Microsoft bekräftar ny logotyp till Windows

Permalänk
Medlem

Riktigt ful faktiskt. Hade vart bättre om dom hade kvar färgerna

Permalänk
Medlem

visst passar det till w8 temat, men det betyder ju att den är lika ful som resten av w8 är...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

visst passar det till w8 temat, men det betyder ju att den är lika ful som resten av w8 är...

riktigt skönt faktiskt behöver inte vara orolig att uppgradera sen går väl windows 7 ner i pris också

loggan går ju att reparera om dem gör den genomskinligt glas och rak inte sne

Permalänk
Medlem

loggan har väl inte så stor betydelse men fy va ful den va.. :<

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.

Permalänk
Medlem

"Jaaa, praktikanten var här och trolla".

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

Tycker att folk är lite mesiga om jag får uttrycka mig på det viset.
Visst, visst, den nya loggan är inte så himla snygg men vi kommer vänja oss. Se dom som när facebook uppdateras, alla hatar det men glömmer fort hur det var innan.
Eller ni spel fantaster. Kommer ni ihåg hur steam såg ut innan de gjorde den där uppdateringen för 3 år sedan. Alla hatade det nya steam men nu är det ingen som klagar.
Men ja, dom kunde ha gjort loggan lite snyggare...

Permalänk
Inaktiv

Personligen föredrar jag ändå Win7-logon även om den tyvärr påminner lite om ett hakkors.

Vad som kanske borde bytas ut är ju snarare namnet på operativsystemet. "Windows" var ju både fräscht och relevant när första Windows-ugåvorna lanserades, idag känns det tandlöst. Nu är ju varumärket "Windows" så pass inarbetat att starkt att det förmodligen aldrig lär hända. Men när man nu faktiskt lämnar x86 som enda systemarkitektur och även försöker etablera sig med ARM så vore ju en nystart högst intressant.

Permalänk
Medlem

Laaame

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte nog den var helt ok. Clean och kommer se snygg ut på en knapp. Men babyblå? Och visst ser det mer ut som en flagga än ett fönster.

Permalänk
Medlem

Kan hålla med att den var amatörmässig gjord, de kunde åtminstone rita mer detaljer i rutorna så att det ser ut som att man tittar ut genom fönstret och lite mer djup i loggan hade inte skadat bättre än att måla rutorna helt blåa, däremot tycker jag att den nya loggan representerar windows, det är nog det som är det viktiga istället för att ha en flagga.

Men vem bryr sig egentligen? Så länge det är ett bra os.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd

Fifan va snigg!

Permalänk
Medlem

Loggan ser ut som... ett fönster nu.

Det blir bojkott av Windows 8 nu för att jag inte gillar den nya logotypen. Jag tänker sitta kvar på Win7 tills de fixar en ordentlig logo. Jag som sett fram emot Metro och alla nya funktioner. Synd.

Permalänk
Medlem

Den är ju blå inte grön

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Riktigt ful faktiskt. Hade vart bättre om dom hade kvar färgerna

Håller helt med, snygg förutom färgerna...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Ful måste jag säga. Tycker att Vista har den snyggaste loggan.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Gillar oxå den. Less is more!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

det ser ut som en flagga vilcket land har ett vitt kors med blå bakgrund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacy:

Från Windows som för det mesta har varit hyggligt färgglatt, så gör de detta. Ne, gillar inte så mycket.

Färgglatt lär det nog bli ändå

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Snygg måste jag säga, aldrig förstått grejen med att ha en "flagga" förutom windows 3.1 loggan som är fönster som "flyger in" (min tolkning).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av goblin:

Stilrent och enkel

"Stilrent" betyder att det följer en stil som passar in sammanhanget. Tycker du att det ser för jävligt ut med massa bling och skärande färger så är det fortfarande stilrent om loggan följer temat. Varför kan vi inte komma överens om det. (orginal postaren kan fortfarande tycka det är stilrent i sin rätta bemärkelse, inte ett ord om det, det är subjektivt)
Ordet som de som missbrukar ordet "stilrent" söker är troligen sparsmakat, enkelt, till och med minimalistiskt skulle kunna användas.
Men inte stilrent. Det betyder något annat.

