Permalänk
Medlem

Sälja eller inte?

När jag uppgraderade mina minnen så blev det kvar 2x2GB minnen men undrar om det är värt att sälja dem? Minnen är ju redan billiga eller ska jag vänta tills priserna går upp igen?

Permalänk

Du lär få vänta länge, du säger förvisso inte vad det är för minnen DDR 1 2 3 eller SDRAM osv, har själv 2x2 ddr2 som åker i soperna, för mycket tid och energi för några kronor.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

När jag uppgraderade mina minnen så blev det kvar 2x2GB minnen men undrar om det är värt att sälja dem? Minnen är ju redan billiga eller ska jag vänta tills priserna går upp igen?

Skänk dem till nån fattig student och gör en god gärning

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Det är ingen ide att sälja dom.
Minnen är så billiga idag så folk köper nya ist.

Permalänk
Medlem

Tackar för svar. Känns som att det bästa vore att vänta när priserna går upp igen som t.ex hårddiskarna gjorde. Säljer jag nu så får jag inte så mycket.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför du ska vänta och låta priserna stiga och sen sälja.
Lägg undan dom och ha som bra ha sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Tackar för svar. Känns som att det bästa vore att vänta när priserna går upp igen som t.ex hårddiskarna gjorde. Säljer jag nu så får jag inte så mycket.

Hddpriserna gick upp på grund av naturkatastrof. Så minnespriserna lär inte höjas utan anledning så de ska du inte vänta på.

Permalänk

Ha kvar dom som reserv ram minnen?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Avstängd

Som alla säger så behåll dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

har själv 2x2 ddr2 som åker i soperna, för mycket tid och energi för några kronor.

Du vill inte skicka dem i ett kuvert till mig istället?

Permalänk
Medlem

behåll dem.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Behåll dem, du kanske vill bygga en Htpc i framtiden

Permalänk
Medlem

Ni har noll koll. 2x2gb DDR2 går för 500kr+ på tradera. Gz ni so slängt dem.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Just, DDR2 är numera mycket dyrare än DDR3, det kan nog inbringa 400 kr om det är DDR2 iaf.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Skrivet av AkUs:

Ni har noll koll. 2x2gb DDR2 går för 500kr+ på tradera. Gz ni so slängt dem.

400+ i alla fall, men klart värt det för några minuters jobb och sen tiden att posta dom.

Permalänk

så ser dem ut som jag har tänkt slänga, kostar väll 380kr idag inkl kylning pc5300

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Du vill inte skicka dem i ett kuvert till mig istället?

redan folk som frågat men fick bud på dem precis (: hade annars gjort

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

tycker du ska lägga undan dom och hålla tummarna att någon naturkatastrof inträffar på de olika minnesfabrikerna, då går du med stor vinst :)!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Ni har noll koll. 2x2gb DDR2 går för 500kr+ på tradera. Gz ni so slängt dem.

2x2GB DDR2 kostar fortfarande mindre än 500kr nytt i butik så om folk betalar 500kr+ på tradera så är det ju deras förlust.
Personligen gav jag bort en dator med 8GB DDR2. Ger hellre till någon jag vet har nytta av det än att spendera tid med att försöka kränga till någon ovetande stackare på tradera/blocket.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

2x2GB DDR2 kostar fortfarande mindre än 500kr nytt i butik så om folk betalar 500kr+ på tradera så är det ju deras förlust.
Personligen gav jag bort en dator med 8GB DDR2. Ger hellre till någon jag vet har nytta av det än att spendera tid med att försöka kränga till någon ovetande stackare på tradera/blocket.

sant, plus det är endast corsair modeller eller andra kända med kylning som går för upp mot 500kr för 8gb typ

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

2x2GB DDR2 kostar fortfarande mindre än 500kr nytt i butik så om folk betalar 500kr+ på tradera så är det ju deras förlust.
Personligen gav jag bort en dator med 8GB DDR2. Ger hellre till någon jag vet har nytta av det än att spendera tid med att försöka kränga till någon ovetande stackare på tradera/blocket.

"Försöka"

jag la ut en annons, vänta en vecka, fick in 520kr + frakt på mitt konto.

Posta minnena i brev.

Hela grejen med tradera är att man inte gör jobbet, budaren säljer till sigsjälv...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs