Unreal Engine 4 släpps 2012

Permalänk

Roligt att dom ska visa upp vad dom kan och dom bestämmer sig för att det ska vara en mörk regning natt. Det som är svårt att få att se realistikt ut är ljusa miljöer med klara färger och mycket enkla odetaljerade föremål. Tänk ett rum med starka färgglada tapeter fyllt med massor av runda färgglada plastbollar. Det blir svårt. Svagt ljus + mycket detaljer i textur och geometri gör det lättare få saker att se verkliga ut.

Saker som fortfarande inte finns i spel:
Realtidsreflektioner med olika egenskaper
"Caustics, dispersion"
Ersätta parallax occlusion mapping med relief mapping
Göra fakade saker på riktigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZedNet:

ÅÅÅÅÅÅÅÅ Carmageddon!! Nu blev jag nostalgisk. Du gjorde min helg!

Inte tänkt på det på flera år!

De gamla utvecklarna håller ju faktiskt på med ett nytt Carma..

http://www.carmageddon.com/reincarnation

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Skrivet av Grumbledock:

Å andra sidan kan man fråga sig om inte konsolerna gör just det, till skillnad från PC. På konsol tvingas utvecklarna bli kreativa, prestera allt mer och göra nya lösningar på gamla problem och trots daterad hårdvara. Man får mer och mer för pengarna, bättre grafik/animationer, större världar, smartare AI och bättre fysik på samma hårdvara som för 5 år sedan.
På Pc måste du byta hårdvara med något års mellanrum för att ens kunna spela spel, och ska man se det rent krasst får man betala väldigt mycket pengar för väldigt liten skillnad, rent grafiskt. Du kanske får någon ynka fps mer eller marginellt högre upplösning, mot flera tusen i investering och hårdvaru-muslker som aldrig får prestera pga dålig optimering och lata utvecklare, tyvärr, men på PC betalar du mycket för rejäl prestanda som utnyttjas uselt för att du ska känna dig tvingad att köpa nästa dyra kort med en marginell förbättring. Tack vare konsoler tvingas utvecklarna göra mer på mindre, och för utvecklingen framåt, för när konsolerna byter hårdvara är den nya hårdvaran långt mer kapabel än motsvarande på PC någonsin varit, och den kommer återigen leverera mer och mer, medan du på PC vackert får lov att byta upp dig om du vill ha någon som helst skillnad.

Vad skulle du kalla utveckling och större framsteg?
Att köpa nya produkter varje år för att få skillnad, eller att få nya funktioner och bättre prestanda till redan existerande produkter?
Att släppa en bil med 2 motorer för dubbel prestanda, eller utveckla en 2x bättre bilmotor istället?

Nej.

Utveckling är som redan sagts i tråden fler polygoner eller utveckling inom det specifika området. Mer detaljer ger en verkligare fantasivärld. Det måste vara dit vi strävar. Inte efter effekter eller lager av skit som ska dölja hur dåligt ett spel ser ut.
Visst utveckling av befintlig hårdvara är också önskvärd men det är inget som direkt berör konsumenten av vare sig PC eller konsoll.

Permalänk
Inaktiv

Tänk så mycket bättre Pc-spelen skulle kunna bli om piratkopieringen upphörde! Allt handlar om pengar sist och slutligen. Dom skulle kunna ha en enorm budjet precis som filmindustrin för dom vet att dom får tillbaka dom med råge. Dessutom skulle dom kunna sänka priset på spelen med råge.

Permalänk
Medlem

och med det hoppas jag på en ny version av unreal tournament som communityn får vara del i och bestämma i.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Unreal Engine i Flash
http://www.unrealengine.com/flash/

Kräver 11.2 RC+ av Flash så har ni Chrome och använder inbyggda Flashen fungerar det inte (jag stängde av det i Chrome och kör med plugin-flash, då fungerar det fint).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Videos

Elemental Demo Showcase

Development Walkthrough

Permalänk
Medlem

Hoppas den stöder Opencl samt global illumination.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179202:

Tänk så mycket bättre Pc-spelen skulle kunna bli om piratkopieringen upphörde! Allt handlar om pengar sist och slutligen. Dom skulle kunna ha en enorm budjet precis som filmindustrin för dom vet att dom får tillbaka dom med råge. Dessutom skulle dom kunna sänka priset på spelen med råge.

Detta kommer ske när pengarnas värde minskar.

Permalänk
Medlem

Gammal nyhet och nekrobump, men de har släppt en ny demofilm för UE4-motorn. Den visades under GDC och ska ha körts på ett GTX 680 enligt Gamestar.de:
http://www.gamestar.de/hardware/news/grafikkarten/3010812/gdc...

Edit: Lite mer info på Nvidias sida om demot
http://www.geforce.com/whats-new/articles/infiltrator-gtx-680...

Citat:

For those interested in the technology behind Infiltrator's impressive demonstration, here’s a brief overview of the features on show:

* New material layering system, which provides unprecedented detail on characters and objects
* Dynamically lit particles, which can emit and receive light
* High-quality temporal anti-aliasing, eliminating jagged edges and temporal aliasing
* Thousands of dynamic lights with tiled deferred shading
* Adaptive detail levels with artist-programmable tessellation and displacement
* Millions of particles colliding with the environment using GPU simulation
* Realistic destructibles, such as walls and floors
* Physically based materials, lighting and shading
* Full-scene High Dynamic Range reflections with support for varying glossiness
* Illuminating Engineering Society (IES) profiles for realistic lighting distributions