Sanslöst billig deal för alla er med S1155/s1156

Permalänk
Medlem

Sanslöst billig deal för alla er med S1155/s1156

https://www.inet.se/produkt/5321748/thermalright-mux-120-oem-...

Bara att slå till, billigare blir det fan inte för en bra kylare.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

https://www.inet.se/produkt/5321748/thermalright-mux-120-oem-...

Bara att slå till, billigare blir det fan inte för en bra kylare.

Hmm, har en H80 så jag har ju ingen anledning att beställa, men det kan ju alltid vara bra att ha en hemma...

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

https://www.inet.se/produkt/5321748/thermalright-mux-120-oem-...

Bara att slå till, billigare blir det fan inte för en bra kylare.

Helt klart en riktigt bra deal! Om jag nu inte hade överflöd av kylare så hade jag också beställt den. Det är tom värt det endast för fläkten galet nog.

Permalänk
Medlem

står inte vad den har för TDP.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

står inte vad den har för TDP.

Behöver du det när det finns en uppsjö av TRUE recensioner?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Jag tog en. Får se om jag ids montera den eller om det blir ännu en pryl i garderoben. Men om det är som Typhonos säger att den presterar som en TRUE så borde det vara ganska stor skillnad mot hyper 212+.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Behöver du det när det finns en uppsjö av TRUE recensioner?

är det du som är ute nu i farten? men varför ska man behöva googla för att ta reda på vad för avledningsförmåga en cpu kylare har? brukar stå på dom flesta. brukar du googla på hur många hästkrafter en bil har när du går in till en bilförsäljare?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jag tog en. Får se om jag ids montera den eller om det blir ännu en pryl i garderoben. Men om det är som Typhonos säger att den presterar som en TRUE så borde det vara ganska stor skillnad mot hyper 212+.

Den bygger på TRUE, sen kanske de har ändrat något för att göra den billigare. Hur som helst är det en sanslöst bra deal om man har rätt socket, vad får man annars för den pengen?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Fan att den inte passa s775 eller am3:/

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

är det du som är ute nu i farten? men varför ska man behöva googla för att ta reda på vad för avledningsförmåga en cpu kylare har? brukar stå på dom flesta. brukar du googla på hur många hästkrafter en bil har när du går in till en bilförsäljare?

Jag vet en sak, jag skulle aldrig köpa en kylare som inte var recenserad. Tillverkare ljuger hit och dit om kylkapaciteten varför kylare från SilenX och Arctic säljer trots att de egentligen är skit.

Är jag intresserad av en bils prestanda så skulle jag definitivt inte enbart gå på försäljarens ord om hur många hästkrafter den har, vilken bil accelererar snabbast av en Golf GTI och en lastbil?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Fan att den inte passa s775 eller am3:/

passar och passar ... frågan är bara hur mkt det måste modifieras för _att_ passa .... skiljer bara 3 mm spacing på s775 och lga115x ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Jag fick hem kylaren här om dagen, är mycket nöjd med den. Skrev en recension på Inet.

Det var lite krångligt att få på den, då man behövde lista ut allt själv. (försökte googla mig fram till instruktioner, men hittade inga)

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

är det du som är ute nu i farten? men varför ska man behöva googla för att ta reda på vad för avledningsförmåga en cpu kylare har? brukar stå på dom flesta. brukar du googla på hur många hästkrafter en bil har när du går in till en bilförsäljare?

Jag skulle ALDRIG gå till en bilförsäljare innan jag läst på lite om de olika modellerna som verkar vara av intresse, Ett bilköp är en stor affär som (för)följer en i många år så varför lite blint på en försäljare som bara vill sälja vad han har?

Angående en kylare säger väll inte avledningsförmågan från tillverkaren någonting då den lika väl kan vara testad med en 5000RPM fläkt i 100dB...

Permalänk
Skrivet av DraLetterZ:

Jag fick hem kylaren här om dagen, är mycket nöjd med den. Skrev en recension på Inet.

Det var lite krångligt att få på den, då man behövde lista ut allt själv. (försökte googla mig fram till instruktioner, men hittade inga)

Instruktioner går att finna här

http://www.thermalright.com/products/index.php?act=data&id=14...

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Jag skulle ALDRIG gå till en bilförsäljare innan jag läst på lite om de olika modellerna som verkar vara av intresse, Ett bilköp är en stor affär som (för)följer en i många år så varför lite blint på en försäljare som bara vill sälja vad han har?

