Microsoft bekräftar ny logotyp till Windows

Permalänk
Medlem

man kan ju fundera om dom låtit någons unge ritat upp detta. man tycker dom ju kan lägga ner lite energi på en snygg logga.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk

Snyggare som blå än i den där tråkiga gröna färgen. Fortfarande inte jättesnyggt dock. :/

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

"Stilrent" betyder att det följer en stil som passar in sammanhanget. Tycker du att det ser för jävligt ut med massa bling och skärande färger så är det fortfarande stilrent om loggan följer temat. Varför kan vi inte komma överens om det. (orginal postaren kan fortfarande tycka det är stilrent i sin rätta bemärkelse, inte ett ord om det, det är subjektivt)
Ordet som de som missbrukar ordet "stilrent" söker är troligen sparsmakat, enkelt, till och med minimalistiskt skulle kunna användas.
Men inte stilrent. Det betyder något annat.

Kan också vara så att det är så allmänt nu att ordet "stilrent" börjar få en annan betydelse än den ursprungliga, visst, inget fel med det, vårat språk är dynamiskt och har hela tiden omformats.
Men då behöver vi också ett nytt ord för den ursprungliga betydelsen. Känns inte helt ok att byta ut två ord bara för att någon har missuppfattat något helt logiskt och det sedan har spridit sig.

Är det betydelsen: "matchande" du tänker på?

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Är det betydelsen: "matchande" du tänker på?

Nja stilrent betyder att det följer en och samma stil.

Men oftast felanvänds det här, ex att ett macbook chassi är stilrent (vilket de iofs är men det är stilrent eftersom det är minimalistiskt utan att blanda in andra stilar).

Denna är också stilren eftersom designen följer steampunk utan att inspireras av några andra stilar.

Permalänk
Medlem

jag kanske inte diggar logotypen så mkt, men själva idén bakom den gör den intressant.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Ungefär så där borde den se ut istället, lite mer färgglad!

Lite offtopic här men är Consumer Preview samma sak som Release Candidate?

Permalänk

Ser ut som något en två åring kan fixa fram i paint, fyfan vilken ful logotyp

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

MÄH, bara en logga i snygg färg imo.
När man ser den så slipper man i alla fall tänka; ''jaha, här har en tonåring gjort en logga i photoshop som är inspierard från ikonerna i hans iphone''.
Som artikeln säger så ser den ut som deras första, och den va snyggast så... om den liknar den så är det... en bra logga.

Visa signatur

i5 750@ 4.1ghz - ASUS Triton 88 - EVGA P55 FTW - GTX285 SLI - 8GB G.Skill ECO - Corsair Force GT 120GB - 1TB WD Black - 640GB WD Black - 1.5TB WD Green - 2TB WD Green - 500GB WD Cavair - Corsair TX850W - Xonar Essence STX - Corsair 650D -

Permalänk
Medlem

Det spelar väl inte någon roll hur loggan ser ut... är väl bara att modda om windows lite tycker själv att den ser bättre ut än i windows 7

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lika fult som Metrogränsnittet, antagligen det som Microsoft vill avspegla.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kimpur:

Är det betydelsen: "matchande" du tänker på?

Hur menar du nu? Tänker på?
"Matchande" är en bra synonym till "stilrent".
Eller kanske ännu enklare/tydligare - "i samma stil". Problemet är inte att hitta en beskrivning/synonym för ordet utan att ordet uppfattas olika av de som försöker omdefiniera det versus sin ursprungliga betydelse.

Permalänk
Medlem

Meh, inget jag bryr mig om, minimalistiskt betyder att mina ögon ansträngs mindre så kan gå bra om jag ens byter till W8, den som lever får se.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Lika fult som Metrogränsnittet, antagligen det som Microsoft vill avspegla.

Men du tycker intels logotyp är så snygg så du har den som profilbild? Asså förlåt men det är rätt komiskt, de är ju typ likadana förutom att den ena säger intel och är oval och den andra säger windows och är rektangulär, de har ju typ samam färg tom. Vad är det om egentligen?

Visa signatur

i5 750@ 4.1ghz - ASUS Triton 88 - EVGA P55 FTW - GTX285 SLI - 8GB G.Skill ECO - Corsair Force GT 120GB - 1TB WD Black - 640GB WD Black - 1.5TB WD Green - 2TB WD Green - 500GB WD Cavair - Corsair TX850W - Xonar Essence STX - Corsair 650D -

Permalänk

Den liknar windows 1.0 som faen!

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Gillar den skarpt, enkel och stilren

Permalänk

Stilrent men vill hellre se något som windows 95 eller xp..:/

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Med risk för upprepning, väldigt enkel och stilren, helt i min smak. Snyggaste loggan jag sett från deras håll hittills.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Avstängd

Jag skriver upp namnen på er som säger att Windows 8 är fult, så återkommer jag sen när ni har provat den färdiga versionen...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TraxMate:

http://localhostr.com/files/AdgawBH/win%20logo.png

Ungefär så där borde den se ut istället, lite mer färgglad!

Lite offtopic här men är Consumer Preview samma sak som Release Candidate?

Nej Consumer Preview är samma som Beta. Release Candidate kommer förmodligen heta Business Preview eller Enterprise Preview.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

http://localhostr.com/files/AdgawBH/win%20logo.png

Ungefär så där borde den se ut istället, lite mer färgglad!

Lite offtopic här men är Consumer Preview samma sak som Release Candidate?

Fick mig att tänka på google

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

Tråkig, kall och endimensionell.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk

Chilla lite på det det kommer en ny till Windows 9,eller vad en nu tänker kalla det. Tror ändå inte att w8 kommer passa mig, eller de flesta här

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av harith:

det ser ut som en flagga vilcket land har ett vitt kors med blå bakgrund?

Shetland

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Btw, en gång för alla. Sltirent betyder att någonting följer stilen? Dvs, till exempel ett define r3 på dreamhack är INTE stilrent

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Man kanske vänjer sig, men tycker nog inte att loggan var jättesnygg.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Så ska man leta upp alla svar som sade "faaaaakee" från förra nyhetsartikeln, citera dem och skrocka lite gott?

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Skrivet av Razec:

Fick mig att tänka på google

Jag kom just på en sak... Google och Microsoft har ju samma färger på sina grejer såg chrome ikonen bredvid startknappen apple stämmer Samsung för sättet att bläddra bilder på en surfplattor, då kan väl Google stämma Microsoft för deras färger, eller tvärtom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helt ok, men inget som jag bryr mig allt för mycket om. Ska bli spännande och se hur W8 surfplattorna kommer att stå sig mot konkurrensen! Av vad som hittills har setts så verkar det som att Apple får ta sig i kragen när det gäller iOS.

Visa signatur

Surface Pro 4 - i7 6650U @ 2,2 GHz - 16 GB RAM - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Med tanke på att de har samarbete med Nokia så kanske det är en liten flört att ha en logga som ser ut som finska flaggan

Permalänk
Medlem

tråkig

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.