Kan också vara så att det är så allmänt nu att ordet "stilrent" börjar få en annan betydelse än den ursprungliga, visst, inget fel med det, vårat språk är dynamiskt och har hela tiden omformats.
Men då behöver vi också ett nytt ord för den ursprungliga betydelsen. Känns inte helt ok att byta ut två ord bara för att någon har missuppfattat något helt logiskt och det sedan har spridit sig.

Permalänk
Medlem

Grön: Passar till Win8 Home Premium

Blå: passar till Win8 Professional

Röd: passar till Win8 Ultimate.

Så tycker jag att Logotyperna skulle ha sett ut ist för 1 enda färg.

Om dom kommer att heta som Win 7's 3 modeller!?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Att Windows representeras av ett fönster är väl rätt så rimligt med tanke på namnet.

Permalänk

NOO inte byta flaggan xD

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Skrivet av anders190:

Personligen föredrar jag ändå Win7-logon även om den tyvärr påminner lite om ett hakkors.

Inte ska vi blanda in politik i detta underbara forum! - Fl*shb*ck is your friend...

Hakkors är en symbol som används bl a i hinduismen, men hitler har ju smutsat ner alla symboler med fornnordisk koppling (för de känsliga, och politiskt korrekta individerna) - Men, fan ta hitler, och fan ta politiken!

Dold text

Nu till topic! Jag klagar på loggan, ja... för att den är ful. Men det är inte allt. Windows 8 var redan en flopp innan loggan ändrades. Att den främst utvecklas för surfplattor och annat skit, och att själva loggan i sig är en kopia av apples stilrena äpple.

Vad kan jag få ut av Windows utveckling? Inte ett skit, jag bryr mig inte om loggan, detta är bara ett felsteg. Jag stannar vid WIndows 7, där loggan är som bäst. JAg blundar....

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk

TMO KOTOR
Håller med fönster e va namnet säger o den nya logon passar bättre namnet..
Till personligt tycke e Windows 3.1 logon den jag ser som mest som windows (oldie?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parabellum:

Inte ska vi blanda in politik i detta underbara forum! - Fl*shb*ck is your friend...

Hakkors är en symbol som används bl a i hinduismen, men hitler har ju smutsat ner alla symboler med fornnordisk koppling (för de känsliga, och politiskt korrekta individerna) - Men, fan ta hitler, och fan ta politiken!

Dold text

Nu till topic! Jag klagar på loggan, ja... för att den är ful. Men det är inte allt. Windows 8 var redan en flopp innan loggan ändrades. Att den främst utvecklas för surfplattor och annat skit, och att själva loggan i sig är en kopia av apples stilrena äpple.

Vad kan jag få ut av Windows utveckling? Inte ett skit, jag bryr mig inte om loggan, detta är bara ett felsteg. Jag stannar vid WIndows 7, där loggan är som bäst. JAg blundar....

Då lär du ha missat ABBs gamla logga. Den bestod som bilden nedan visar av ett hakkors med bokstäverna A, S, E, och A runtom.

Permalänk
Medlem

Change because of the change's sake. Pointless...

Nej sådana här fasoner gillas inte, visst det är bara en logga i detta fall, men sådan här händer stup i ett.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Proffsmoddare

Med tanke på att Win7-loggan ser ut att vara gjord av en tolvåring som precis hittat effektmenyn i photoshop måste jag nog kalla detta en klar förbättring!

Själva operativet verkar dock inte lika imponerande...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Gillar verkligen inte den nya loggan! Hoppas inte flaggorna tillhör historien och att vi får se mer av dem i framtiden.
Liksom många andra av er tror jag man kommer sitta kvar med Windows 7 tills Windows 9 eller om det ens kommer få heta så.
Hittills ser inte Windows 8 särskilt lovande ut.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem

Det var det jävligaste...

Men som jag sa i tråden till "ryktet" om detta: Microsoft vill säkert bara göra saker och ting homogent. En tråkig fyrkantig logga till ett tråkigt fyrkantigt OS som får OSX att verka nyskapande.

Windows 7 Kommer bli nya XP, helt klart.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.