Har jag tillräckligt högt statiskt tryck?

Permalänk

Har jag tillräckligt högt statiskt tryck?

Hej, har två 120mm fläktar med ett statiskt tryck på 1,8 (var och en). Duger dessa för ett push/pull system med en corsair h70 core? Hur högt statiskt tryck är bra/duger?

Tack för svar

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om hur statiskt tryck mäts men jag har iaf 2 st GT @ 1200 rpm på min h50 och det kyler gott. Så där har du en referens!

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk

Temperature idle?

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem

Idle temp är ju helt orelevant om man inte mäter under samma förhållanden och samma processor och även då fortfarande irrelevant, det är ju load temp som är intressant.. beror mycket på rumstemp och luftflöde i burken samt hur hög Vcore man har.
Men kan ju säga att min idle temp är 29 grader med fläktarna som följde med min H80 på lägsta hastighet och 25 grader med alla fläktar på max.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Aa glömde dom andra faktorerna

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger