Permalänk

Bra och dåliga fläkt tillverkare?

Min 80mm processorfläkt har börjat ta sig i åren och jag har tänkt mig att det kanske är tid att köpa ny.
Jag har för länge anklagat AC-Ryan fläkten också, även fast jag idag märkte att det är just precis min processorfläkt som drar upp hela köret till 27db.
Eftersom jag bor i en mindre stad så finns här bara en komponentsförsäljare, nämnligen net2world där jag planerat köpa fläkten idag. Några tips för vilka av dessa jag borde köpa?

Tillverkaren Papst verkar lite dåliga, Hur är det med Fractal? Eller borde man satsa på Artic Coolings unika fläktar?

Permalänk
Medlem

så du vill köpa en ny fläkt till stockkylaren?
det är inte att rekommendera, köp en stor tornkylare istället!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petomatick:

Min 80mm processorfläkt har börjat ta sig i åren och jag har tänkt mig att det kanske är tid att köpa ny.
Jag har för länge anklagat AC-Ryan fläkten också, även fast jag idag märkte att det är just precis min processorfläkt som drar upp hela köret till 27db.
Eftersom jag bor i en mindre stad så finns här bara en komponentsförsäljare, nämnligen net2world där jag planerat köpa fläkten idag. Några tips för vilka av dessa jag borde köpa?

Tillverkaren Papst verkar lite dåliga, Hur är det med Fractal? Eller borde man satsa på Artic Coolings unika fläktar?

Papst är ett mycket välrenommerat kvalitetsmärke...
Därmed inte sagt att den fläkten passar ditt användningsområde.

Jag föreslår nexus eller noctua.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Tack för svaren, jag höll mig dock till att köpa en ny fläkt till stockkylaren. Noctua gör jobbet suveränt och den låter en hel del mindre!