Permalänk
Medlem

Är Kylpasta strömförande?

Tja, håller på att rengöra mitt PS3 efter som den överhettar när jag spelar och när jag blåste bort med kompressorn så råkade lite kylpasta komma på moderkortet och undrar om Kylpasta är strömförande så man inte kör igång ps3 med lite kylpasta kvar på moderkortet? Tack

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

En del är det, annan inte. För säkerhets skull kan du ka ta bort pastan med kemisk ren aceton eller bensin.

Hur kom du ens åt kylpastan? Om du lyft på kylflänsar måste du ta bort all gammal kylpasta och applicera ny pasta. Om du bara slår på kylflänsen igen kan du få luftbubblor i kylpastan, vilket leder till sämre värmeledningsförmåga, vilket kan leda till att den överhettar trots att den är "ren".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

En del är det, annan inte. För säkerhets skull kan du ka ta bort pastan med kemisk ren aceton eller bensin.

Hur kom du ens åt kylpastan? Om du lyft på kylflänsar måste du ta bort all gammal kylpasta och applicera ny pasta. Om du bara slår på kylflänsen igen kan du få luftbubblor i kylpastan, vilket leder till sämre värmeledningsförmåga, vilket kan leda till att den överhettar trots att den är "ren".

Skickades från m.sweclockers.com

Jag lämnade kvar de och tänkte ta bort de och lägga på ny efter jag hade blåst bort dammet. men de va enganska stor klump som jag råkade blåsa på och så hamnade den på kortet med det borde väl gå att ta bort med t-röd elr?

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk

Kylpasta med silver i är extremt strömförande. Dom utan bör inte vara, dumt o chansa dock

Permalänk
Rekordmedlem

Kanske, det finns olika typer och vissa innehåller metallpulver.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Jag lämnade kvar de och tänkte ta bort de och lägga på ny efter jag hade blåst bort dammet. men de va enganska stor klump som jag råkade blåsa på och så hamnade den på kortet med det borde väl gå att ta bort med t-röd elr?

Jaoo... Det känns så. Jag har aldrig rengjort ett Mobo innan, men det känns orimligt att det inte skulle tåla lite T-röd, aceton eller bensin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det verkar som de inte är strömförande för den hade lite gammal kylpasta på kortet och så var dom inte så snåla när dom la på de.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.