Permalänk

noctua NH-D14 Höga temperaturer

Hej alla glada!

jag sitter nu med min AMD Phenom(tm) II X6 1090T och just köpt Noctua nh-d14(med originalfläcktar)..
jag ligger just nu på mellan 25-30% användning av processorn och ligger i ungefär 50 grader.
jag äger ett nzxt h2 och har fläckkontroll på chassiet som ligger på högsta.

jag undrar om detta är en högt temperatur och ifall jag kan gjort något fel tex tagit för lite kylpasta.?

skulle vara trevligt med era åsikter!

tack på förhand
Superpunken!

Permalänk
Medlem

Något är definitivt fel.

Med min NH-D14 så låg jag på 50 grader vid full belastning på 4Ghz.

Montera om och tvätta allt rent noggrant och prova igen >: )

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Något är definitivt fel.

Med min NH-D14 så låg jag på 50 grader vid full belastning på 4Ghz.

Montera om och tvätta allt rent noggrant och prova igen >: )

a jag ska nog göra det... tack så mycket!
jag undrar en till sak till.. jag ligger på ungefär på 50 grader säger mitt moderkortprogramm
Men jag har laddat hem både Cpu Thermometer och core temp och båda visar 0°... är detta för att jag har kopplat in
processorn i CPU fläckstället på moderkortet ? för det var en fyrapinskontakt och noctuan hadde bara 3 pins

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superpunken:

a jag ska nog göra det... tack så mycket!
jag undrar en till sak till.. jag ligger på ungefär på 50 grader säger mitt moderkortprogramm
Men jag har laddat hem både Cpu Thermometer och core temp och båda visar 0°... är detta för att jag har kopplat in
processorn i CPU fläckstället på moderkortet ? för det var en fyrapinskontakt och noctuan hadde bara 3 pins

Att du kopplar fläktar lite hursom påverkar inte tempraturavläsningarna. Det verkar som de för kärnorna är trasiga eller kallibrerade åt helvete.

Permalänk
Medlem

stäng av core unlock i bios då det har en tendens att fucka upp sensorerna

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk

Jag gjorde en liten bild på mina ut och in fläcktar ska jag byta någon och åt vilket håll ?

(PAINTSKILLZ)

Permalänk

gissar på du ser värmen via amd overdrive? min vertion har ballat ur totalt och visar typ 15 grader mer än core temp

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Skrivet av martincool:

gissar på du ser värmen via amd overdrive? min vertion har ballat ur totalt och visar typ 15 grader mer än core temp

nej faktiskt så andvänder jag någonting som heter easyTune6 ever heard of it?

Permalänk

Det har fixat sig ! gjorde om gjorde rätt !