Microsoft bekräftar ny logotyp till Windows

Permalänk
Medlem

Ganska snygg, men tycker nog den nuvarande är snyggare.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Master of Overkill

89 är ju bäst

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Inget fel på denna nya logga men jag vet inte om den är snyggare än nuvarande faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det var det jävligaste...

Men som jag sa i tråden till "ryktet" om detta: Microsoft vill säkert bara göra saker och ting homogent. En tråkig fyrkantig logga till ett tråkigt fyrkantigt OS som får OSX att verka nyskapande.

Windows 7 Kommer bli nya XP, helt klart.

Ja, det skulle gjort en rund svart cirkel istället. Nyskapande!

Permalänk

Ful..
Hmm, what did i just think about?..

Snygg!

Permalänk
Medlem

Bland det fulaste loga jag har någonsin sett.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Hur menar du nu? Tänker på?
"Matchande" är en bra synonym till "stilrent".
Eller kanske ännu enklare/tydligare - "i samma stil". Problemet är inte att hitta en beskrivning/synonym för ordet utan att ordet uppfattas olika av de som försöker omdefiniera det versus sin ursprungliga betydelse.

Jag förstår vad du menar, jag tänkte på Hela ditt inlägg, att du skrev: "Men då behöver vi också ett nytt ord för den ursprungliga betydelsen."
Var det min kommentar la sin vikt på. Om nu "stilrent" har bytt betydelse.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

De har bytt logga till varje windows, varför inte göra det bu med? Passar bra ihop med w8. Blir nog ändå w7 ett tag till för mig även om w8 ser helt ok ut. Ser inte riktigt vad fördelen kommer vara. Kanske om jag skaffar mig en windows phone

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av MooD:

Nja stilrent betyder att det följer en och samma stil.

Men oftast felanvänds det här, ex att ett macbook chassi är stilrent (vilket de iofs är men det är stilrent eftersom det är minimalistiskt utan att blanda in andra stilar).
http://artsyspot.com/img/misc/steampunk-computer-made-from-an...

Denna är också stilren eftersom designen följer steampunk utan att inspireras av några andra stilar.

jo visst men en logga är en sak och att denna får de flesta att påminna sig om originalet e ta me fan classic asså!!!!

Permalänk
Medlem

Jag gillar loggan. För första gången så ser Windows loggan ut som ett fönster och inte en flagga, vilket är på tiden.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

fyyy så ful gillade den gamla flaggan ju

Permalänk
Medlem

Smart val! Underbar!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Ah men neee.
Vad tråkig och fullkomligt urtrist logga

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Jag gillar loggan. För första gången så ser Windows loggan ut som ett fönster och inte en flagga, vilket är på tiden.

Fast med den logotypen ringer kanske Agda 80 och vill köpa nya fönster efter att ha sett reklamen ;).
Logotypen har endå haft ett mönster sen Win 3.11 och man tänker Microsoft/Windows oavsätt utformning. Den nya loggan skulle kunna vara för vilken fönsterleverantör som helst. Jag ogillar.

Permalänk
Medlem

Ful, ful, ful... å trist!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFC Scarecrow:

jo visst men en logga är en sak och att denna får de flesta att påminna sig om originalet e ta me fan classic asså!!!!

Vad snackar du om? :/

Permalänk

Ja, för det här är ju så jävla viktigt eller?.............

Permalänk

Tycker att den första på något sätt såg bäst ut xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

visst passar det till w8 temat, men det betyder ju att den är lika ful som resten av w8 är...

Kan bara instämma. Metro är fruktansvärt fult, jag använder hellre det klassiska grå gränssnittet från Windows 2000 som har vettiga menyer och rubriker och riktiga ikoner istället för piktogram. Vista med Aero-gränssnittet är dock riktigt snyggt och bra också och även Windows 7 (fast jag gillar inte aktivitetsfältet) så i mina ögon går gränssnittsutvecklingen åt fel håll hos Microsoft även om de gör en hel del annat bättre nu än förut.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag Sony tar tillbaka sin gamla snygga

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Ja, det skulle gjort en rund svart cirkel istället. Nyskapande!

Nej, men de skulle låtit den gamla vara. Det känns som att Windows som produkt är i behov av helt andra saker än en ny logga. Bara det att de fått för sig att en traditionell dator är en surfplatta är ju helt sjukt.

En rund svart cirkel förresten... Hur kan en cirkel inte vara rund? Det hade varit mer nyskapande om de på något jävla vänster lyckats få till en cirkel som INTE är rund tycker jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Fast med den logotypen ringer kanske Agda 80 och vill köpa nya fönster efter att ha sett reklamen ;).
Logotypen har endå haft ett mönster sen Win 3.11 och man tänker Microsoft/Windows oavsätt utformning. Den nya loggan skulle kunna vara för vilken fönsterleverantör som helst. Jag ogillar.

Rädd för förnyelser? Hela Windows ändrar form i och med att Metro införs, och loggan är ju utan tvekan Metro-inspirerad och därför väldigt passande i detta stora steg mot en helt ny design.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Ful som stryk!

Dom borde ha den som dom hade i 7an, den var snygg.

Permalänk
Medlem

Varför ska dom hålla på och byta? Dessutom byta från en simpelt snygg till simpelt ful! Fail

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Jag gillar loggan. För första gången så ser Windows loggan ut som ett fönster och inte en flagga, vilket är på tiden.

Jag tycker microsoft kan ta och vrida loggan, hos mig är fönsterna högre än vad de är breda.

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Rädd för förnyelser? Hela Windows ändrar form i och med att Metro införs, och loggan är ju utan tvekan Metro-inspirerad och därför väldigt passande i detta stora steg mot en helt ny design.

Nej, men detta känns inte som en seriös logga. De hade kunnat lägga färger i de olika rutorna så hade det känts mer Metro och mer Windows. Nu tänker jag bara på fönster som i glasrutor. Och det kan väll inte vara menningen?

Permalänk
Medlem

Tycker den är mycket snyggare än den nuvarande. Men 1.0-loggan var faktiskt snyggast. den borde dom ta tillbaka

Permalänk
Medlem

Trevlig ny logga
Inte stor och prolig utan mer minimalistisk, något som länge saknats i Windows. Visst, flashiga effekter är kul men när ens OS börjar kräva mer prestanda än ens program, är något fel. Samma med loggan, hellre liten, enkel och fungerande än fet och blaffig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MooD:

Nja stilrent betyder att det följer en och samma stil.

Men oftast felanvänds det här, ex att ett macbook chassi är stilrent (vilket de iofs är men det är stilrent eftersom det är minimalistiskt utan att blanda in andra stilar).
http://artsyspot.com/img/misc/steampunk-computer-made-from-an...

Denna är också stilren eftersom designen följer steampunk utan att inspireras av några andra stilar.

Nä, stilrent handlar inte bara om att det håller en viss stil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

"Stilrent" betyder att det följer en stil som passar in sammanhanget. Tycker du att det ser för jävligt ut med massa bling och skärande färger så är det fortfarande stilrent om loggan följer temat. Varför kan vi inte komma överens om det. (orginal postaren kan fortfarande tycka det är stilrent i sin rätta bemärkelse, inte ett ord om det, det är subjektivt)
Ordet som de som missbrukar ordet "stilrent" söker är troligen sparsmakat, enkelt, till och med minimalistiskt skulle kunna användas.
Men inte stilrent. Det betyder något annat.

Kan också vara så att det är så allmänt nu att ordet "stilrent" börjar få en annan betydelse än den ursprungliga, visst, inget fel med det, vårat språk är dynamiskt och har hela tiden omformats.
Men då behöver vi också ett nytt ord för den ursprungliga betydelsen. Känns inte helt ok att byta ut två ord bara för att någon har missuppfattat något helt logiskt och det sedan har spridit sig.

OT: Skall man vara språkpolis kan man ge tusan i att använda talord i skrift (Man skriver "vårt språk", inte "vårat").

ONT: Jag tycker loggan var rätt okej ändå, men de borde haft kvar de fyra färgerna i "fönstret" :/