Permalänk

BenQ 120hz eller Asus 60hz?

Tja.

Åter igen står man fast vid ett beslut.

Det är gällande 2 skärmar.

Denna:

http://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/monitor-23-till-24...

Och denna:

http://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/monitor-23-till-24...

Vilken skärm hade ni valt om ni var mig? Mitt hjärta klappar för Asus skärmen, men den saknar ju 120hz. Min fråga är om jag kommer märka något i mina spel? Jag kör alltid med V-sync, annars dör jag och jag ställer alltid in så jag håller 60fps. Jag har läst runt lite på google och det verkar vara si och så med köp av 120hz. Vissa säger det är jättebra och vissa säger att man bara märker skillnad med en monsterdator. Jag kör med GTX 480, i7 2600k, 16gb ram. Vad jag kan se är skärmarna lika bra, bara det att BenQ har 120hz.

Tack i förhand för era delade åsikter!

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Hedersmedlem

För att kunna utnyttja 120Hz-skärmen fullt ut i spel måste ju datorn kunna mata ut 120 FPS. Så ställer du ändå in Vsync på 60 FPS så finns det ingen som helst mening med en 120Hz skärm.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

För att kunna utnyttja 120Hz-skärmen fullt ut i spel måste ju datorn kunna mata ut 120 FPS. Så ställer du ändå in Vsync på 60 FPS så finns det ingen som helst mening med en 120Hz skärm.

Hm, okej. 120fps lär jag ju aldrig få i bf3 med ett gtx 480, haha

Men alltså, skärmarna är lika bra då? Bara hz:en som skiljer?

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leifson:

............. Så ställer du ändå in Vsync på 60 FPS så finns det ingen som helst mening med en 120Hz skärm.

Vsync begränsar spelets refresh rate till skärmens, på en 120hz skärm kommer gränsen ligga på 120fps.
Det går att ändra så att vsync begränsar till 60 fps på en 120hz skärm, men jag ser ingen vettig anledning vrf någon skulle göra det eller hur det är relevant.

Du har dock en poäng med att en 120hz skärm är onödig emot en 60hz, det vill säga om att datorn inte klarar av att producera mer än 60fps.

Permalänk
Skrivet av anon185723:

Vsync begränsar spelets refresh rate till skärmens, på en 120hz skärm kommer gränsen ligga på 120fps.
Det går att ändra så att vsync begränsar till 60 fps på en 120hz skärm, men jag ser ingen vettig anledning vrf någon skulle göra det eller hur det är relevant.

Du har dock en poäng med att en 120hz skärm är onödig ifall datorn inte klarar av att producera mer än 60fps.

Så Asus skärmen är vettigast? Om man nu kan uttrycka sig så mot en 120hz, hehe.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

För att kunna utnyttja 120Hz-skärmen fullt ut i spel måste ju datorn kunna mata ut 120 FPS. Så ställer du ändå in Vsync på 60 FPS så finns det ingen som helst mening med en 120Hz skärm.

Inte sant. Känner en sjuk skillnad 24/7 även om jag ligger under 120. Har 2410 är sjukt nöjd, med 120hz känns det som en helt ny dator. 120hz ftw!

Permalänk
Medlem

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee 120hz?!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av Rudzki:

Inte sant. Känner en sjuk skillnad 24/7 även om jag ligger under 120. Har 2410 är sjukt nöjd, med 120hz känns det som en helt ny dator. 120hz ftw!

Hm, kan du ge några exempel på hur du märker skillnad? Har du ett monsterrig så förstår jag att den är bra Märker du skillnad i filmer eller färger? Menar dessa två skärmarna har ju 10 miljoner i kontrast båda två och 2ms. Du menar man märker en skillnad som får det att klirra mellan benen? Fråga inte var jag fick det ifrån. xD

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Vad lirar du för spel? Är det mycket quake och cs så är det klart du skall ha 120hz. Men om du kör strategi eller spel där du inte rör så mycket på bildfältet räcker det med 60hz. Dock skulle jag rekommendera att testa 120hz innan du bestämmer dig för 60hz, då vet du ju själv bäst?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rudzki:

Inte sant. Känner en sjuk skillnad 24/7 även om jag ligger under 120. Har 2410 är sjukt nöjd, med 120hz känns det som en helt ny dator. 120hz ftw!

märker du skillnad under 60 FPS?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tednasadator:

Så Asus skärmen är vettigast? Om man nu kan uttrycka sig så mot en 120hz, hehe.

ja , Asus skärmen är vettigast ifall du inte kan ligga över 60 stabilt.
Om du lyckas ligga på minst 70fps stabilt så kommer det ge ett litet övertag i spel där objekts kommer upp från ingenstans eller färdas långa distanser i hög hastighet.

Delay mellan varje frame.
1 / 60 = 0,016~ sec
1 / 70 = 0,014~ sec
1 / 80 = 0,012~ sec
1 / 90 = 0,011~ sec
1 / 100 = 0,01~ sec
1 / 110 = 0,009~ sec
1 / 120 = 0,008~ sec

Finns även en delay på runt 5-15 ms inann bilden visas, butiker brukar lista mellan gråskala eller svartvitt.
Normal reaktions tid för en människa att reagera och röra fingret ligger på 80-100ms efter ha sett något.

En människa förstår inte efter en bild vad som händer eller bör göras, så det kommer att krävas ett par bilder innan du uppfattar. Från 60 till 120 gick min personliga delay ner med 24ms och gjorde mig till en bättre spelare i cs 1.6, jag har en VX2268wm.

Märker dock fortfarande av lcd skärmens delay i stepmania, då det blir lite blurrigt efter noterna.
Det ser ut som ett fartspår vilket är värre i 60hz , jag önskar att skärmen var crt.

Permalänk
Skrivet av bubbleq:

Vad lirar du för spel? Är det mycket quake och cs så är det klart du skall ha 120hz. Men om du kör strategi eller spel där du inte rör så mycket på bildfältet räcker det med 60hz. Dock skulle jag rekommendera att testa 120hz innan du bestämmer dig för 60hz, då vet du ju själv bäst?

Jadu, vad lirar jag. Jag lirar allt möjligt. Wow, Bf3, MW3, Black ops multi/zombie, gta 4 online/singel, skyrim, Dirt 2. Tror det var allt,

Skrivet av sergen:

märker du skillnad under 60 FPS?

Exakt det jag försöker klämma fram

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rudzki:

Inte sant. Känner en sjuk skillnad 24/7 även om jag ligger under 120. Har 2410 är sjukt nöjd, med 120hz känns det som en helt ny dator. 120hz ftw!

Och hur skulle det gå till?

Skärmens 120Hz innebär ju att den tittar om grafikkortet har skickat någon ny ifnromation 120 gånger per sekund. Om grafikkortet bara skickar ut 60 FPS, dvs en ny bildruta 60 gånger per sekund, kommer det inte finnas någon ny information för skärmen att visa hälften av gångerna den tittar efter ny information. Den kommer alltså att visa varje bildruta "två gånger", vilket kommer ge exakt samma resultat som en 60Hz-skärm.

Skillnaden du känner är troligen placebo, eller att din dator producerar högre FPS än 60.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

För att kunna utnyttja 120Hz-skärmen fullt ut i spel måste ju datorn kunna mata ut 120 FPS. Så ställer du ändå in Vsync på 60 FPS så finns det ingen som helst mening med en 120Hz skärm.

Man märker i windows hur mycket musen laggar på 60hz när man haft 120hz ett tag. Har för övrigt just den benq skärmen TS funderar på och jag rekomenderar den varmt! mycket bra och kvick skärm, du kommer märka skillnad

Skrivet av Rudzki:

Inte sant. Känner en sjuk skillnad 24/7 även om jag ligger under 120. Har 2410 är sjukt nöjd, med 120hz känns det som en helt ny dator. 120hz ftw!

Agree! Man kan jämföra med att ta ett fönster på skrivbordet och snabbt dra omkring på det med musen, testa först i 60hz och sen 120hz så ser man absolut skillnad på flytet. och i fps spel så är flytet det viktigaste, eller?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xcym:

Man märker i windows hur mycket musen laggar på 60hz när man haft 120hz ett tag. Har för övrigt just den benq skärmen TS funderar på och jag rekomenderar den varmt! mycket bra och kvick skärm, du kommer märka skillnad

Agree! Man kan jämföra med att ta ett fönster på skrivbordet och snabbt dra omkring på det med musen, testa först i 60hz och sen 120hz så ser man absolut skillnad på flytet. och i fps spel så är flytet det viktigaste, eller?

Bygger ju dock på att man har en dator som kan skicka ut mer än 60Hz. TS skrev att denne tänkt låsa sin FPS till 60, vilket gör en 120Hzare meningslös.
Det är dessutom väldigt personligt om man känner skillnad eller inte på 120Hz-skärm. Jag själv känner ingen skillnad, alls. Kanske bara har lagg på ögonen..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Och hur skulle det gå till?

Skärmens 120Hz innebär ju att den tittar om grafikkortet har skickat någon ny ifnromation 120 gånger per sekund. Om grafikkortet bara skickar ut 60 FPS, dvs en ny bildruta 60 gånger per sekund, kommer det inte finnas någon ny information för skärmen att visa hälften av gångerna den tittar efter ny information. Den kommer alltså att visa varje bildruta "två gånger", vilket kommer ge exakt samma resultat som en 60Hz-skärm.

Skillnaden du känner är troligen placebo, eller att din dator producerar högre FPS än 60.

Skrivet av Xcym:

Man märker i windows hur mycket musen laggar på 60hz när man haft 120hz ett tag. Har för övrigt just den benq skärmen TS funderar på och jag rekomenderar den varmt! mycket bra och kvick skärm, du kommer märka skillnad

Agree! Man kan jämföra med att ta ett fönster på skrivbordet och snabbt dra omkring på det med musen, testa först i 60hz och sen 120hz så ser man absolut skillnad på flytet. och i fps spel så är flytet det viktigaste, eller?

Hm, okej. Så många saker där att tänka på, hehe. Jag kommer ihåg din galleria om din ombyggnad av ditt skrivbord. Snyggaste designen jag har sett, du borde sälja den till ikea

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Bygger ju dock på att man har en dator som kan skicka ut mer än 60Hz. TS skrev att denne tänkt låsa sin FPS till 60, vilket gör en 120Hzare meningslös.
Det är dessutom väldigt personligt om man känner skillnad eller inte på 120Hz-skärm. Jag själv känner ingen skillnad, alls. Kanske bara har lagg på ögonen..

sant, då är 120 hz meningslös, men som mig som spelar CSS med 400 FPS så är det klar skillnad

Skrivet av tednasadator:

Hm, okej. Så många saker där att tänka på, hehe. Jag kommer ihåg din galleria om din ombyggnad av ditt skrivbord. Snyggaste designen jag har sett, du borde sälja den till ikea

Ja, det är mkt att tänka och välja på när det ahndlar om datorer och kringutrustning

haha, tackar ^^ kan avslöja att det snart kommer en uppgradering på hörnan

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tednasadator:

Hm, okej. Så många saker där att tänka på, hehe. Jag kommer ihåg din galleria om din ombyggnad av ditt skrivbord. Snyggaste designen jag har sett, du borde sälja den till ikea

Inte så många saker, bara en:

Kan din dator mata ut mer än 60 FPS i vad du nu tänkt göra på datorn, kommer du tjäna på 120Hz, annars kommer du inte göra det. Bara köra en runda i spelen med Fraps FPS-mätare (eller mäta FPS på annat sätt) med Vsync avslaget och se vart du hamnar.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xcym:

sant, då är 120 hz meningslös, men som mig som spelar CSS med 400 FPS så är det klar skillnad

En aning overkill kanske (Eftersom man med 120Hz skärm inte kan utnyttja mer än 120 FPS) Du borde kanske fundera på att begränsa det lite, att spotta ut så många FPS i spel är inte bra för grafikkortet, och det kan bli coilwhine och annat irriterande. (Mina grafikkort "skriker" i cirka 400 FPS i Minecraft..)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

En aning overkill kanske (Eftersom man med 120Hz skärm inte kan utnyttja mer än 120 FPS) Du borde kanske fundera på att begränsa det lite, att spotta ut så många FPS i spel är inte bra för grafikkortet, och det kan bli coilwhine och annat irriterande. (Mina grafikkort "skriker" i cirka 400 FPS i Minecraft..)

Jag trodde att coilwhine var något slags fabriksfel.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

En aning overkill kanske (Eftersom man med 120Hz skärm inte kan utnyttja mer än 120 FPS) Du borde kanske fundera på att begränsa det lite, att spotta ut så många FPS i spel är inte bra för grafikkortet, och det kan bli coilwhine och annat irriterande. (Mina grafikkort "skriker" i cirka 400 FPS i Minecraft..)

mitt är strypt vid 400 har en aning mer än så men ingen ide att skryta men kanske kan bespara grafikkortet genom att strypa lite till då?.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tednasadator:

Jag trodde att coilwhine var något slags fabriksfel.

Tja, det är det väl egentligen, det är väl inte direkt meningen att korten ska låta vid hög FPS. Men det gör dem.

Mina 460's "skriker" rätt högt i främst Minecraft (och ljudet blir olika beroende på vilken typ av material man tittar på, mycket märkligt!), ett ljud som jag identifierat som just coilwhine.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xcym:

mitt är strypt vid 400 har en aning mer än så men ingen ide att skryta men kanske kan bespara grafikkortet genom att strypa lite till då?.

Du kan strypa ned det en massa till. Smartast är väl att strypa lite i taget och hålla koll på FPSen, och fortsätta strypa tills de tyngsta FPSdropsens hamnar runt 120 FPS. Och du kommer inte märka något skillnad (eftersom det inte blir någon skillnad )

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Tja, det är det väl egentligen, det är väl inte direkt meningen att korten ska låta vid hög FPS. Men det gör dem.

Mina 460's "skriker" rätt högt i främst Minecraft (och ljudet blir olika beroende på vilken typ av material man tittar på, mycket märkligt!), ett ljud som jag identifierat som just coilwhine.

Okej, tråkigt. Min kusin råkade ut för coilwhine på sitt ena 4890.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Du kan strypa ned det en massa till. Smartast är väl att strypa lite i taget och hålla koll på FPSen, och fortsätta strypa tills de tyngsta FPSdropsens hamnar runt 120 FPS. Och du kommer inte märka något skillnad (eftersom det inte blir någon skillnad )

iof, mina lägsta fps drop hamnar på 55 när jag gå in i en smoke på CS .. så kanske ska behålla mina 400 då 55 FPS är i lägsta laget

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

vad är strypa för något och hur gör man det?

Permalänk
Skrivet av Xcym:

men som mig som spelar CSS med 400 FPS så är det klar skillnad

FAN vad coolt att mata ut fler bilder per sekund än vad skärmen kan visa! xDDDD tEsta att SkriV developer 1 i kånsollen oxå! xDD :PP sjelv har jag 700 fps en polare hjelpte mig att fixa det när vi lannade lol nu spelar jag mycket bettre mkt mer frags och så xD

Skrivet av Xcym:

iof, mina lägsta fps drop hamnar på 55 när jag gå in i en smoke på CS .. så kanske ska behålla mina 400 då 55 FPS är i lägsta laget

Varför skulle ditt lägsta antal bilder per sekund bli mindre för att du sänker maxvärdet..? Logiskt, logiskt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

FAN vad coolt att mata ut fler bilder per sekund än vad skärmen kan visa! xDDDD tEsta att SkriV developer 1 i kånsollen oxå! xDD :PP sjelv har jag 700 fps en polare hjelpte mig att fixa det när vi lannade lol nu spelar jag mycket bettre mkt mer frags och så xD

Varför skulle ditt lägsta antal bilder per sekund bli mindre för att du sänker maxvärdet..? Logiskt, logiskt...

lol, spelar dock mycket bättre med nya skärmen

men hade faktiskt ingen aning om att skärmen är en flaskhals, tänkte att 400 fps räcker då det är ganska högt tal, men med andra ord så spelar det ingen roll om man har 200 fps i BF3 utan det handlar bara om att ligga på runt 120 i alla spel, dvs, man behöver inte köra tre graffekort i SLI eller CF utan det räcker med ett max två kort för att få ut max prestanda man behöver för alla spel på marknaden?

Man lär sig något nytt varje dag

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Skrivet av Xcym:

lol, spelar dock mycket bättre med nya skärmen

Ja, det gör du säkert. Men det hade du gjort med fps_max 120 också, du behöver inte stressa grafikkortet till att producera 400 FPS när skärmen endast klarar av att visa 33~ % av de 400 bilderna som din dator spottar ut varje sekund.

Skrivet av Xcym:

men med andra ord så spelar det ingen roll om man har 200 fps i BF3 utan det handlar bara om att ligga på runt 120 i alla spel

Precis!

Skrivet av Xcym:

man behöver inte köra tre graffekort i SLI eller CF utan det räcker med ett max två kort för att få ut max prestanda man behöver för alla spel på marknaden?

Det beror på i vilken upplösning man spelar. Kör man eyefinity med tre stycken stora skärmar som vardera klarar av 120 Hz så krävs det mycket av grafikkortet/grafikkorten för att lyckas hålla 120 bilder per sekund på varje skärm, om det sedan är ett riktigt tungt spel dessutom så kan du ganska säkert säga hej då till de där 120 FPS:en – även om du har en schysst dator med dyra grafikkort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rudzki:

Inte sant. Känner en sjuk skillnad 24/7 även om jag ligger under 120. Har 2410 är sjukt nöjd, med 120hz känns det som en helt ny dator. 120hz ftw!

Ja, det är verkligen en "SJUK" skillnad, vet själv bild upplevelsen med en 120hz skärm är just "SJUK" och varför välja den äldre tekniken? är för mej en gåta.