bygga en spel server ska man ha amd eller intel

Permalänk
Medlem

bygga en spel server ska man ha amd eller intel

hej alla. jag vill köpa mig en server som ska agera css alt tf2 server med 12 slots och sedan ha en ts3 server på sig.

jag ska med kunna sätta upp en nas på den för att lagara skit. jag kommer köra win server 2008 r2 för jag får det genom skolan.

men nu till frågan vilket är best för mina ändamål amd eller intel jag vill ju att den ska vara strömsnål och ganska tyst.

så om någon som har lite erfranethet av servar skulle kunna bygga mig ett paket på inet skulle det vara bra.

berätta gärna varför du tog det du tog så man vet vad som är så super med ditt paket. den får kosta 5000 max kan gå 200-300 över buget om det skulle göra någon förbättring

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem

vet inte riktigt om du vill ha en amd eller intel cpu. men om du väljer intel så klarar du dig bra med en i3 eller i5.

tf2 drar mycket mera cpu kraft än css server. speciellt om du skall ha en stor public. passa också på att köpa ett kvalitets nätverkskort tex intel gigabyte ct duger bra.

Permalänk
Medlem

Är det bara 12 slots så duger det mesta. Har kört en TF2 Arena server med 16 slots på en gamma P4 Celeron. Det fungerade utmärkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade kört på en I3:a

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold