Permalänk

amd phenom II x6 1090t

Hallå där.

jag har äntligen börjat klocka lite i min processor AMD phenom II x6 1090T black edition och jag har kommit upp i 4ghz men jag ligger ungefär bara på runt 20 grader när jag kör detta i idle och runt 30 35 när jag spelar bf3 (äger en noctua nh-14) och jag undrar hur långt kan jag gå eftersom jag bara använt x20 som inställningar på mitt Gigabyte moder kort och de gå att pressa ut mer.

tack så mycket i förhand hoppas att ni kommer med några bra tips!

Permalänk

Jag skulle pressa upp den till runt 55-60°, men dina temps känns lite väl lägre än vad de egentligen är så sikta på runt 50 istället för att vara på den säkra sidan.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superpunken:

Hallå där.

jag har äntligen börjat klocka lite i min processor AMD phenom II x6 1090T black edition och jag har kommit upp i 4ghz men jag ligger ungefär bara på runt 20 grader när jag kör detta i idle och runt 30 35 när jag spelar bf3 (äger en noctua nh-14) och jag undrar hur långt kan jag gå eftersom jag bara använt x20 som inställningar på mitt Gigabyte moder kort och de gå att pressa ut mer.

tack så mycket i förhand hoppas att ni kommer med några bra tips!

tror inte du kommer högre, sen är dina temps HELT FEL. du ligger på ca: +- 50 grader i load skulle jag tro.

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superpunken:

Hallå där.

jag har äntligen börjat klocka lite i min processor AMD phenom II x6 1090T black edition och jag har kommit upp i 4ghz men jag ligger ungefär bara på runt 20 grader när jag kör detta i idle och runt 30 35 när jag spelar bf3 (äger en noctua nh-14) och jag undrar hur långt kan jag gå eftersom jag bara använt x20 som inställningar på mitt Gigabyte moder kort och de gå att pressa ut mer.

tack så mycket i förhand hoppas att ni kommer med några bra tips!

hur lyckades du få så låga temps?? har du datorn ute i kylan?det måste vara något fel, amd cpu:er suger på att rapportera temp, så kolla att du använder rätt program(för att visa temp) känn på kylarens heatpips när du belastar cpu(30grader är lite kalt för fingrarna) men om det stämmer att du har låga temps så kör på, kom ihåg bara att inte höja FBS för mycket, det kan leda till du att sataportarna krånglar