Permalänk

BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz

Hejsan !
Jag har tänkt mig att köpa denna BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz.
Men min kompis säger att BenQ skärmar håller inte. Och sen så finns det många som har problem med att skärmen inte funkar när den är ikopplad (sökte på signal lost Benq) något sådant var det jag sökte på och det kom upp många svar.
Så ska jag köpa denna skärm ?
Vill helt ha en 120hz som inte kostar för mycket

Permalänk
Medlem

först och främst kan jag säga att BenQ är kvalité och sen om skärmen inte håller beror ju på hur man hanterar den

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Om du inte bryr dig om full-hd är nog Samsungs 2233rz hyfsat billig i nuläget.

Visa signatur
Permalänk

Inga problem för mig, är Riktigt nice i spel!:-)
Kör på den, dom har ju extrapris på inet nu 3k (med mus och matta också)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Den har hållit bra för min del liksom G2400W. Nu nöter jag itne stenhårt på den då jag oftast kör LCD TVn men ändå.
Den är inte direkt billig det är synd att påstå. Du ska ha användning för 3Dn annars är G2400Wn väl så bra kan jag tycka för mina behov.
Men fotstödet är enormt användbart. alla TN paneler borde ha dylika stöd då det är så snäva betraktningsvinklar det är svårt få till något vettigt på en 24"are.

XL2420 är på ingång.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Nog fungerar den för mig allt, så nog "håller" den. Dock är det väl inte bästa kvalité på bilden. När man startar datorn ser man blacklight bleeding runt hela kanterna vilket är enormt irriterande och är vad man kan förvänta sig i mörka lägen i film/spel. Sen är betrakningsvinkeln värdelös.

Nä fan nästa skärm för egen del blir nog en IPS

Permalänk
Master of Overkill

Kör på Benq jag har 3 stycken och haft dom ett bra tag INGA problem

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Bunkeflo10:

Hejsan !
sökte på signal lost Benq

samsung signal lost -> 1,930,000
benq signal lost -> 83,100
acer signal lost -> 2,500,000
hp signal lost -> 3,630,000
eizo signal lost -> 9,780
dell signal lost -> 1,780,000

Tycker det ser rätt OK ut med BenQ.

De är värken bättre eller sämre än gemene billiga skärmar enligt min erfarenhet. Så där behöver du inte vara orolig. Alla skärmar kan gå sönder, man kan ha otur eller inte. That's all.

För att få en rimligare bild bör man leta upp tillförlitliga RMA siffror.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Bäst

Skrivet av Bunkeflo10:

Hejsan !
Jag har tänkt mig att köpa denna BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz.
Men min kompis säger att BenQ skärmar håller inte. Och sen så finns det många som har problem med att skärmen inte funkar när den är ikopplad (sökte på signal lost Benq) något sådant var det jag sökte på och det kom upp många svar.
Så ska jag köpa denna skärm ?
Vill helt ha en 120hz som inte kostar för mycket

Skärmen är helt fantastisk ska jag säga dig och du får mer än vad du betalar för tyckte jag själv. Det kan vara lite problem med att få igång 120hz om du har vissa grafikkort (tex ASUS HD Radeon 6950) men det har jag lösning på om du skulle behöva så är det bara att skicka ett meddelande till mig så guidar jag dig.

Jag rekommenderar skärmen starkt om du ska köpa en skärm som kommer hålla i några år!

Visa signatur

Fraktfritt Inet!

Varse gó ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oden1:

Skärmen är helt fantastisk ska jag säga dig och du får mer än vad du betalar för tyckte jag själv. Det kan vara lite problem med att få igång 120hz om du har vissa grafikkort (tex ASUS HD Radeon 6950) men det har jag lösning på om du skulle behöva så är det bara att skicka ett meddelande till mig så guidar jag dig.

Jag rekommenderar skärmen starkt om du ska köpa en skärm som kommer hålla i några år!

jag har ett 6950 och försökter få 120hz ,hjälp moi!

Permalänk
Medlem

sitter på ett 580 och har Skärmen! har fått skicka in den en gång men BenQ har grym support så fick en ny. hade några döda pixlar längst ner på skärmen sen även uppdaterings fel på 120 hz men nu funkar det hur bra som helst! så inga problem!

Är verkligen värt pengarna . köpte dock min när den kom men still värt det!

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk

Hur funkar denna för Xbox360 jag har läst nånstans att man inte kan utnyttja 120hz-tekniken så om jag köper en 60 hzare eller denna spelar ingen roll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Hur funkar denna för Xbox360 jag har läst nånstans att man inte kan utnyttja 120hz-tekniken så om jag köper en 60 hzare eller denna spelar ingen roll?

Nej, inga Xbox-spel klarar av 120Hz vad jag vet, så vilken 60Hz skärm som helst ska fungera.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Som ovanstående sa; Nej, Xbox-spel och 120 Hz går inte ihop.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Hur fungerar denna skärm med gtx 570 ? som bara har DVI och hdmi 1.4, får man 120hz, eller vad annars ?

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av eHolmberg:

Hur fungerar denna skärm med gtx 570 ? som bara har DVI och hdmi 1.4, får man 120hz, eller vad annars ?

Duallink dvi (120hz stöd) hdmi 1.4 (120hz stöd)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Köpte en Hama HDMI-HDMI mini kabel, Typ A-C 2m idag. Men några 120Hz ser jag inte på min Benq2410t. Max 60Hz.
http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/Mobiltillbehor/Data/H... en sån här iaf.
Märkte att Brightness blev märkbart ljusare av att byta bara från dvi.
Haft DVI sen jag köpte skärmen och aldrig varit någrta problem att ställa in 120hz men nu finns det inte med.
Beror det på grafikkortet då eller men skärmens förmåga att uppdatera bilden ska väl inte ha med ett grafikkort att göra?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Du behöver en DVI-Duallink kabel för att nå 120 Hz, HDMI räcker inte.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Vet inte om det var för att skärmen började bete sig som när man filmar en skärm med lägre uppdatering i bf3 på metro banan på vissa ställen ex här på hur det såg ut när man spelade: http://www.youtube.com/watch?v=QrxmPzQo1HM eller om det berodde på att senaste beta drivarna hade ändrat något i Refreshrate inställningarna då jag 119.98 hz som max med beta 290.53. Och inte ens 120hz med nyaste drivarna utan bara 60Hz. Köpte därför en hdmi för å testa om det skulle hjälpa men om jag inte ens kan ha 120hz med hdmi så är det ju helt värdelöst till 2410t skärmen.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Du behöver en DVI-Duallink kabel för att nå 120 Hz, HDMI räcker inte.

inte om skärmen har stöd för hdmi 1.4, men det vet jag inte om den har dock