Permalänk
Medlem

Överklocka mina GTX 260's

Hellu!
Kan någon enkelt säga till mig hur ja överklockar dom för bästa prestanda till bf3?
Just nu (utan någon överklockning) ligger ja på 30-40 fps.
Vet inte vilken version ja har på dom heller.

EDIT:Det är Asus verision på dom tror jag.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Galarix:

Hellu!
Kan någon enkelt säga till mig hur ja överklockar dom för bästa prestanda till bf3?
Just nu (utan någon överklockning) ligger ja på 30-40 fps.
Vet inte vilken version ja har på dom heller.

Läs en guide online om GPU-överklockning, och ladda sedan ned MSI afterburner. Stresstesta i FURMARK eller liknande.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Läs en guide online om GPU-överklockning, och ladda sedan ned MSI afterburner. Stresstesta i FURMARK eller liknande.

Har testat furmark men ja vågar inte ha på det i mer än 1-2 min för dom blir för varma (ca 110C med EVEREST).

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Galarix:

Har testat furmark men ja vågar inte ha på det i mer än 1-2 min för dom blir för varma (ca 110C med EVEREST).

Ja, då har du alldeles för dåligt luftflöde i burken. Antar att de sitter väldigt tight mot varandra? Snurrar fläktarna?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Ja, då har du alldeles för dåligt luftflöde i burken. Antar att de sitter väldigt tight mot varandra? Snurrar fläktarna?

När ja har på furmark snurrar fläktarna som fan och ja dom sitter tätt med varandra.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Har testat furmark men ja vågar inte ha på det i mer än 1-2 min för dom blir för varma (ca 110C med EVEREST).

Du borde försöka få ner tempraturerna innan du börjar överklocka, byt kylpasta på dem, sätt in mer fläktar i chassit, rengör korten från damm, etcetc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Lenovo X250 i7 8gb] [Lenovo x220 i7 8gb] [Asus PB278Q 1440p] [Sennheiser PC 360] [Grado SR80i]
[iPhone 6] [iPad 3] [Sennheiser hd25-1 ii] [Shure se215]

Permalänk
Medlem

Om dom blir för varma redan nu så kanske du inte ska överklocka innan du har fixat bättre kylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smogy:

Du borde försöka få ner tempraturerna innan du börjar överklocka, byt kylpasta på dem, sätt in mer fläktar i chassit, rengör korten från damm, etcetc

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har NZXT H2 chassi (skall vara tyst med lite sämre luftflöde.
Tempen på dom vid idle är:
Övre kortet - 60~61
Nedre kortet - 50

Jag har funderat på att byta kylpasta men vet inte om det kommer hjälpa så mycket
Jag har också rengjort dom flera gånger (inte ett damstrå på kylflänsarna) men det hjälpte inte så jätte mycket med tempsen.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Jag har nu bytt kylpasta och grafikkorten kommer knappt upp i 45C så hur gör jag nu för överklockningen?

Visa signatur

Citera för svar!!