Permalänk
Medlem

Skruvar till Corsair H100

Har fått hem min h100 nu men skruvarna till den är för långa... Läste någonstans att dom yttersta "flänsarna" på radiatorn inte används så det går bra att skruva in skruvarna hela vägen iaf, stämmer det? Eller har någon en bättre lösning?

Permalänk
Medlem

Hade samma problem fast med min h80. Skrev till corsair som skickade en ny monteringssats med kortare skruvar utan kostnad, typisk nog verkade det som någon glömt att inkludera skruvarna som jag behövde i den satsen så jag tog fram dremeln och kortade ner dem ca 5mm.

Känns som att de felaktiga skruvarna är såpass långa att de kan skada kylflänsarna så du kanske först ska prova att skriva till corsair för att få en ny sats som förhoppningsvis innehåller de kortare skruvarna.

Visa signatur

| Phenom II X3 720BE 2,8GHz (upplåst till X4 20) @ 3.6GHz | Corsair HX850W | Crosshair IV Formula | 8GB Kingston HyperX Blue | 2st 5970 Crossfire | Intel 120GB SSD | Silverstone Fortress 2 | H80 |

Permalänk
Medlem

*borttaget, visste inte att fel skruv skickats ut i vissa paket.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredW:

Hade samma problem fast med min h80. Skrev till corsair som skickade en ny monteringssats med kortare skruvar utan kostnad, typisk nog verkade det som någon glömt att inkludera skruvarna som jag behövde i den satsen så jag tog fram dremeln och kortade ner dem ca 5mm.

Känns som att de felaktiga skruvarna är såpass långa att de kan skada kylflänsarna så du kanske först ska prova att skriva till corsair för att få en ny sats som förhoppningsvis innehåller de kortare skruvarna.

Hmm fick oxå förlånga skruvar till min h100...

Löste det ganska enkelt med lite distanser:P

Skulle ju dock vilja ha rätt längd på dom... Vart skriver man för att få dom att skicka det till en? Och kostar det frakt lr något och behöver man hålla på massor med inet/kvitton och dylikt?:)

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredW:

Hade samma problem fast med min h80. Skrev till corsair som skickade en ny monteringssats med kortare skruvar utan kostnad, typisk nog verkade det som någon glömt att inkludera skruvarna som jag behövde i den satsen så jag tog fram dremeln och kortade ner dem ca 5mm.

Känns som att de felaktiga skruvarna är såpass långa att de kan skada kylflänsarna så du kanske först ska prova att skriva till corsair för att få en ny sats som förhoppningsvis innehåller de kortare skruvarna.

Hade jag haft en dremel liggande så hade de inte varit några problem.. dock tycker jag det är rikgit dåligt av corsair att inte skicka med olika skruvar på en kylare som kostar runt 1000 lappen..

Får ta och skicka ett mail direkt då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatfredd:

Hmm fick oxå förlånga skruvar till min h100...

Löste det ganska enkelt med lite distanser:P

Skulle ju dock vilja ha rätt längd på dom... Vart skriver man för att få dom att skicka det till en? Och kostar det frakt lr något och behöver man hålla på massor med inet/kvitton och dylikt?:)

Du går in på corsairs hemsida och klickar på technical support under kategorin support. Sedan får man fylla i vilken produkt man har och en beskrivning på problemet.

Jag fick då en rabattkod som sänkte priset och frakten på monteringssatsen till 0, så det är helt kostnadsfritt, behövdes inga kvitton heller.

Visa signatur

| Phenom II X3 720BE 2,8GHz (upplåst till X4 20) @ 3.6GHz | Corsair HX850W | Crosshair IV Formula | 8GB Kingston HyperX Blue | 2st 5970 Crossfire | Intel 120GB SSD | Silverstone Fortress 2 | H80 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Jeeebus:

Har fått hem min h100 nu men skruvarna till den är för långa... Läste någonstans att dom yttersta "flänsarna" på radiatorn inte används så det går bra att skruva in skruvarna hela vägen iaf, stämmer det? Eller har någon en bättre lösning?

Vilket moderkort kör du? Fick själv en överraskning med just H100 och dess instruktioner som var rent ut sagt felaktiga, för mitt moderkort med 2011 sockel.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vilket moderkort kör du? Fick själv en överraskning med just H100 och dess instruktioner som var rent ut sagt felaktiga, för mitt moderkort med 2011 sockel.

Har sockel 1155. Såg precis ett youtube klipp om insallationen för 2011.. Otroligt skumt att dom inte nämner det i guiden!
Dock är det skruvarna som ska va för att fästa fläktarna i radiatorn som är för långa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredW:

Du går in på corsairs hemsida och klickar på technical support under kategorin support. Sedan får man fylla i vilken produkt man har och en beskrivning på problemet.

Jag fick då en rabattkod som sänkte priset och frakten på monteringssatsen till 0, så det är helt kostnadsfritt, behövdes inga kvitton heller.

Tackar så mkt för hjälpen=)

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Master of Overkill

vet ni varför att det inte är med rätt skruvar det är för att dom H100 H80 H70 H60 H50 Gjordes innan 2011 socket kom däför finns dom inte med i dom gammla Corsair kylarna.

Så efter 2011 socket så följer det alltid med riktiga skruvar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

vet ni varför att det inte är med rätt skruvar det är för att dom H100 H80 H70 H60 H50 Gjordes innan 2011 socket kom däför finns dom inte med i dom gammla Corsair kylarna.

Så efter 2011 socket så följer det alltid med riktiga skruvar.

vet inte.. corsair brukar ju inte klanta till det så det är bara ... "skumt":/

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem

Böj flänsarna som tar i annars eftersom dom inte är vattenkanaler. Så löste jag problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av DC_DJ:

Böj flänsarna som tar i annars eftersom dom inte är vattenkanaler. Så löste jag problemet

Då är det lika bra att bara ta i och skruva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatfredd:

Tackar så mkt för hjälpen=)

Inga problem

Kan förresten tillägga att det verkar ta ett tag att få svar från corsairs support så man får ha lite tålamod.

Visa signatur

| Phenom II X3 720BE 2,8GHz (upplåst till X4 20) @ 3.6GHz | Corsair HX850W | Crosshair IV Formula | 8GB Kingston HyperX Blue | 2st 5970 Crossfire | Intel 120GB SSD | Silverstone Fortress 2 | H80 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeeebus:

Då är det lika bra att bara ta i och skruva?

Enligt Corsair, Ja.

Permalänk
Medlem

Jag skruvade på bara fungerar än, så är nog ingen fara

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredW:

Inga problem

Kan förresten tillägga att det verkar ta ett tag att få svar från corsairs support så man får ha lite tålamod.

Blev inga skruvar för min del:S Dom sa att dom alltid har skickat med samma skruvar:/ men jaja:P

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatfredd:

Blev inga skruvar för min del:S Dom sa att dom alltid har skickat med samma skruvar:/ men jaja:P

Jag fick precis samma svar... Bra support dom verkar ha...