Angående en kylare säger väll inte avledningsförmågan från tillverkaren någonting då den lika väl kan vara testad med en 5000RPM fläkt i 100dB...

min poäng var mer att även om man kollar innan vad man vill ha så borde bilförsäljaren ha/veta den informationen.
på en cpu kylare så är TDP det viktigaste spelar ingen roll om den är tyst om den inte kan leda bort tillräckligt med värme. alltså är det inte direkt acceptabelt att inte skriva vad den har för värme avlednings förmåga. Speciellt med tanke på att det står på så många andra av deras kylare.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Avstängd

Är denna kylare mycket bättre än Hyper 212 Plus?

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

På en cpu kylare så är TDP det viktigaste spelar ingen roll om den är tyst om den inte kan leda bort tillräckligt med värme. alltså är det inte direkt acceptabelt att inte skriva vad den har för värme avlednings förmåga. Speciellt med tanke på att det står på så många andra av deras kylare.

Står fast vid att det är fullständigt ointressant så länge det inte är standardiserat. Du kan få en Intel-stockkylare att prestera bättre än en (insert någon bra luftkylare) bara du testar dom under tillräckligt olika förhållanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Står fast vid att det är fullständigt ointressant så länge det inte är standardiserat. Du kan få en Intel-stockkylare att prestera bättre än en (insert någon bra luftkylare) bara du testar dom under tillräckligt olika förhållanden.

nu är du lite löjlig då du förmodligen måste köra med enorma tempratur skillnad i luften för att det ska vara korrekt.
hur bra en kylare är mäts genom hur mycket värme den kan göra av med TDP är viktigt på en kylare sluta trolla.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

nu är du lite löjlig då du förmodligen måste köra med enorma tempratur skillnad i luften för att det ska vara korrekt.
hur bra en kylare är mäts genom hur mycket värme den kan göra av med TDP är viktigt på en kylare sluta trolla.

Trolla? bra försvar där...

Som sagt är valet av fläkt och hastighet direkt avgörande för tdp på en kylare och det finns inget som säger att kylaren som presterar bäst på hög fläkthastighet presterar bra på låg fläkthastighet. Av just denna anledningen är tdp från tillverkaren inget bra mått eftersom du inte vet om den är testad med en 1200RPM fläkt eller 2500RPM fläkt pga att det inte finns någon standard för detta. Om du jämför lite tdp värden så lovar jag dig att de inte kommer vara listade i samma ordning som uppmätt prestanda i tester av kylarna.

Permalänk
Medlem

Fy fan för dig, nu blev jag ju skitsugen. Har en hyper 212 i ena riggen och en h100 i andra, men vill ha-begäret och driften att inte missa en bra deal är en för jävla tyngd på axlarna, haha. Kanske kan skänka 212an till någon och använda den där istället...

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Blev en sån till mig.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt...

Permalänk
Medlem

Vad jag kunde googla fram på denna kylaren så är det inte helt illa faktiskt.
Och för det priset så är det ett kap tycker jag. Jag tänkte beställa ett i5 2500k uppgraderings paket och då kommer kylaren att bli en snäpp upp från orginal kylaren, samt lite arctic silver kylpasta som lite mumma på processorn ^^

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Fan att den inte passa s775 eller am3:/

Buntband

Nä skämt å sido, Bra deal, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Klippte även till på en sånhär och 60 gb ssdn ;D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för tipset

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Fy fan för dig, nu blev jag ju skitsugen. Har en hyper 212 i ena riggen och en h100 i andra, men vill ha-begäret och driften att inte missa en bra deal är en för jävla tyngd på axlarna, haha. Kanske kan skänka 212an till någon och använda den där istället...

Den borde vara bättre än 212+ under belastning, men förvänta dig inte några massiva skillnader IMHO. Fläkten lär ju vara flera klasser bättre än 212 fläkten dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

vilken är bäst av CM hyper 212 + och denna?
eller är dom lika bra?

Permalänk
Avstängd

Tror inte det är värt att byta bort 212 mot denna, helt onödigt arbete. Skulle hellre använda mig av en bättre fläkt till 212an som t.ex. Scythe Slipstream, 800rpm borde räcka till allt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Tror inte det är värt att byta bort 212 mot denna, helt onödigt arbete. Skulle hellre använda mig av en bättre fläkt till 212an som t.ex. Scythe Slipstream, 800rpm borde räcka till allt.

om man inte har nån kylare idag ska beställa en dator idag och 212+ har utgått så försöker hitta en ersättare till den.
datorn jag ska beställa är http://www.inet.se/kundvagn/visa/1500497/intel-dator

Permalänk
Medlem

Köpte kylaren jag med. Föll för grupptrycket. kan vara bra att ha i hyllan.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini