Demoversion av Mass Effect 3 ikväll, Bioware publicerar systemkrav

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RainesX:

Syftade på saker som detta

Det ser inte bra ut.
Dom försöker få det bra men måste tänka på konsolgrafiken hela tiden.

Hoppas du är medveten att den där bilden är från ett Xbox.
Här har du en bild från Mass Effect 2 på PC - http://img690.imageshack.us/img690/5996/masseffect22010111922...
Sedan så kodar man direkt till hårdvaran till konsoler, alltså använder man inte ens DirectX, så nästa generation konsoler betyder inte att alla spel magiskt kommer köra med DX11.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Uzor:

Tja, Bioware har alltid varit usla på att göra bra textures, SWTOR bevisar allt. Enda bra kända spel Bioware har gjort är Baldurs gate och ME1. I min mening så har miljön och detaljer alltid spelat en stor roll i RPG där man faktiskt utforskar världen, att lägga till texturer som ser som färg som har smetats ut förstör allt, det får det att se värre ut än Baldurs Gate. Men, jag har även gillat rpg som har dåliga texturer pga den friheten den ger dig att bygga din karaktär, t.ex Planescape torment där det kunde vara cirka 20 svarsalternativ i varje dialog.
Mass effect 3 har 3 svarsalternativ och oftast är de ganska dåligt gjorda, precis som i Skyrim.
I mina ögon så kommer mass effect aldrig vara rpg, utan en Honeycomb baserad FPS spel, där du väljer dina sidospår i storyn men kommer alltid att få samma slut medan andra bra rpgs så kan du ändra slutet på väldigt många olika sätt.
Det märks att det är många fanboys här.

http://tymikas.sinine.eu/TOR/swtor%202011-11-27%2000-14-47-07...
http://thecantinablog.com/wp-content/gallery/swtor-beta/swtor...

http://www.swtor-gr.com/sites/default/files/users-uploads/use...

Som många har nämnt är det inte samma Bioware som gör Mass Effect.
Jag märker även att du inte spelat Mass Effect så mycket, speciellt i tvåan påverkar allt du gör hur slutet är.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd

Varför hatar så många origin? Förstår inte vad folk stör sig på

Permalänk
Skrivet av mungo_skata:

Varför hatar så många origin? Förstår inte vad folk stör sig på

Origin är inte dåligt, men det är så mycket douchbaggery i det från EAs sida. Jag vill ha alla mina spel i Steam av många anledningar, men EA släpper medvetet inte de stora titlarna där för att tvinga folk till att använda Origin. Steam har även under åren jobbat sig fram till att vara the good guys som har fina reor, hjälper indieutvecklare otroligt mycket och ger inte orättvist mycket uppmärksamhet till Valves egna titlar. Eftersom EA och Origin gör motsatsen så blir de automatiskt the bad guys.

Sedan så finns det lite småsaker, som att man t.ex inte har en gemensam lista för vänner i Origin och Battlelog. BF3-betat har fortfarande inte plockats bort från min spellista. Det körs i webbläsaren, men har fortfarande inte fullt stöd för alla (typ Opera).

On-topic:
Demot var ok. De tidvisa lågupplösta texturerna behöver fixas, vissa sprite-explosioner i bakgrunden såg förfärliga ut. Nu kanske det var medvetet i detta demo att enbart ha med redan bekanta och populära companions, men jag vill se samma nyhetsvärde som i ME2. Dvs nya intressanta karaktärer som till och med kan utmana Mordin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Som många har nämnt är det inte samma Bioware som gör Mass Effect.
Jag märker även att du inte spelat Mass Effect så mycket, speciellt i tvåan påverkar allt du gör hur slutet är.

Sedan har Bioware sagt p.g.a Mass Effect är en trilogi så har de medvetet strypt hur mycket valen har påverkat ettan och tvåan för att överhuvudtaget få ihop trean.
Sedan kan ingen trailer i världen visa vad Mass Effect handlar om för spelen får dig verkligen att bry dig om karantänerna runt om dig i spelen och detta tycker jag är vad gör Mass Effect riktigt bra.
Men lyssna inte på mig för jag är världen fanboy när det gäller Mass Effect!

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Origin är inte dåligt, men det är så mycket douchbaggery i det från EAs sida. Jag vill ha alla mina spel i Steam av många anledningar, men EA släpper medvetet inte de stora titlarna där för att tvinga folk till att använda Origin. Steam har även under åren jobbat sig fram till att vara the good guys som har fina reor, hjälper indieutvecklare otroligt mycket och ger inte orättvist mycket uppmärksamhet till Valves egna titlar. Eftersom EA och Origin gör motsatsen så blir de automatiskt the bad guys.

Sedan så finns det lite småsaker, som att man t.ex inte har en gemensam lista för vänner i Origin och Battlelog. BF3-betat har fortfarande inte plockats bort från min spellista. Det körs i webbläsaren, men har fortfarande inte fullt stöd för alla (typ Opera).

On-topic:
Demot var ok. De tidvisa lågupplösta texturerna behöver fixas, vissa sprite-explosioner i bakgrunden såg förfärliga ut. Nu kanske det var medvetet i detta demo att enbart ha med redan bekanta och populära companions, men jag vill se samma nyhetsvärde som i ME3. Dvs nya intressanta karaktärer som till och med kan utmana Mordin...

Har själv aldrig gillat Steam. Deras support är bland det sämsta jag varit tvunga att deala med. och tar fruktansvärt lång tid på sig att svara.
Något EA support har varit väldigt snabba med, åtminstone när jag sist kontakta dom förra veckan för att adda min gamla Mass Effect DVD seriell till Origin, för att slippa deras gamla skit DRM skydd dom använde då.

Och du kan rätt lätt få bort BF3 betan från din lista genom att antingen kontakta EA support. Som tar bort det direkt om du kommer in i live chat, eller inom 24H om du mailar.
Alternativt så kan du klicka på Visa(Show) över spel listan och ändra till Klart att Spela(Ready to Play) så visas bara dom spelen du har installerat.

Och angående låga texturerna: I och med man inte kan ändra textur upplösning i Demot, så skulle jag inte vara förvånad om det är runt medium som default för att minimera demo storlek.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Hoppas du är medveten att den där bilden är från ett Xbox.
Här har du en bild från Mass Effect 2 på PC - http://img690.imageshack.us/img690/5996/masseffect22010111922...
Sedan så kodar man direkt till hårdvaran till konsoler, alltså använder man inte ens DirectX, så nästa generation konsoler betyder inte att alla spel magiskt kommer köra med DX11.

Ser fortfarande ut som blandad kvalitet bland texturerna och relativt lågupplösta generellt, men det kanske bara är jag...
Menar du att Xbox inte är baserad på direct x längre?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Bara för alla inte håller med varandra behöver man inte dra till med idiotförklaringar och otrevligt språk. Ironiskt att det inte fungerar med en trevlig diskussion mellan "vuxna människor" med tanke på allt gnäll om tolvåringar, inte sant?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

*tråd rensad*

Bara för alla inte håller med varandra behöver man inte dra till med idiotförklaringar och otrevligt språk. Ironiskt att det inte fungerar med en trevlig diskussion mellan "vuxna människor" med tanke på allt gnäll om tolvåringar, inte sant?

Tack!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Tänkte vänta med att köpa spelet tills all DLC är släppt (sitter och spelar igenom ME2 igen så länge, nu när man har alla uppdrag osv)
Många hänger upp sig på grafiken, men det som är viktigt är storyn. Dessutom tycker jag inte att ME2 ser dåligt ut på PC för den delen.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Herregud vilka människor det finns på Sweclockers.
Bra grafik = Bra spel ?

Knappast, dessutom såg Mass Effect 2 rätt bra ut, detta lär se minst lika fint ut.

Nu är ju det här Sweclockers, här gillar vi att överklocka och pressa våra datorer men tyvärr så har spelutvecklarna övergivit oss
Och sen är grafik viktigt även om det inte är det viktigaste. Ett dåligt spel blir ju inte bra av bra grafik men ett bra spel kan ju bli dåligt av dålig grafik.

Skrivet av Zcenicx:

Blanda inte Bioware och Bioware. De som gjorde SWTOR är gamla Mythic (DAOC, Warhammer Online etc) som numera också ligger under EA Bioware's logga. Det är ett helt annat utvecklingsteam än de som gör Mass Effect, likaså är det ett helt annat team som gör Dragon Age.

Bioware är bioware.
Om nu EA försöker utnyttja biowares goda ryckte genom att ändra namn på en fail studio och den studion fortsätter att faila så förstör dom ju biowares goda ryckte.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

i verision 3 av ett spel ökar polycounten och detaljrikedom mot att texturerna görs mer lågupplösta för att orka rendera på xbox

Permalänk
Medlem

Har läst igenom hela tråden nu och ser endast en massa klagomål på grafiken i detta och föregående mass effekt titlar men inte ETT ORD har nämnts om att man faktiskt kan tweaka skiten ur så väl mass effekt som UE3. jag snackar högre texturupplösning, high poly characters, upplösningen och distansen på shadowmapen etc..
Eftet några timmar i cfg filerna till ME2 så kan jag tala om för er att det kommer se ut som ett helt nytt spel när man lägger märke till detaljer.
Ni som fortfarande inte är nöjda kan ju använda den kvarvarande prestAndan i era maskiner till att rendera SSAA, 3D eller varför inte ett annat spel i bakgrunden?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Konsolportarna sprider sig som ett virus inom PC branchen...
Bara tanken på att ett spel kommer att kosta 1/4-1/3 utav hårdvarans värde borde ju få vem som helst att fundera.
Och jovisst utnyttjar konsolerna hårdvaran effektivare, men det går inte att förneka att denna optimering inte kan jämföras med 400% snabbare hårdvara.
Spelutvecklarna försöker nu desperat att försöka "fuska" sig fram mer prestanda genom att sänka FOV och blanda piss texturer med riktigt snygga texturer. Fusk som även vi PC spelare får lida av även fast vi inte behöver.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Origin är inte dåligt, men det är så mycket douchbaggery i det från EAs sida. Jag vill ha alla mina spel i Steam av många anledningar, men EA släpper medvetet inte de stora titlarna där för att tvinga folk till att använda Origin. Steam har även under åren jobbat sig fram till att vara the good guys som har fina reor, hjälper indieutvecklare otroligt mycket och ger inte orättvist mycket uppmärksamhet till Valves egna titlar. Eftersom EA och Origin gör motsatsen så blir de automatiskt the bad guys.

Jag gillar Steam, jag har massor av spel där. Men jag förstår också EAs initiativ. Varför ska de betala massa pengar till Valve som faktiskt är en konkurrent, när de har resurser att konkurrera med en digital plattform. EA är ett aktiebolag, så det går att titta på deras ekonomiska siffror när det gäller Origin. Valve håller alla sina vinster hemliga, men det är inte svårt att gissa att de badar i pengar pga Steam. Jag skulle nog gissa att Valve kan sitta bättre till än Blizzard som använt WoW som sedelpress. Steam ökar sin omsättning kanske 100-200% varje år och ser inte ut att minska, medans WoW är på väg neråt.

Microsoft hade också kunnat konkurrera, men de har inget intresse för spel på PC längre (360 är det som gäller). Vi får se hur det blir med Windows 8. De har en inbyggd generell digital distributions-plattform, Windows Store, där man också kan köpa spel (inte bara "appar"). Huruvida det kommer att gå att köpa större spel och inte bara casual-spel där vet jag inte. Men om Microsoft pushar och så småningom lyckas vinna folkets intresse (Windows 9 kanske?) så kommer både Origin och Steam få ytterligare konkurrens (om det nu är så att MS väljer att distribuera större spel på WS).

Nu är ju inte ny-priserna på Origin eller Steam speciellt lockande, men i längden så främjar konkurrens kunderna. Det finns andra aktörer som inte är så dumma. Jag köpte Amalur på Gamersgate för cirka 330 kronor och registrerade och körde det på Origin. Där kostade det 499 kronor.

Har inte testat ME3-demot än, blir till helgen först.

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Ja det visar att det inte krävs mycket, vilket syns på videon eftersom en stor del av känslan i spelen sitter i grafiken ENLIGT MIG iallafall. Ser ju trist ut.

Många av de bästa spelen jag någonsin spelat har inte höga systemkrav (när det släpptes) ...
Menar du att Battlefield 3 är världens bästa spel? Varför spelar du inte det nu?

Jag har BF 3, men spelar det knappt längre.
Spelar hellre LoL och det har ju inte världens bästa grafik direkt.

Och på rollspelsfronten så tyckte jag Jade Empire, Knights of the Old Republic & Mass Effect 2 hade alla vacker grafik och bra story/musik som gav dig en härlig spelupplevelse, Jade Empire är förövrigt en juvel som många missat, riktigt spännande och roligt spel.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalohux:

Dessutom går det inte att ändra grafiken, 720p är det som gäller.

Det gick alldeles utmärkt för mig att ändra till andra upplösningar. Eller.. ganska utmärkt iaf. Ibland ändrade inte spelet upplösning så man försöka igen. Nu kikade inte jag sådär jätte mycket på texturerna och förväntade mig inte några XX-HD texturer heller i demot. Däremot så såg vattnet/havet inte så snyggt ut i mellan-filmerna men det är väl svårt att få snyggare i ett UT3-baserat demo.

Det var någon som tyckte att ME3 blir riktigt bra som shooter i motsats till de tidigare spelen. Jag kan inte hålla med.
Nu var ju både sprint/hoppa och cover på samma tangent. Dog ju flera gånger när man skulle byta cover. Istället för en snabb sprint till nästa cover så hoppade man över till den helt oskyddade sidan och hukade sig ner med ryggen mot den fientliga elden. Eller så böt man från en dålig sida till en annan dålig sida. Jag kan förstå att man använder samma tangent på handkontrollen och att det är inställt så från början även i demot... men det är rejält irriterande att man inte kan ha "shift" för sprint/storm, "C" eller "musknapp 5" för cover och "mellanslag" för hoppa som man har i 75% av de andra spring & skjuta spelen.

Nu kommer jag säkert ha ganska kul i ME3 också.. men tyvärr så verkar det (av demot iaf) som om samma brister som fanns i 2:an kommer att finnas i 3:an också. Man tittar på film, skjuter sig fram genom en enkelriktad korridor, aktiverar den magiska saken med lysande cirkel och tittar på mera film innan det är dags för nästa korridoravsnitt. Känns lätt begränsat och instängt.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RainesX:

Ser fortfarande ut som blandad kvalitet bland texturerna och relativt lågupplösta generellt, men det kanske bara är jag...
Menar du att Xbox inte är baserad på direct x längre?

Nja, kolla på karaktärerna, ser bra mycket bättre ut än de i BF3 bla.
BF3 ser såklart bättre ut som helhet, men att Mass Effect är fult är det dummaste jag hört på länge.
Dessutom ska ju trean vara snyggare än tvåan.
Here you go : http://www.amdforum.se/f43/farval-till-directx-en-mycket-intr...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MyZk0:

Många av de bästa spelen jag någonsin spelat har inte höga systemkrav (när det släpptes) ...
Menar du att Battlefield 3 är världens bästa spel? Varför spelar du inte det nu?

Jag har BF 3, men spelar det knappt längre.
Spelar hellre LoL och det har ju inte världens bästa grafik direkt.

Och på rollspelsfronten så tyckte jag Jade Empire, Knights of the Old Republic & Mass Effect 2 hade alla vacker grafik och bra story/musik som gav dig en härlig spelupplevelse, Jade Empire är förövrigt en juvel som många missat, riktigt spännande och roligt spel.

Spelar inte BF3 för det är buggigt och ogillar mycket med det, men grafiken förhöjer spelet - så spelar det ibland jo. Har även sätt (speccat och spelat mot) en del fuskare, förstör hela spelelandet. Har aldrig sagt att grafiken gör spel till ett bra spel?...

Spelat även dota 2 som har en skön spelkänsla tillsammans med hyfsade effekter och grafik, inte ens jämförbart med HoN/LoL tycker jag, och nästan alla jag känner som testat båda. Tycker inte att BF3 har så jättebra grafik för den delen heller, går man fram till t.ex. en växt så ser den riktigt ful ut, vet inte om det är pga konsolerna.

Nya spel ska väll ha bra grafik tycker jag, vi ska väll inte gå bakåt?

Permalänk

Mass Effect serien är nog bland det bästa jag någonsin spelat. Awesome!

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Bioware är bioware.
Om nu EA försöker utnyttja biowares goda ryckte genom att ändra namn på en fail studio och den studion fortsätter att faila så förstör dom ju biowares goda ryckte.

Som sagt, inte längre. Sedan EA köpte bioware finns det nu sex olika studior som heter Bioware.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Program Files (x86)\Origin Games\Mass Effect 3 Demo\Binaries folder

För grafikinställningar, vet inte om det nämts tidigare men there u go just in case!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nja, kolla på karaktärerna, ser bra mycket bättre ut än de i BF3 bla.
BF3 ser såklart bättre ut som helhet, men att Mass Effect är fult är det dummaste jag hört på länge.
Dessutom ska ju trean vara snyggare än tvåan.
Here you go : http://www.amdforum.se/f43/farval-till-directx-en-mycket-intr...

Det som gör att jag tycker det ser illa ut är just blandningen av kvalitet.
Det hade sett mycket bättre ut i mina ögon om dom inte försökt få det se bättre ut än vad det är.
Amnesia tycker jag ser 100ggr bättre ut än detta just pga att hela spelet är en enhet och ingen konstig blandning av vad det skulle vart och vad det nu fick bli.
Hellre enhetligt och genomgående sämre än gott och blandat.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RainesX:

Det som gör att jag tycker det ser illa ut är just blandningen av kvalitet.
Det hade sett mycket bättre ut i mina ögon om dom inte försökt få det se bättre ut än vad det är.
Amnesia tycker jag ser 100ggr bättre ut än detta just pga att hela spelet är en enhet och ingen konstig blandning av vad det skulle vart och vad det nu fick bli.
Hellre enhetligt och genomgående sämre än gott och blandat.

Hehe, ett tips, gå till Options>video, och så skruvar du upp inställningarna där.
Har spelat de första två Mass Effect, ganska korta spel men efter 50 timmar i samma serie borde man ha rätt bra koll på grafiken, den är bra.
Amnesia, ser inte alls lika bra ut, har faktiskt spelat ut det med en polare på LAN, så ja, jag har testat båda spelen och jag samt vänner är helt överens om att Mass Effect 2 ser snyggast ut.
Dessutom det faktum att Zcenicx postar bilder som motsäger det nästan alla här säger, är ju lite kul då han definitivt är en av de mer kunniga på det här forumet.
Men det räcker med att spelet kräver GT 9800 och är DX9 för att få Sweclockare att gråta, de behöver inte ens se spelet, det är automatiskt en gräslig konsolport med skit grafik.
Faktum är att det alltid blir massa gnäll på forumet vid spelsläpp, antingen är det dåligt optimerat som många t.ex tycker första Crysis är, något jag inte direkt kan hålla med om, svårt att hitta snyggare spel ens idag som flyter såpass bra. (Så här blir det ofta om ett spel är tungt)
Är spelet relativt lätt att driva, som t.ex Mass Effect eller kanske Skyrim, är det automatiskt världens största konsolport, lata utvecklare, fult, värdelös grafik osv. (Så här blir det om ett spel inte är tungt)
Detta är väldigt tråkigt, eftersom det betyder att man aldrig kan bli nöjd, och saken är just den att kollar man i trådar om Skyrim, BF3, och Crysis är det bara gnäll om att det är antingen dåligt optimerat, eller en dålig konsolport.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Testat demot lite och flyter på fint med crossfire, ser inget microstuttering, verkar inte så tungdriver heller.

Men begriper inte varför dom inte skiljer på funktionerna use/cover/storm, varför ska flera saker göras med samma tangent.
Varför inte lägga upp det som de flesta andra fps spel med en riktigt crouch funktion, separat use och även en sprint.
Den där cover-funktionen bara sabbar spelupplevelsen då man hellre vill ducka som i de andra spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Vet inte om jag ska ens orka med Mass Effect efter Biowares ständiga misslyckanden med SWTOR.

De lyckades ganska bra med SWTOR, över en miljon betalande spelare redan och ständigt ökande.
Bättre än wow iallafall.

Permalänk

Blev väldigt besviken av Singleplayer demot... Det var inte ett dugg engagerande och fann ingen inlevelse alls. Det var bara en massa skitsnack om att "AHHH NU KOMMER REAPERS DERPDERP", som ska vara spännande på något sätt. Och sedan en oerhört tråkig "flykt" där man bl.a. får se en unge gå och dö. Mycket sorgligt... tydligen. Engagerande. Inte.

De invaderande robotarna var ju väldesignade och så men fick bara känslan "och?" när man sprang där bredvid dem. Det kom ju lite laserstrålar åt ens håll ibland men det var ju inte direkt så att man brydde sig. Bara följa efter gubben. Inget av det som hände utanför påverkade en direkt. Hatar spel som blir som en film, man bara går åt ett håll så spelas filmen upp för en, medan man ibland får skjuta lite på saker...

Gameplayen är väl OK men inga förbättringar jämfört med 2:an så vitt jag kunde se. Grafiken var också bara OK.

Multiplayer verkar dock hyfsat roligt. Inget speciellt, men rätt kul att samarbeta med kompisar. Men till slut blir det bara att man spammar sina abilities på närmaste motståndare... Kanske blir roligare när man är högre level med mer avancerade vapen och hårdare motstånd, men... ja.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Inlägg redigerat av Söderbäck: Svar på trollning som är bortplockat.

-

Testade just demot på PC, var rätt kul. Men hur ser karaktärerna ut egentligen... Dom borde ju iaf hålla samma standard som i SWTOR.
Och demot kraschade för mig, just när andra uppdraget började. Någon annan som haft problem med demot?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Tycker demot var ganska lame. Man gör allt på samma knapp, skitstörande om man vill springa åt ett håll fast man tar cover istället -_- Sen har jag aldrig varit ett mass effect fan. Tycker att gameplayn är för stel, visst, det finns en bra story, men jag gillar det fortfarande inte...

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33