Permalänk
Medlem

Köpråd, Danke!

Tjenare.

Min nuvarande skärm "HP 2159v" har börjat blinka i svarta färgen, blabla. Den är gammal...
Så jag hade tänkt mig att köpa en ny skärm, denna gången en riktigt skön gaming skärm.
Med skärmen hade jag tänkt att, spela "HoN, CoD, BF3, Skyrim osvv. Jag kollar också väldigt mycket på film, alltså en gaming vänligt skärm med riktigt bra bild.

Det jag hade tänkt mig är 24 tum, så bra skärm som möjligt, budget: max 2,8k
Linka gärna några förslag.

Och är det någon skillnad om man kör 60hz eller 120hz?

Tack på förhand/ sTEAK

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sTEAK-_-:

Tjenare.

Min nuvarande skärm "HP 2159v" har börjat blinka i svarta färgen, blabla. Den är gammal...
Så jag hade tänkt mig att köpa en ny skärm, denna gången en riktigt skön gaming skärm.
Med skärmen hade jag tänkt att, spela "HoN, CoD, BF3, Skyrim osvv. Jag kollar också väldigt mycket på film, alltså en gaming vänligt skärm med riktigt bra bild.

Det jag hade tänkt mig är 24 tum, så bra skärm som möjligt, budget: max 2,8k
Linka gärna några förslag.

Och är det någon skillnad om man kör 60hz eller 120hz?

Tack på förhand/ sTEAK

Dell U2312HM
Eizo FS2332
Samsung S23A700D

Permalänk
Medlem

Varning! välj inte det hemska bildformatet 16:9! Jag rekomenderar Dell U2412M som är rankad etta i populäritet på prisjakt.

OBS! Jag säger inte detta för att trolla!

Permalänk
Skrivet av landahl:

Varning! välj inte det hemska bildformatet 16:9! Jag rekomenderar Dell U2412M som är rankad etta i populäritet på prisjakt.

OBS! Jag säger inte detta för att trolla!

Alla gillar olika... Vissa gillar 16:9 andra inte... Men håller med dig, den skärmen är riktigt prisvärd och bra!
Tycket OT ska ta den:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Alla gillar olika... Vissa gillar 16:9 andra inte... Men håller med dig, den skärmen är riktigt prisvärd och bra!
Tycket OT ska ta den:)

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det finns en gilla knapp....

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sTEAK-_-:

Tjenare.

Min nuvarande skärm "HP 2159v" har börjat blinka i svarta färgen, blabla. Den är gammal...
Så jag hade tänkt mig att köpa en ny skärm, denna gången en riktigt skön gaming skärm.
Med skärmen hade jag tänkt att, spela "HoN, CoD, BF3, Skyrim osvv. Jag kollar också väldigt mycket på film, alltså en gaming vänligt skärm med riktigt bra bild.

Det jag hade tänkt mig är 24 tum, så bra skärm som möjligt, budget: max 2,8k
Linka gärna några förslag.

Och är det någon skillnad om man kör 60hz eller 120hz?

Tack på förhand/ sTEAK

60hz vs 120hz: 120hz skärm är inte mycket och ha ifall ens grafikkort inte klarar av att ge tillräckligt med fps. Givetvis kan man sänka inställningarna för att få högre fps, men det känns lite fel.... Tex dit GTX470, BF3, 120hz skärm och höga inställningar blir ganska meningslöst.
Dell 2412 är en bra skärm som kommer prestera mycket bättre än din gamla. Dock får du kolla upp om du kan leva med antireflexbehandlingen. Vissa stör sig rejält på den (bilden/skärmen ser lite dammig ut).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Det finns en gilla knapp....

Jag ber om ursäkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag ber om ursäkt.

Det är fan inte okej:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Varning! välj inte det hemska bildformatet 16:9!

Sluta trolla nu!

Det är komik på hög nivå att du sågar 16:9 då din senast köpta skärm är 16:9 och du gör dessutom reklam för den i din signatur. (ZR2740w)

En skärm för spel och film efterfrågades och 16:9 är per definition bättre för dessa ändamål så jag förstår att t.o.m. en 16:10 älskare som du gått över till 16:9.

http://en.wikipedia.org/wiki/Field_of_view_in_video_games

Permalänk
Skrivet av sTEAK-_-:

Tjenare.

Min nuvarande skärm "HP 2159v" har börjat blinka i svarta färgen, blabla. Den är gammal...
Så jag hade tänkt mig att köpa en ny skärm, denna gången en riktigt skön gaming skärm.
Med skärmen hade jag tänkt att, spela "HoN, CoD, BF3, Skyrim osvv. Jag kollar också väldigt mycket på film, alltså en gaming vänligt skärm med riktigt bra bild.

Det jag hade tänkt mig är 24 tum, så bra skärm som möjligt, budget: max 2,8k
Linka gärna några förslag.

Och är det någon skillnad om man kör 60hz eller 120hz?

Tack på förhand/ sTEAK

om budgeten ligger på max 2,8k så tycker jag att du ska köra med 120hz inte ett måste om du klara med 60hz fast det suger om du får tearing och är tvungen att köra med v-sync on(fast det tror jag det kan du överleva med kanske?)

Permalänk
Medlem

Jag har i allafall tänkt att köra på 3st av Eizo Foris FS2332 med Eyefinity. Vad tror ni om det? Förutom formatet så har väl även Eizo bättre responstid? Har för mig att Dell ha 8ms och Eizo 6ms. Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Sluta trolla nu!

Det är komik på hög nivå att du sågar 16:9 då din senast köpta skärm är 16:9 och du gör dessutom reklam för den i din signatur. (ZR2740w)

En skärm för spel och film efterfrågades och 16:9 är per definition bättre för dessa ändamål så jag förstår att t.o.m. en 16:10 älskare som du gått över till 16:9.

http://en.wikipedia.org/wiki/Field_of_view_in_video_games

Nope jag spelar endast på min Dell U3011. Som jag har sagt tidigare så använder jag 27 tummaren endast till tv, och diverse you tube klipp.
Det är så mycket underbarare upplevelse att spela på 30 tummaren jämfört med 27 tummaren. Anledningen att jag köpte 27 tummaren var att jag ville jämföra skillnaden i spel. Skärmen behöll jag som en andrahandsskärm eftersom den dög för you tube, tv etc. Som spelskärm var upplevelsen inte i närheten av lika bra som på 30 tummaren.

http://compreviews.about.com/od/PC-Gaming-Peripherals/tp/Top-...

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om denna då? Respons tid 2ms, 120hz.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=703579
Vill ha en väldigt smooth skärm, som fungerar bättre i spel än i filmer

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Jag har i allafall tänkt att köra på 3st av Eizo Foris FS2332 med Eyefinity. Vad tror ni om det? Förutom formatet så har väl även Eizo bättre responstid? Har för mig att Dell ha 8ms och Eizo 6ms. Rätta mig om jag har fel.

det är helt rätt Eizo Foris FS2332 har 6ms

Permalänk
Skrivet av sTEAK-_-:

Vad tycker ni om denna då? Respons tid 2ms, 120hz.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=703579
Vill ha en väldigt smooth skärm, som fungerar bättre i spel än i filmer

Den är en bra skärm för spel. Jag själv använder BenQ nyare modell med 120hz(XL2420T) är hur nöjd som helst fast färgerna är det inte den bästa men jag tycker den är värd om du ska köpa 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Varning! välj inte det hemska bildformatet 16:9! Jag rekomenderar Dell U2412M som är rankad etta i populäritet på prisjakt.

OBS! Jag säger inte detta för att trolla!

Jag kan inget annat än hålla med:)
16:10 är det som gäller om man ska spela med spelkänsla. 16:9 blir som att kolla på någon ful film, Värdelöst imo.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Och skillnaden mellan 60 och 120hz märker du inte förenst du har provat. Jag kommer aldrig mer spela på en 60hz.:)
Jag har Viewsonic VX2265wm 22"(120hz)
Dock är den bara 22", men det var det jag ville ha när jag kollade efter skärm, för dig som vill ha 24", så skulle jag rekomendera BenQ's 120hz serie. bra skit!

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Och skillnaden mellan 60 och 120hz märker du inte förenst du har provat. Jag kommer aldrig mer spela på en 60hz.:)
Jag har Viewsonic VX2265wm 22"(120hz)
Dock är den bara 22", men det var det jag ville ha när jag kollade efter skärm, för dig som vill ha 24", så skulle jag rekomendera BenQ's 120hz serie. bra skit!

Men märker man någon skillnad mellan 8 och 6ms GTG? Jag menar Eizo Foris FS2332 är ju gott som gjord för gamers. Jag mailade inet förut då jag kollade och frågade vilken som var bäst i Eyefinity, mellan S24A350H och E2441V. Då säger Inet att Samsungen är det bättre valet pga en responstid på 3ms mindre.

Även FlatpanelsHD säger att Eizon överträffar Dell U2412M i spel, då är det alltså i responsen osv.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Och skillnaden mellan 60 och 120hz märker du inte förenst du har provat. Jag kommer aldrig mer spela på en 60hz.:)
Jag har Viewsonic VX2265wm 22"(120hz)
Dock är den bara 22", men det var det jag ville ha när jag kollade efter skärm, för dig som vill ha 24", så skulle jag rekomendera BenQ's 120hz serie. bra skit!

Det där beror ju helt på vad man spelar, sitter man med något turbaseratstrategispel eller lirar man något FPS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Det där beror ju helt på vad man spelar, sitter man med något turbaseratstrategispel eller lirar man något FPS?

Han raddade ju upp 2? st fps spel:) COD och BF3,
Men sen i allmänhet tycker jag att spelkänslan har blivit skönare för huvudet.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window