Microsoft bekräftar ny logotyp till Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Nä, stilrent handlar inte bara om att det håller en viss stil.

Vad skulle det annars handla om?
www.thedronesclub.nu/2009/03/14/begreppet-stilrent/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Känns som det inte spelar någon roll

Håller med till 100%, förstår inte hur folk kan bli upprörda över något helt oväsentligt? :]

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem

Verkligen tråkig, och därför säkert inte bra i marknadsföringssyfte, hur mycket det nu spelar roll.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meatwipe:

Men du tycker intels logotyp är så snygg så du har den som profilbild? Asså förlåt men det är rätt komiskt, de är ju typ likadana förutom att den ena säger intel och är oval och den andra säger windows och är rektangulär, de har ju typ samam färg tom. Vad är det om egentligen?

Om du råkat missa det så har jag även AMDs logotyp som profilbild, sluta trolla Meatwipe.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Är det betydelsen: "matchande" du tänker på?

Nej han har rätt, stilrent är något som passar "tidsepoken". Ordet du letar efter är "tidlös"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekat:

Verkligen tråkig, och därför säkert inte bra i marknadsföringssyfte, hur mycket det nu spelar roll.

så apples logga är då också tråkig och dålig i marknadssyfte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Kan vi inte retroaktivt döpa om alla Windows versioner från 1.x till 7 till Flags istället ?
Eller så kan vi döpa om Windows 8 till Flags 8 istället, nu när vi får fönster istället för flaggor. Lite lagom ironiskt.

Måste säga att den nya loggan verkligen ser ut som ett fönster. Den ser nästan mer ut som ett fönster än vad ett fönster ser ut som ett fönster. Hoppas det inte räknas som varumärkesintrång att ha fönster i sitt hus/lägenhet nu bara. Alla som har fönster får betala royalties till pyttemjuk.

Du blandar ihop microsoft med apple.

Permalänk
Entusiast

I approve. Den återkopplar ju till första utgåvan samtidigt som den hänger ihop med både den äldre designen och hintar om det nya användargränstittet. Kul att de vågar släppa lite gammal skit och göra nya saker.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

så apples logga är då också tråkig och dålig i marknadssyfte?

Kan hända att jag har fel, men apples logga har väl sett likadan ut hela tiden?

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog att loggan var rätt snygg faktiskt, men jag skulle ha haft kvar lite av den dära "våg-formen" på flaggan för det är en av det första sakerna som kommer upp i min skalle då jag tänker på windows loggan som den ser ut nu ( för utom färgerna och mönstret då) ser nästan ut som ett paket eller nått. Dock gillar jag att de släpper det gröna, röda,blå och gula fälten i flaggan. Ser lite mera stilrent ut med en färg, så som Appel's äpple, som jag tycker är riktigt snygg ( trots att jag inte äger nån appel produkt).

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Swekat:

Kan hända att jag har fel, men apples logga har väl sett likadan ut hela tiden?

Nej verkligen inte. Apple hade ju sin pridelogga länge.

Sedan byttes den till en svart tråkig.

Sedan fick den nytt utseende igen:

Och sedan 2003 har den sett ut så här:

Originalet är för övrigt den här:

För nostalgiker finns det klistermärken att köpa så man kan få tillbaks prideloggan på macbooks.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Mina fönster ser ut som flaggor. Flaggan ute är ett fönster.

Permalänk
Medlem

Nä. Inte jättesnygg tyvärr. För"avlånga" fönster eller för stor vinkel. Något är det som är fel iaf.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Varför i blått när hela operativsystemet går i grönt? Fick en färgblind praktikant åta sig detta ärorika uppdrag att designa loggan?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Varför i blått när hela operativsystemet går i grönt? Fick en färgblind praktikant åta sig detta ärorika uppdrag att designa loggan?

Du kan välja färg själv...

Permalänk
Avstängd

Herregud vad tråkig logo!

Permalänk
Musikälskare

Beredd att inte ens prova Win8 pga detta, amatörmässigt...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det ser ok ut. Vi kan i för sig skrika oss hesa och det spelar ingen roll. Det är definitionen av "monopol".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Inget som faller mig i smaken men loggan är totalt irrelevant ändå.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Jag tycker Windows 3.1/95/98-logotypen var trevlig. Windows 8 verkar riktigt trist, designmässigt. Ibland undrar jag om "modernt" inte är synonymt med "tråkigt". Total avsaknad av stil enligt mig. Enkel? Javisst. För enkel.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

En ljusblå fyrkant med vita sträck i? Way to go Windows! 2 minuters logga för ett 2000-5000 kronors operativsystem...

Permalänk
Medlem

Nej Jag tycker inte om den nya loggan, men det är väl en vanesak.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rickard11:

Varför i blått när hela operativsystemet går i grönt? Fick en färgblind praktikant åta sig detta ärorika uppdrag att designa loggan?

Tror färgvalet kommer från Windows 1.0 loggan. Sedan är ju utseendet lite slående också, vilket jag inte tror är en ren tillfällighet.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Hemsk är vad den är, och verkar som Windows 8 också kommer bli hemskt, eller åtminstone tills man har stängt av dödsfula Metro

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nej verkligen inte. Apple hade ju sin pridelogga länge.
http://edibleapple.com/wp-content/uploads/2009/04/apple_rainb...

Sedan byttes den till en svart tråkig.
http://creativereview.co.uk/images/uploads/2011/01/applelogo_...

Sedan fick den nytt utseende igen:
http://www.metropolismag.com/pov/wp-content/uploads/2011/10/b...

Och sedan 2003 har den sett ut så här:
http://edibleapple.com/wp-content/uploads/2009/04/silver-appl...

Originalet är för övrigt den här:
http://edibleapple.com/wp-content/uploads/2009/04/original_ap...

För nostalgiker finns det klistermärken att köpa så man kan få tillbaks prideloggan på macbooks.
http://www.applemacbook.com/mods/images/ibook-apple-logo.jpg

Första loggan som gjordes omarbetades redan samma år.
Visst kan man säga att Apple´s logga ändrats genom åren - faktum kvarstår dock att det är grundtanken bakom den första (förutom newton-loggan) som följt med hela vägen.
Logotypens form oavsett färger kommer alltid förknippas med Apple - där har det heller inte ändrats något genom åren.

Angående Windows nya logga kan jag inte säga att det är dålig eller ful - Men personligen känns det som ett alldeles för långt steg av vad logotypen varit under så många år.
Kan ärligt säga att jag gillar den omgjorda nya loggan med färgerna bättre än den isigt kalla logotyp som nu släppts.
Vill inte ens tänka på vad logotypen kostat...

Permalänk

Paint någon?? Kanske bara jag......

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

älskar personer som väljer bort windows 8 på grund av loggan ^^

Visa signatur

CPU: 4670k @ 4GHz | GPU: GTX760 2GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Det ser ok ut. Vi kan i för sig skrika oss hesa och det spelar ingen roll. Det är definitionen av "monopol".

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl verkligen inte definitionen av monopol?
Om något så är det väl gammal hederlig kapitalism som är ute och far, sen är det fritt fram att försöka påverka MS och presentera andra förslag, men då ska man nog orka släpa sig iväg till ett forum som de iaf besöker ^^

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Ruuge:

älskar personer som väljer bort windows 8 på grund av loggan ^^

Stort +1 på detta.
Så roligt att folk totalsågar Win8 bara för att dom testat en DEVELOPER preview (som många inte ens testat) samt en ny logo.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Flyttar Microsoft in i Norden eller flörtar dom bara`?. Jag tänker byta färg på korset till gul eftersom jag ska ha svenskversion:)