tillräckligt med luft. Dom låter inte alls högt heller, lite dovt ljud
Kika mitt galleri om du vill se dom in action

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | MSI Z68A-GD65 (G3) | Intel® Core i7 2600K, OC 4.2GHz | Antec Kühler 620 PnP SGT 1850 | Corsair VENGEANCE 2x4GB CL9 1600Mhz | MSI GeForce GTX 560ti | Corsair Force 3 Series 120GB SSD | Antec Neo HE 550W | NZXT Sentry 2 LCD Fan Controller | Galleri

Permalänk
Medlem
Skrivet av primension:

Jag tycker dom fyller sin funktion väldigt bra. Känner absolut att dom flyttar tillräckligt med luft. Dom låter inte alls högt heller, lite dovt ljud
Kika mitt galleri om du vill se dom in action

Nice, ser bra ut och låter lovande Kanske man ska köra tre såna i toppen på mitt Fractal Design Arc chassi tå ^^

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av syNden:

Nice, ser bra ut och låter lovande Kanske man ska köra tre såna i toppen på mitt Fractal Design Arc chassi tå ^^

Är inte helt säker! Men tror att detta är special fläktar... Dem är 140mm men dem sitter monterade på 120mm hål!! Alltså funkar dessa 140mm fläktar inte i 140mm hål... Bara en uppgradering till 120mm hål! Men kolla upp det lite bättre, men enligt infon på sidan, och som jag tolkar det så funkar inte dessa i 140mm platser... Sett andra här på forumet som beställt liknande fläktar men som inte passar, då hålen sitter fel...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av syNden:

Hur mkt luft flyttar dom samt låter?

Inte svårare än att läsa det som står i länken under bilden?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3