Permalänk
Avstängd

Ny skärm

ska köpa en ny skärm då jag vill få ut mer av mitt kommande 7970.
min nuvarande skärm är en helt vanlig samsung 23tum tn panel.

Är rätt sugen på en ips skärm men hur är de i spel?
vilken tillverkare?
min budget är runt 3000kr

Permalänk
Medlem

glöm inte bort VA-panel. Mycket bättre svärta än tn och ips

Permalänk
Medlem

Varför lägga ner 3k på en skärm ja köpte skärmen som webhallen gör reklam för 995kr på wicked weekend och ja måste säga den är riktigt skön gryma färger på den tack vare smart contrast grym svärta m.m samt 1080p men ja är ju o andra sidan inte direkt insatt i skärmar men tycker helt klart den duger.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mOOpiTh:

Varför lägga ner 3k på en skärm ja köpte skärmen som webhallen gör reklam för 995kr på wicked weekend och ja måste säga den är riktigt skön gryma färger på den tack vare smart contrast grym svärta m.m samt 1080p men ja är ju o andra sidan inte direkt insatt i skärmar men tycker helt klart den duger.

Nästa gång du är i en datorbutik jämför då en tn panel mot en ips.

Permalänk
Avstängd

Lider fortfarande ips skärmar av ghosting?

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

Lider fortfarande ips skärmar av ghosting?

Vet inte hur kräsen du är men själv har jag Ultrasharp 2412M och kan säga att jag inte ser någon ghosting alls, ifall de nu har ghosting så är det iaf inte värre än en top notch tn panel.
Du kan ju läsa lite recensioner om 2412m eller 2410 och se ifall de har ghosting, kan även säga att LED skärmarna fortfarande har en aning backlight bleeding på kanterna.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]