µTorrent startar likt förbaskat vid uppstart trots ändringar.

Permalänk
Medlem

µTorrent startar likt förbaskat vid uppstart trots ändringar.

Hejsan!

Sitter här på en Macbook Pro 13" från 2011. Körde bootcamp (Windows 7) på den och har då fixat detta programmet "µTorrent". Vill inte att några som helst program ska startas upp efter inloggning, men likt förbaskat startar µTorrent upp hela tiden.

Har varit inne i MSCONFIG och ändrat några få miljoner gånger nu att jag INTE vill att µTorrent ska starta vid uppstart. Det funkar fint ända tills den dagen jag använder mig av programmet, stänger av det och tänker inte mer på det. Men uppstarten efter den gången jag senaste använde det så startar skiten upp ÄNDÅ.

Hur kan jag göra för att inte få skiten att starta upp hela tiden? Utan att av-installera självklart..

Edit:
• Uppstart > program startas > tar bort från listen på program som ska startas vid uppstart > startar om dator > program > startar inte
(Efter användning 1 gång senaste uppstart)
• Uppstart > program startas av sig själv igen även efter ändring > Hur får man bort det?

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Istället för att ändra i windows, varför inte bara ändra i din torrent?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det finns en inställning i uTorrent också, kolla där.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

troligtvis finns det en inställning om automatisk startup inuti ut
så även om du ändrar själv i msconfig så ställer ut tillbaks varje gång du kör programmet
så ändra i ut så ska du se att det funkar

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

Hejsan!

Sitter här på en Macbook Pro 13" från 2011. Körde bootcamp (Windows 7) på den och har då fixat detta programmet "µTorrent". Vill inte att några som helst program ska startas upp efter inloggning, men likt förbaskat startar µTorrent upp hela tiden.

Har varit inne i MSCONFIG och ändrat några få miljoner gånger nu att jag INTE vill att µTorrent ska starta vid uppstart. Det funkar fint ända tills den dagen jag använder mig av programmet, stänger av det och tänker inte mer på det. Men uppstarten efter den gången jag senaste använde det så startar skiten upp ÄNDÅ.

Hur kan jag göra för att inte få skiten att starta upp hela tiden? Utan att av-installera självklart..

Edit:
• Uppstart > program startas > tar bort från listen på program som ska startas vid uppstart > startar om dator > program > startar inte
(Efter användning 1 gång senaste uppstart)
• Uppstart > program startas av sig själv igen även efter ändring > Hur får man bort det?

Inställningen i programmet (y)

Permalänk
Medlem

Gå in i utorrent

>Inställningar/Options

>Allmänt/Preferences

Under språkväljaren till höger så finns det en ruta man kan kryssa i/ur ''starta utorrent vid systemstart/Start utorrent on system startup'' testa att bocka ur den.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jaha gubbar, vi har löst det. Tycker nästan att det borde räcka med att ändra det inne i MSconfig! Men nej då, jaja. Nu är problemet löst. Var inne i inställningarna lite förut men hittade inget intressant, alltid missar man något..

Tack för allt!

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •