Permalänk

Billig och bra cpu kylare !

Som topic lyder så letar jag efter en billig och bra cpu kylare till min 2500k. Hade tänkt klocka den runt 4-4,4ghz och behöver en ny kylare eftersom stock kylaren är inte så mycket att hänga i granen. Jag har ett r3 chassi med lp minnen . En kylare som jag har tittat på är http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev... . Någon som vet om den är bra och lever upp till de krav jag har?

Tack på förhand !

Permalänk
Medlem

Den fungerar säkert bra, ingen erfarenhet av den.
En liknande är Hyper Tx3 som jag vet fungerar helt ok, jävligt tyst också!

Permalänk
Skrivet av Tunezz:

Den fungerar säkert bra, ingen erfarenhet av den.
En liknande är Hyper Tx3 som jag vet fungerar helt ok, jävligt tyst också!

Jag kollade på den innan , men den verkar lite för billig eller något jag vet inte. Men ska helt klart ha ett öga på den !

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Den fungerar säkert bra, ingen erfarenhet av den.
En liknande är Hyper Tx3 som jag vet fungerar helt ok, jävligt tyst också!

Skrivet av Perfektioon:

Jag kollade på den innan , men den verkar lite för billig eller något jag vet inte. Men ska helt klart ha ett öga på den !

Jag köpte Tx3'an för att testa eftersom den var så billig Min cpu tuffar på i 3,6 Ghz utan problem, vet inte riktigt max tempen på min cpu med Tx3'an men jag kan köra ett stresstest så återkommer jag lite senare

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk

Vet ni vad den håller för temp ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perfektioon:

Vet ni vad den håller för temp ?

Kolla omdömen på sidan

Permalänk
Medlem

Jag kör även Hyper TX3 och den är väldigt bra. 45 grader i load är helt okej imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perfektioon:

Som topic lyder så letar jag efter en billig och bra cpu kylare till min 2500k. Hade tänkt klocka den runt 4-4,4ghz och behöver en ny kylare eftersom stock kylaren är inte så mycket att hänga i granen. Jag har ett r3 chassi med lp minnen . En kylare som jag har tittat på är http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev... . Någon som vet om den är bra och lever upp till de krav jag har?

Tack på förhand !

Skrivet av Superlight:

Jag kör även Hyper TX3 och den är väldigt bra. 45 grader i load är helt okej imo.

Jag ligger på max 70 grader med min Tx3 i Maximum stresstest i Intel Burn Test i 3,6Ghz på min E5300, då ligger jag ändå på 1,5V

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Denna ska vara skit bra och för de priset! Men glöm inte att köpa kylpasta jag föredrar http://www.inet.se/produkt/5321749/arctic-cooling-mx-4thermal...

Hoppas du blir nöjd

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Permalänk

CDON hade ifl för bara några dagar sen Phanteks blåa för drygt 500kr. Vet inte pm dom har fixat det men vet massa som var snabba och köpte dom då:) orkar inte kolla om dom har fixar det nu!

Edit: såg att du hade hittat redan. Och du gjorde ett kanon val!:D

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Failbygge:

CDON hade ifl för bara några dagar sen Phanteks blåa för drygt 500kr. Vet inte pm dom har fixat det men vet massa som var snabba och köpte dom då:) orkar inte kolla om dom har fixar det nu!

Edit: såg att du hade hittat redan. Och du gjorde ett kanon val!:D

Tack ! Jag hoppas den är bra !