Nvidia Geforce 295.73 WHQL ger bättre prestanda i Skyrim

Permalänk
Skrivet av Exzu:

Ska bli intressant och se hur denna drivrutin funkar med GTX560Ti
Har haft en heldel problem med alla drivrutiner från 275.33 och uppåt allt från lagg/crasher vid vanligt användande med tex Firefox samt problem med TDR.

Återkommer med svar

Du får bli min beta testare. jag har själv haft samma problem med alla drivare sedan 275.33 och firefox. drivaren slutade svara. Så om du testar den några dagar för mig så blir jag väldigt glad. Är redigt trött på konstiga överaskningar som nya drivare kan ge mig. Återkom gärna med all information du har. uppskattas.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem

Huh, hela min SLI meny i nvidia kontrollpanelen försvann med dessa drivrutiner. Kan inte köra SLI längre...
Någon som vet något om det?
Har provat installera om drivrutinerna men hjälpte inte.

Edit: Löste sig med den internationella versionen: http://uk.download.nvidia.com/Window...ional-whql.exe som någon postade i början av tråden.

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

har svårt för att tänka med att Nvidias drivrutiner skulle ha något med det att göra. Det borde vara en patch från speltillverkarna som fixar det problemet.

Faktum är att den löste problemet!
Det har varit drivrutinen hela tiden eftersom den rapporterar att den kraschat och sen återhämtat sig.

/Kent

Permalänk
Medlem

Vet inte hur folk lyckas, jag har inte haft några problem med drivrutinerna från nvidia på flera år. Clean Install funkar varje gång. Kanske nått antivirus som spökar?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hårdnackad:

Du får bli min beta testare. jag har själv haft samma problem med alla drivare sedan 275.33 och firefox. drivaren slutade svara. Så om du testar den några dagar för mig så blir jag väldigt glad. Är redigt trött på konstiga överaskningar som nya drivare kan ge mig. Återkom gärna med all information du har. uppskattas.

Funkar utan problem på mitt GTX560Ti om du har samma kort och installerar direkt från 275.33 så skulle jag rekommendera att avinstallera de gamla drivrutinerna först och köra DriverSweeper för att plocka bort gamla filer som kan ligga i systemet.

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Vet inte hur folk lyckas, jag har inte haft några problem med drivrutinerna från nvidia på flera år. Clean Install funkar varje gång. Kanske nått antivirus som spökar?

Är väll lite beroende på Grafikkort skulle jag tro

Alla WHQL releaser har funkat för mig förutom 285.62 då den ställde till med TDR.
Beta drivrutinerna där emellan har varit lite hit och dit, vissa har funkat bra i 24 timmar sedan har det börjat strula var och varannan timme i princip, mestadels frysningar i Firefox.

Då är firefox det enda program som jag har installerat. Testkör alltid nya drivrutiner på en 'ren' windows installation.

Visa signatur

Current: AMD Phenum 4 965 BE @ 4.2GHz
Old: Intel 2600k @ 4.8GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meatwipe:

Ja, gå till deras hemsida och ladda ner drivrutinen, fyll i vad du har för kort och OS rätt bara så den installerar sig jag lovar att den inte kommer krångla. Nvidias drivrutins-uppdaterings-program har blivit så mkt bättre på att inte sabba installationen av nya uppdateringar äm vad den va. Detta kan du våga.

Skrivet av Buio:

Jag kör alltid custom install och väljer bort 3D Vision + Update grejerna. Varför ha en extra update-process som ligger och snurrar i minnet 100% av min datortid när den kanske bara är nyttig max en gång i månaden. Går att läsa nyheter om en ny driver och ladda ner själv istället.

Funka "like a charm" Tack killar! <3

Visa signatur

Asus P8P67 PRO Rev B3 | i5 2500K 3,3GHz | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC | Corsair 8GB 1600MHz Vengeance | OCZ SSD Agility 3 120GB | 2TB Seagate Barracuda Green | Hyper 212 Plus | AX 750W 80+ Gold | Fractal Design Define R3, Vit | Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm | Windows 7 Home Premium | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS
---->Citera gärna, så jag hittar tillbaka<----

Permalänk
Medlem
Skrivet av anncarh:

Funka "like a charm" Tack killar! <3

Grymt, samma här, förutom att evga precisions on-screen display numera uppger att jag har över fyrahundratusen MB minne på graffa nr2. Aja, life.

Visa signatur

i5 750@ 4.1ghz - ASUS Triton 88 - EVGA P55 FTW - GTX285 SLI - 8GB G.Skill ECO - Corsair Force GT 120GB - 1TB WD Black - 640GB WD Black - 1.5TB WD Green - 2TB WD Green - 500GB WD Cavair - Corsair TX850W - Xonar Essence STX - Corsair 650D -

Permalänk
Medlem

Är nöjd med 295.73, inga problem hittills.

Permalänk
Medlem

Kan inte aktivera SLI med denna release, någon som har samma problem :/?

Permalänk
Medlem

Installerade just denna och fick konstant blåskärm (vad jag minns har jag aldrig fått det på denna dator), var tvungen att gå in i felsäkert läge och återställa till den förra drivrutinen, så en liten varning ifall du har samma grafikkort som mig...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Städade som vanligt ur ordentligt innan jag installerade de nya drivarna. Inga krasher ännu under natten. Sitter bara och väntar på vad som komma skall denna gång. Överaskningar brukar alltid komma.

Dock har jag haft kontakt med Nvidia om detta problemet med svaret att sitta lugnt i båten när dom nya drivarna skulle komma. Vilket jag tolkar som att dom skulle ha löst problemet. Jag har föga förväntningar dock.

Edit: Fortfarande inga problem med dom nya drivarna. verkar bli tummen upp för nvidia.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk

Problemet för mig med 295.73 löste sig med en spänningshöjning på 13mV. Efter det så har den inte kraschat så det verkar som denna drivrutin kräver högre spänning.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |